  • 21. Data: 2008-08-05 20:19:44
    Temat: Re: prawo do domeny ?
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 05 Aug 2008 21:09:35 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Tylko on nie ma GKS KATOWICE tylko samo GKS - tyle że w domenie
    > katowickiej.

    Znów nie będę obiektywny. Jest zastrzeżony znak słowno-graficzny
    MONEY.PL. Uważasz, że jeśli ktoś sobie weźmie domenę MONEY_PL.COM to nie
    będzie to ryzykowne?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 22. Data: 2008-08-05 21:01:49
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisal:
    > Trudno, mógł kupić domenę Gruba_kopalnia_sztolnia czy jakąkolwiek inną.
    > Znak towarowy GKS KATOWICE jest zastrzeżony.

    No i co z tego? Zapomniales juz o historii G-Mail?
    Na podstawie znaku towarowego nawet zarejestrowanego
    nie mozna wysuwac nieograniczonych uroszczen.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 23. Data: 2008-08-05 21:17:21
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 5 Aug 2008 20:19:44 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):
    > Znów nie będę obiektywny. Jest zastrzeżony znak słowno-graficzny
    > MONEY.PL. Uważasz, że jeśli ktoś sobie weźmie domenę MONEY_PL.COM to nie
    > będzie to ryzykowne?

    Biorąc pod uwagę że nazwa domeny niezgodna z RFC 952, to chyba ryzykowne :)

    MSPANC :>
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 24. Data: 2008-08-05 22:36:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > Znów nie będę obiektywny. Jest zastrzeżony znak słowno-graficzny
    > MONEY.PL. Uważasz, że jeśli ktoś sobie weźmie domenę MONEY_PL.COM to nie
    > będzie to ryzykowne?

    To jest w drugą stronę.

    A tutaj mamy co innego - jakby firma Warnet miała pretensję do kogoś,
    kto w hierarchii .net założył serwer do sieciowych wojen i wykorzystał
    domenę war.net

  • 25. Data: 2008-08-06 06:39:54
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 05 Aug 2008 21:01:49 +0000, Jacek_P napisał(a):

    > No i co z tego? Zapomniales juz o historii G-Mail? Na podstawie znaku
    > towarowego nawet zarejestrowanego nie mozna wysuwac nieograniczonych
    > uroszczen.

    No właśnie sprawa Gmail i G-mail dowodzi, że nawet dalekie podobieństwo
    znaków może wprowadzać w błąd odbiorców.

    http://tinyurl.com/gmailvsg-mail

    To rozstrzygnięcie nadal mnie dziwi, ale cóż -- Roma locuta causa finita.

  • 26. Data: 2008-08-06 07:52:59
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Olgierd wrote:

    > Ale w ogóle nie chodzi o to, że owo stowarzyszenie mogło sobie kupić/
    > przedłużyć abonament na tę domenę. Jeśli ja mam znak towarowy to nie
    > muszę osikiwać całego terenu dookoła, żeby w ten sposób zaznaczyć swoje
    > prawo.

    No ale jak twoje breloczki, zastrzerzone prawem, leza na straganie u
    kogos innego niz ty, i ktos przychodzi z ulicy i kupuje taki breloczek a
    ty dopiero potem zaczynasz awanture, ze to nie bylo na sprzedaz...

    No to jak?

    Domena byla wystawiona na sprzedaz. Jesli GKS KATOWICE nie chce, by ktos
    ja kupoil, to niech sami kupią.

    Bo jakze tak, zastrzegli znak i NASK nie moze sprzedac juz takiej domeny?

    To niech sie GKS KATOWICE z NASKIem sadza, ze NASK bezprawnie sprzedal
    "ich" zastrzezona nazwe.

  • 27. Data: 2008-08-06 07:54:57
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Olgierd wrote:

    > A to nie ma w ogóle znaczenia.

    ???????????????

  • 28. Data: 2008-08-06 08:02:24
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 06 Aug 2008 09:52:59 +0200, Marian napisał(a):

    > Domena byla wystawiona na sprzedaz. Jesli GKS KATOWICE nie chce, by ktos
    > ja kupoil, to niech sami kupią.

    No to jeszcze raz, w punktach:
    a) ta domena może zostać uznana za zarejestrowaną z naruszeniem praw do
    znaku towarowego,
    b) dotychczasowe orzecznictwo jest dość ostre jeśli chodzi o takie
    przypadki,
    c) to nie ma nic wspólnego z tym, czy ktoś sobie mógł/nie mógł kupić
    takiej domeny wcześniej, ochrona znaku nie polega na tym, aby pokupować
    wszelkie możliwe domeny związane ze znakiem,

    i najważniejsze: d) nie zajmuję stanowiska w tej sprawie, nie wiem jak
    będzie -- mówię jakie jest orzecznictwo dot. styku domen i znaków
    towarowych.

  • 29. Data: 2008-08-06 08:03:48
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 06 Aug 2008 09:54:57 +0200, Marian napisał(a):

    > ???????????????

    Czego nie rozumiesz? Tego, że w sprawie się w ogóle nie rozchodzi o to
    czy ktoś sobie kupił/nie kupił taką domenę? Że uprawniony ze znaku
    towarowego nie musi blokować wszelkich domen związanych z jego znakiem,
    aby skutecznie dochodzić swoich praw ochronnych?

  • 30. Data: 2008-08-06 17:23:12
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > znaku towarowego,
    > b) dotychczasowe orzecznictwo jest dość ostre jeśli chodzi o takie

    Wiem, wiem, i to mnie smuci. Kto ma wiecej papug i sa one drozsze - ten
    ma prawo po swojej stronie.

    > c) to nie ma nic wspólnego z tym, czy ktoś sobie mógł/nie mógł kupić
    > takiej domeny wcześniej, ochrona znaku nie polega na tym, aby pokupować
    > wszelkie możliwe domeny związane ze znakiem,

    No i to tez jest bez sensu. Jesli AAA ma prawa do znaku to domena NIE
    POWINNA byc w sprzedazy. A jest. I to legalnie. Abonent wzial, wypelnmil
    formularz i... kupil. Zadnych przekretow.

    I co? To jego wina, ze kupil?

    Jesli NIE WOLNO jej kupic zaś, to czemu byla w sprzedazy?!

    > i najważniejsze: d) nie zajmuję stanowiska w tej sprawie,

    No to flejma nie budiet ;)