  • 1. Data: 2006-07-17 14:48:46
    Temat: posiadanie niewaznego dowodo osobistego
    Od: "John Serin" <j...@m...com>

    Mam babcie prawie już 90 letnia, która nie wychodzi i nie rusza się z
    domu z powodów zdrowotnych. Posiada ona jeszcze stary dowód PRL w
    twardej okładce. Czy coś się stanie jeżeli nie wymieni dowodu, czy
    administracja, listonosz czy inne służby mogą zakwestionować ważność jej
    dowodu i uprzykrzyć jej życie? babcia łamie jakieś prawo? Zdjęcie
    jeszcze mógłbym jej zrobić cyfrówką, ale o ile wiem to wniosek składa
    się osobiście.

  • 2. Data: 2006-07-17 14:51:38
    Temat: Re: posiadanie niewaznego dowodo osobistego
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    John Serin napisał(a):

    [ciach ...]

    Babcia zasługuje na mandat, z tego co pamiętam. Miała obowiązek wymienić
    dowód osobisty.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    http://johnson.cba.pl/

  • 3. Data: 2006-07-17 15:03:25
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Johnson napisał(a):
    > John Serin napisał(a):
    >
    > [ciach ...]
    >
    > Babcia zasługuje na mandat, z tego co pamiętam. Miała obowiązek wymienić
    > dowód osobisty.

    Mandat? Z prawem jazdy Ci się nie pomyliło?

    M.

  • 4. Data: 2006-07-17 15:09:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Mandat? Z prawem jazdy Ci się nie pomyliło?

    Chyba nie, ale głowy nie dam.

  • 5. Data: 2006-07-17 15:10:11
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    W dniu 7/17/2006 5:03 PM, Maciej Bebenek wrote :

    > Mandat? Z prawem jazdy Ci się nie pomyliło?

    Art. 55 pkt 1 ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych:
    Kto:
    1) uchyla się od obowiązku posiadania lub wymiany dowodu osobistego,
    podlega karze ograniczenia wolności do 1 miesiąca albo karze grzywny.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    All that is necessary for the triumph of evil is that good men do

  • 6. Data: 2006-07-17 15:17:53
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Chyba nie, ale głowy nie dam.

    Znalazłem :)

    Art. 2 ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o zmianie ustawy o ewidencji
    ludności i dowodach osobistych oraz ustawy o działalności gospodarczej
    (Dz. U z 1997 roku, nr. 113, poz. 733):
    Dowody osobiste wydane przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy
    zachowują ważność do dnia 31 grudnia 2007 r.
    Wprowadza się obowiązek wymiany dowodów osobistych wydanych przed dniem
    1 stycznia 2001 r. w następujących terminach:
    1) od dnia 1 stycznia 2003 r. do dnia 31 grudnia 2003 r. - wydanych w
    latach 1962-1972,
    2) od dnia 1 stycznia 2004 r. do dnia 31 grudnia 2004 r. - wydanych w
    latach 1973-1980,
    3) od dnia 1 stycznia 2005 r. do dnia 31 grudnia 2005 r. - wydanych w
    latach 1981-1991,
    4) od dnia 1 stycznia 2006 r. do dnia 31 grudnia 2006 r. - wydanych w
    latach 1992-1995,
    5) od dnia 1 stycznia 2007 r. do dnia 31 grudnia 2007 r. - wydanych w
    latach 1996-2000.

    A razie nie dopełnienia obowiązku wymiany:

    Art. 55. Kto:

  • 7. Data: 2006-07-17 15:19:32
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Przemysław Płaskowicki napisał(a):

> [...]
    > 1) uchyla się od obowiązku posiadania lub wymiany dowodu osobistego,
    > podlega karze ograniczenia wolności do 1 miesiąca albo karze grzywny.

    Kiedy to pani Szczepkowska odtrąbiła koniec komunizmu? 17 lat temu?
    :-(

    M.

  • 8. Data: 2006-07-17 15:22:34
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Johnson napisał(a):

    > Art. 2 ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r.

    [...]

    > podlega karze ograniczenia wolności do 1 miesiąca albo karze grzywny.

    Swoje zdanie wyraziłem powyżej. Chociaż głowę bym dał, że w ostatnim
    dziesięcioleciu nikomu taki pomysł by do głowy nie wpadł, ale widać, że
    się myliłem.

    Jaką szkodę komukolwiek (oprócz zainteresowanego) wyrządza nieważny DO?

    M.

  • 9. Data: 2006-07-17 15:22:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Jaką szkodę komukolwiek (oprócz zainteresowanego) wyrządza nieważny DO?

    Będę strzelał :)
    Chodzi o zajęcie dla urzędników i kasę z opłat skarbowych.

  • 10. Data: 2006-07-18 07:12:01
    Od: "Peter" <p...@g...pl>

    Użytkownik "John Serin" <j...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > uprzykrzyć jej życie? babcia łamie jakieś prawo? Zdjęcie jeszcze mógłbym
    > jej zrobić cyfrówką, ale o ile wiem to wniosek składa się osobiście.

    Do mamy znajomej (która jest chora i ma problemy z poruszaniem - nie znajoma
    tylko jej mama) osobiście przyszli: miła (!) pani Urzędniczka i miły (!!)
    pan Urzędnik (działo się w DC - oczywiście po uprzednim przedstawieniu
    sprawy w urzędzie). Wypełnili formularz, mama się podpisała, od razu przy
    urzędnikach napisała upoważniający córkę do odbioru dowodu dokument i tyle.
    Czyli można - zależy tylko od chciejstwa Urzędników.

    Peter