  • 11. Data: 2004-10-23 21:02:15
    Temat: Re: prawa autorskie
    Od: Arek <a...@e...net>

    Michał rzecze:
    > hmm ale ja pracuje jako informatyk a nie programista,
    > wiec mam placone za utrzymywanie servera,
    > wiec skoro do tego uzywalem programow przez siebie napisanych to nie moge
    > ich zabrac?

    Nie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 12. Data: 2004-10-23 21:05:29
    Od: "Michał" <m...@w...pl>

    hmm to mzoe inaczej
    byly okresy w wakacje, w ktore nie pracowalem nie bylem zwiazany umowa a
    wykoywalem na prosbe okreslone prace i nie dostalem za nie wynagrodzenia,
    czy w takim wypadku produkty tej pracy moge zabrac?
    pozdrawiam
    michal

  • 13. Data: 2004-10-23 21:05:59
    Od: Arek <a...@e...net>

    Arek rzecze:
    > Nie.

    i jeszcze dodam: Jeżeli uważasz, że te programy należą do Ciebie
    to zwróć się do nich z wezwaniem do ich usunięcia lub też zapłaty Ci za nie
    oczekiwanej przez Ciebie kwoty. A jeżeli odmówią to wnieś sprawę do sądu
    i sąd rozstrzygnie czy należą one do Ciebie czy do nich.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    Sprawdziłeś już swój banknot?
    http://www.eteria.net/gratka

  • 14. Data: 2004-10-23 22:57:01
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Michał* wrote in <news:cleerr$8bu$1@inews.gazeta.pl> :

    Jak nie masz w umowie pracy twórczej lub jasno napisane że zrzekasz
    się praw autorskich to jest to twoja własność.

    PS. He HE dobrze że ja powprowadzałem ograniczenia do baz danych wiec
    są bezużyteczne i nie musze się kłócić by nie używali

    --
    Chcesz mieć przyjemność przez godzinę, wypij butelkę wina. Chcesz mieć
    przyjemność przez rok, ożeń się. Ale jeśli chcesz mieć przyjemność

  • 15. Data: 2004-10-24 02:19:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arek wrote:
    > Andrzej Lawa rzecze:

    > Sabotaż jest przestępstwem.

    Primo: nie ma jakichś osobnych specjalnych paragrafów na 'sabotaż'.

    Secundo: celowe działanie na szkodę też trzeba udowodnić. I to
    bezzspornie. W przeciwnym przypadku jest to tylko zwykła awaria -
    wypadek losowy. Albo niekompetencja lub niezdarność - jeśli wykazano
    działanie, a nie wykazano jego celowości (np. ktoś niechcący coś rozlał
    na komputer).

    > Nawet nie wiem czy po nowelizacji nie został podciąnięty pod terroryzm.

    Jaaaasne... Talibów w Klewkach może też widujesz?

  • 16. Data: 2004-10-24 02:20:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    xmarcel wrote:

    > jezeli zostanie udowodnione, ze zrobil to celowo to jest to nielegalne.
    > "prawdziwe" awarie oczywscie sa legalne ;)

    Ano właśnie - trzeba udowodnić _i_ działanie _i_ jego celowość.

  • 17. Data: 2004-10-24 05:03:07
    Od: Arek <a...@e...net>

    _ValteR_ rzecze:
    > PS. He HE dobrze że ja powprowadzałem ograniczenia do baz danych wiec
    > są bezużyteczne i nie musze się kłócić by nie używali

    A masz wpisane to osiągnięcie do CV ? Myślę, że powinieneś się tym tam chwalić.

    Arek

  • 18. Data: 2004-10-24 05:06:39
    Od: Arek <a...@e...net>

    Andrzej Lawa rzecze:
    > Primo: nie ma jakichś osobnych specjalnych paragrafów na 'sabotaż'.

    Jak i na paserstwo, prawda?

    > Secundo: celowe działanie na szkodę też trzeba udowodnić. I to

    Są dwie drogi postępowania - do wyboru przez delikwenta - regulaminowa i
    nieregulaminowa.
    Ktoś kto popełnia taki czyn stawia się poza marginesem i poza prawem.
    Dlatego też ma wybór - albo przyznaje się i lecimy regulaminowo,
    albo nie przyznaje się i dostaje wpierdol adekwatny do szkód - czyli taki by stał się

    warzywkiem chwilowym na jakiś czas lub też stałym. Takie są zasady.

    > Jaaaasne... Talibów w Klewkach może też widujesz?

    "określenie ok. 20 typów kwalifikowanych przestępstw (już spenalizowanych) do
    katalogu
    czynów o charakterze terrorystycznym (zamach na obiekt wojskowy; narażenie życia na
    niebezpieczeństwo; sprowadzenie katastrofy; sprowadzenie niebezpieczeństwa
    katastrofy;
    katastrofa w komunikacji; sprowadzenie niebezpieczeństwa katastrofy w komunikacji;
    pozbawienie wolności; wzięcie zakładnika; udział w związku przestępczym; nielegalne
    uzyskanie informacji; rozbój; "pranie pieniędzy"; wyrób, gromadzenie materiałów
    wybuchowych;
    przejęcie kontroli nad statkiem wodnym lub powietrznym; fałszowanie pieniędzy i
    papierów
    wartościowych; propagowanie ustroju totalitarnego; posiadanie broni bez zezwolenia;
    sabotaż
    informatyczny; niszczenie cudzej rzeczy; sprowadzenie niebezpieczeństwa
    powszechnego)"

  • 19. Data: 2004-10-24 10:01:20
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    Witam
    Podstawowe pytanie to na jak byłeś zatrudniony, na umowę o pracę czy umowę
    zlecenie/dzieło. Jeśli byłeś zatrudniony na umowę o pracę to wszystko co
    robiłeś stanowi własność Twojego szefa. :(

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 20. Data: 2004-10-24 14:05:06
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Arek* wrote in <news:clfd24$kaa$1@news.onet.pl> :

    > _ValteR_ rzecze:
    >
    > A masz wpisane to osiągnięcie do CV ? Myślę, że powinieneś się tym tam chwalić.

    Tak, bo od początku to są moje programy - nie jestem instytucją
    charytatywną. Ktoś kto nie umie walczyć o swoje, o firmowe też nie
    będzie walczył.

    --
    Siwy włos jest oznaką podeszłego wieku, a nie rozumu.