    From: Ebay <l...@n...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo jazdy z usa
    Date: Tue, 18 Jul 2006 10:58:54 +0200

    Dnia Tue, 18 Jul 2006 10:26:10 +0200, Bogdan napisał(a):

    > Użytkownik "Renata" <r...@n...pl> napisał w wiadomości
    > W Polsce prawo jazdy amerykańskie jest uznawane. To na 100%.
    > Siostra chciała wymienić PJ polskie posiadając jednocześnie DL. I tu
    > ciekawostka, bo pan powiedział "nawet pani się nie przyznaje, że ma teraz
    > dwa dokumenty PJ!" (tu nie wiem o co chodzi).
    > Oczywiście PJ nie wymienili bo nie przebywa w Polsce pow. pół roku i "nie
    > przysługuje". Zastanawia mnie sytuacja po pół roku - skoro pan powiedział,
    > że nie można posiadać dwóch uprawnień to uzyskując polskie PJ co miałaby
> [...]

    Ja mam polskie PJ i DL z NY, rok temu wymieniałem PJ na nowe i nie miałem
    żadnego problemu. Oczywiście nie chwaliłem się faktem posiadania DL z USA
    ale to mi nawet do głowy nie przyszło. Przeszło rok temu jechałem
    samochodem ojca i zapomniałem zabrać ze sobą PJ ale miałem DL, pech chciał
    że zostałem zatrzymany przez Policje. Pokazałem im DL i po pouczeniu
    zostałem puszczony.
    Wracając do głównego wątku napewno bedziesz musiała zdawać egzamin na PJ w
    Polsce, to samo się tyczy osób które wyjeżdzają do USA i na podstawie PJ
    nie uzyskają DL ale tam pozostaje jeszcze problem legalności pobytu.
    Jeśli jesteś dobrym kierowcą to nie powinnaś mieć problemu.