  • 51. Data: 2019-05-27 02:04:59
    Temat: Re: prawa dwa
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-26, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ja nie pytam przez co. To dość złożony problem, zwłaszcza w wypadku tak
    > złożonej materii, jak seks. Ja pytam, czy - Twoim zdaniem -można sie
    > tego nieumyślnie dopuścić. Bo ja sobie nie wyobrażam czego takiego, ale
    > może mam za małą wyobraźnię.

    Kolega dość dawno temu oglądał pornola, a potem opowiadał, że tam jakiś
    facet zaczał się szarpać z jakąś facetką i ta facetka, ona znaczy, na nim
    siadła aby go unieruchomić, a że oboje byli (co naturalne, bo w lecie
    się działo) na gaciach to kolega mówił, że się stało. Kolega nie ma
    linka.

    --
    Marcin

  • 52. Data: 2019-05-27 02:15:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-26, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A jak to szpital ? :-)
    >
    > Ale moze byc tez np fabryka pralek czy innego niebezpiecznego sprzetu.

    MZ nie ma znaczenia co. Ma być przynajmniej w jakimś zakresie związek
    przyczynowo-skutkowy gdzie wplątani są i pracodawca i pracownik. Jeśli
    pacjent umiera przez zaniedbanie / brak kompetencji lekarza czy
    pracodawcy to taki związek jest bo (np.) to pracodawca dokonywał
    selekcji lekarzy i jednym z kryteriów powinny być ich kompetencje. Albo
    nie stworzył odpowiednich warunków do pracy a lekarz mimo tego pracował
    w takich warunkach.

    Akurat w przypadku KK taki związkem MZ często jest.

    --
    Marcin

  • 53. Data: 2019-05-27 02:23:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > siadła aby go unieruchomić, a że oboje byli (co naturalne, bo w lecie
    > się działo) na gaciach to kolega mówił, że się stało. Kolega nie ma

    Tylko, czy to była czynność seksualna. Jak lekarz ginekolog dziewczynie
    ręce tam wkłada, to czynność seksualna?

  • 54. Data: 2019-05-27 02:25:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.05.2019 o 00:53, u2 pisze:

    > to nie ma znaczenia, uprawiał seks z 13-latką, powinien spytać się przed
    > seksem ile ma lat, nieznajomość prawa szkodzi:)

    Co, jeśli skłamie?

    > btw okoliczności wskazują, że postanowił zgwałcić 13-latkę wbrew jej
    > woli, dosypał czegoś do drinka, ewentualnie odurzył drinkiem, to są
    > proste sprawy, rozumiem tę waszą żydoską solidarność, ale w hameryce
    > mają inne prawo:)

    Jak dosypał czegoś, to wiek dziewczyny ma drugorzędne znaczenie. Jak
    nawet będzie miała 20 lat, to nadal będzie przestępstwo.

  • 55. Data: 2019-05-27 02:58:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-27, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Tylko, czy to była czynność seksualna. Jak lekarz ginekolog dziewczynie
    > ręce tam wkłada, to czynność seksualna?

    Zapytałem kolegi i twierdzi, że chyba musiała być bo jakby nie była, to
    nawet jakby na tym facecie ta facetka siadła to nic by się nie stało.

    --
    Marcin

  • 56. Data: 2019-05-27 06:29:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wskaż, że czego ów obowiązek wynika,

    § 1. Każdy, dowiedziawszy się o popełnieniu przestępstwa ściganego z
    urzędu, ma społeczny obowiązek zawiadomić o tym prokuratora lub Policję.

    > Jak znajdziesz ten przepis, to może po jego
    > przeczytaniu sam zrozumiesz, że nie do końca to oczywiste.

    Co nie jest oczywiste?

    Shrek

  • 57. Data: 2019-05-27 06:38:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja nie pytam przez co. To dość złożony problem, zwłaszcza w wypadku tak
    > złożonej materii, jak seks.

    A mówią, "proste jak jebanie"...

    > Ja pytam, czy - Twoim zdaniem -można sie
    > tego nieumyślnie dopuścić. Bo ja sobie nie wyobrażam czego takiego, ale
    > może mam za małą wyobraźnię.

    Można - po pijaku, na dragach, W skrajnym przypadku można nie wiedzieć
    co to seks - pamiętaj, że teoretycznie praktycznie każdy duchowny jest
    prawiczkiem;)

    > Po pierwsze mamy coś takiego, jak tajemnicę spowiedzi. Jest ona nawet w
    > prawie świeckim honorowana.

    Z ciekwawości - paragraf? Nie mówię, że nie.

    > Po drugie - i hierarchowie często się tak
    > tłumaczą - czasem nie do końca wiadomo, jak tam było.

    Ale to nie problem - prokurator od ręki postawi zarzuty (oczywiście dla
    dobra duchownego), a potem wszystko wyjaśni:P

    > Oczywiście teraz wychodzą na jaw sytuacje, gdzie zarzut był oczywiście
    > prawdziwy. Tyle tylko, że teraz dziennikarze polują na wszystkie
    > przypadki pomówień i dopatrują się za każdym razem tuszowania. Kazdy
    > głos rozsądku, ze coś wymaga zbadania jest stygmatyzowany, jako obrona
    > pedofilii.

    I słusznie - skoro mieli na tyle wątpliwości, żeby wysyłać klienta na
    seksturystykę między parafiami, to znaczy, że mieli na tyle podstaw,
    żeby się z tym podzielić z prokuratorem. On to powinien wyjaśnić - prawda?

    > Moim zdaniem to problem podobny, do tego z AED. Nie dopuszczasz po
    > prostu innego punktu widzenia albo tego, że ktoś podejmuje decyzje
    > taktyczne na podstawie posiadanej w danym momencie wiedzy, a nie na
    > podstawie tego, co ustalono "po latach" i po prostu może się pomylić.

    A moim zdaniem ty masz coś nie tak pod czaszką.

    Shrek

  • 58. Data: 2019-05-27 11:46:59
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Sun, 26 May 2019 20:40:40 +0200, użytkownik Shrek napisał:

    > Hmmm - ale to chyba sprzeczne z polskim prawem - jak wiesz o
    > przestępstwie, to chyba masz obowiązek powiadomić organy.

    A słyszałeś kiedyś o czymś takim jak "przestępstwa wnioskowe" i
    "przestępstwa prywatnoskargowe"? To są te, których ściganie odbywa się
    wyłącznie na wniosek poszkodowanego. Jeśli nie jesteś poszkodowanym, to
    powiadomienie organów nie odniesie żadnego skutku.

  • 59. Data: 2019-05-27 14:40:55
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-24 o 21:46, Shrek pisze:

    > Ale to zupełnie co innego, niż "Kościelne przepisy dotyczące sprzedaży
    > działek uznawane są przez sądy powszechne."
    >
    > Chyba że przez analogię napiszesz, że w wyniku sprzedaży działki przez
    > starego Gozdowskiego córce ciotki Greglakowej "Prawa Gozdowskiego
    > dotyczące sprzedaży działek są uznawane przez sądy powszechne".

    > Jak wyżej. Nie znaczy to że sądy uznają prawa kościelne. Dlatego byłem
    > ciekawy uzasadnienia - bo być może twój trop jest prawidłowy - należy
    > czytać dalej niż sentencja;)

    Z drugiej strony, jak masz firmę i w statucie jest, że przy umowach na
    kwoty powyżej jakiejśtam musi być aprobata co najmniej 2 członków
    zarządu (albo coś w ten deseń), tak samo jest prawne, że w imieniu
    firmy, umowę związaną z wyższymi kwotami musi zatwierdzić ileś tam osób
    i jeśli tego nie uczynią, to umowa może być nieważna... Jakby
    potraktować instytucję kościelną, jako firmę, w której statutem jest
    prawo kościelne, to chyba sędziowie w orzecznictwie mieliby rację...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 60. Data: 2019-05-27 15:04:25
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 26 May 2019 20:55:22 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > No tacy obrońcy Polańskiego mówili że matka 13-latkę wysłała

    No właśnie, a Jankowski sam musiał biegać za dziećmi po piwnicach; co
    ciekawe równocześnie się onanizował, ale tylko wtedy kiedy miał sutannę:

    "Pytana, czy ksiądz się obnażał, rozbierał przy dzieciach, odparła: -
    Przeważnie to było podnoszenie sutanny, czasami miał spodnie i marynarkę.
    Kiedy miał sutannę, podnosił ją i onanizował się w momencie, kiedy nas
    gonił pomiędzy korytarzami w piwnicy."
    https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/barbara-bo
    rowiecka-byla-ofiara-ksiedza-jankowskiego-opowiada-o
    -molestowaniu,931641.html

    To kolejny dowód na prześladowanie Kościoła katolickiego w Polsce i ciężką
    dolę duchownych, którzy byli i są zmuszani do wyczerpującego wysiłku.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl