  • 1. Data: 2006-07-17 13:52:06
    Temat: Ustępowanie miejsca w środkach komunikacji zbiorowej
    Od: "Piotr Walkowiak" <r...@g...pl>

    Dzień dobry,
    czy piktogramy "miejsce dla inwalidy" i "miejsce dla osoby
    z małym dzieckiem" mają jakieś oparcie w przepisach
    prawnych? Czyli konkretnie - czy nie ustąpienie oznaczonego
    miejsca osobie wyraźnie niedołężnej może wiązać się
    nałożeniem np. mandatu? Czy jest jakiś przepis, który
    to reguluje?

    Pozdrawiam
    Piotr Walkowiak

  • 2. Data: 2006-07-17 14:12:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr Walkowiak napisał(a):

    [ciach ...]

    Dobre wychowanie?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    http://johnson.cba.pl/

  • 3. Data: 2006-07-17 14:37:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Hikikomori San napisał(a):

    > A nie aby okazanie legitymacji i regulamin przewoznika?

    Znaczy że jak bym był stary i zgrzybiały i nie miałbym legitymacji (w
    końcu mogę mieć alzheimera, albo jakoś demencję) to nie ustąpiłbyś mi
    miejsca, bo regulamin przewoźnika tego nie przewiduje ?

  • 4. Data: 2006-07-17 14:39:05
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________
    Dopisz własne obserwacje. Zapraszamy na forum: http://tiny.pl/mgcc

  • 5. Data: 2006-07-17 14:48:00
    Od: "F.T." <f...@p...onet.pl>

    > Znaczy że jak bym był stary i zgrzybiały i nie miałbym legitymacji (w
    > końcu mogę mieć alzheimera, albo jakoś demencję) to nie ustąpiłbyś mi
    > miejsca, bo regulamin przewoźnika tego nie przewiduje ?

    To nie jest grupa o dobrych manierach
    Facet zadał konkretne pytanie dotyczące aspektów prawnych
    a wy wyjezdzacie z moralnoscia.
    Podzielcie sie wiedzą prawniczą to jak kto ma postępować to każdy wie
    i to jego sprawa osobista czy ustapi miejsca czy tez nie.

  • 6. Data: 2006-07-17 14:50:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    F.T. napisał(a):

    > Facet zadał konkretne pytanie dotyczące aspektów prawnych
    > a wy wyjezdzacie z moralnoscia.

    Ale ja mówię o prawie naturalnym :), które stoi ponad prawem pozytywnym.

  • 7. Data: 2006-07-17 16:58:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e9g843$oc0$2@atlantis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Ale ja mówię o prawie naturalnym :), które stoi ponad prawem pozytywnym.
    No, prawo naturalne (właść. prawo natury) ogólnie nie jest specjalnie
    przychylne osobnikom starym, niesprawnym, nie będącym w stanie zadbać o
    swoje potrzeby życiowe.
    Jeden z najkrócej żyjących na naszej planecie gatunków postanowił to
    skorygować i - mając ku temu mozliwości - wymymyślił tzw. prawo stanowione,
    występujące w różnych odmianach i różnie nazywane.
    Własnie jego dotyczy chyba ten wątek.

    Jotte

  • 8. Data: 2006-07-17 16:59:31
    Od: "F.T." <f...@p...onet.pl>

    > Ale ja mówię o prawie naturalnym :), które stoi ponad prawem pozytywnym.

    Ale prawo naturalne jak za dawnych czasów nakazywało by
    aby takiego stareg olub chorego osobnika wyeliminowac
    jako jednostę zupełnie nie przydattna :)

  • 9. Data: 2006-07-17 17:00:33
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 17 lipca 2006 16:37
    (autor Johnson
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <e9g7f7$4hv$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Znaczy że jak bym był stary i zgrzybiały i nie miałbym legitymacji (w
    > końcu mogę mieć alzheimera, albo jakoś demencję) to nie ustąpiłbyś mi
    > miejsca, bo regulamin przewoźnika tego nie przewiduje ?

    Każdy kij ma dwa końca, a proca trzy... Kiedyś wlazł jakiś kretyn z laską do
    pustego autobusu i zaczął wrzeszczeć na dziewczynę siedzącą na fotelu ze
    znaczkiem bujawki, że to miejsce dla niego. Ja bym dziadowi nie ustąpił bez
    okazania legitymacji.

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 10. Data: 2006-07-17 17:04:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte napisał(a):

    > No, prawo naturalne (właść. prawo natury) ogólnie nie jest specjalnie
    > przychylne osobnikom starym, niesprawnym, nie będącym w stanie zadbać o
    > swoje potrzeby życiowe.

    Mylisz prawo natury - http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_natury z teorią
    ewolucji Darwina - http://pl.wikipedia.org/wiki/Karol_Darwin#Teoria_ewo
    lucji