  • 1. Data: 2004-10-23 19:46:08
    Temat: spadająca brama na auto....
    Od: "Słonik" <p...@o...pl>

    Witam!
    Mam pytanie :
    jest sobie wspólnota na prywatnym osiedlu gdzie jest gośc "administrator"
    oraz zarząd danego bloku.
    Jest również sobie jedna z dwóch bramek do garażu, jedyna "ręczna" ....
    ostatnio się uszkodziła, ledwo się trzyma, ktoś urwał rączkę, mechanizm
    zamka nie działa.
    Efekt jest taki, że jak bramkę otworzy się zgodnie z zaleceniem (inaczej sie
    nie da) to może w czasie wjazdu opuścić się i uderzyć w maskę. Problem
    wielokrotnie zgłaszany do zarządu i administracji......
    Czy jeśli komuś się zdarzy, że bramka w końcu spadnie na wjeżdzające auto,
    lub co gorsza na głowę mieszkańca..... to czy można liczyć na jakieś
    odszkodowanie??? Jeśli tak to kto odpowiada???
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2004-10-23 19:51:54
    Temat: Re: spadająca brama na auto....
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Słonik" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    W mojej ocenie wspólnota odpowiada, bo ona jest właścicielem budynku. A
    zatem właściciele solidarnie. Mają natomiast regres w doniesieniu do
    Administracji. Tak więc w konsekwencji straty pokryje administrator, o ile
    nie wykaże, że zrobił co mógł. No bo w sumie, to on tylko tym zarządza. Jak
    właściciele nie dadzą pieniążków na remont bramy, no to on go nie zrobi. Tak
    więc administrator ma szansę się wywinąć. Właściciele raczej nie.

  • 3. Data: 2004-10-23 20:26:18
    Od: "Słonik" <p...@o...pl>

> [...]
    Tak
    > więc administrator ma szansę się wywinąć. Właściciele raczej nie
    ---------
    Dzieki za odpowiedz. Mam wrażenie, że to "wymuszenie" zakupu pilotów....
    kosztujea 300-400 zł. W garażu pozostało może z 4 osoby z 24 nie
    posiadających takowych urządzeń. Obok w bloku podobna sytuacja, ale już
    bramka "ręczna" zamknięta na stałe, bo wszyscy kupili piloty. Owszem, pewnie
    może go i kupię ;-) jednak myślę, że takie postępowanie to lekkie
    wymuszenie......
    Czy złożyć zawiadomienie o awarii bramki pisemnie???

  • 4. Data: 2004-10-23 20:46:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > wymuszenie......
    > Czy złożyć zawiadomienie o awarii bramki pisemnie???

    Jak najbardziej. I to za pokwitowaniem. Tak, czy inaczej skoro druga brama
    jest, to po to, by działała. na wypadek awarii elektrycznej, albo pożaru.

  • 5. Data: 2004-10-23 21:48:21
    Od: "lammed" <l...@p...onet.pl>

    Odpowiadają solidarnie właściciele, tworzący Wspólnotę. A jeśli była podjęta
    w sprawie pilotów prawomocna uchwała to nie ma mowy o żadnym wymuszeniu ich
    zakupu.

  • 6. Data: 2004-10-24 06:46:10
    Od: "Słonik" <p...@o...pl>

> [...]
    podjęta
    > w sprawie pilotów prawomocna uchwała to nie ma mowy o żadnym wymuszeniu

    Piloty kupuje kto chce. Mając pilota używa się bramki automatycznej a nie
    mając ... ręcznej. Lokator dokonuje wyboru sam.

  • 7. Data: 2004-10-24 18:57:15
    Od: "Snoopy" <s...@a...pl>

    Słonik wrote:
    > Mam wrażenie, że to "wymuszenie" zakupu
    > pilotów.... kosztujea 300-400 zł.

    300-400 zl za pilot, to chyba jakies przegiecie?

    Grzesiek *** www.oldtimerfiat.club.prv.pl *** GG: 458449

  • 8. Data: 2004-10-24 19:47:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Snoopy" <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > 300-400 zl za pilot, to chyba jakies przegiecie?

    Podejrzewam, ze zawiera też udział w kosztach samej bramy.