  • 1. Data: 2004-10-23 18:55:13
    Temat: Jak to naprawde wyglada...
    Od: Ratatata <r...@p...onet.pl>

    Witam wszyskich sedecznie i w miare mozliwosci prosze o pomoc:)

    Sprawa dotyczy WKU i wyglada tak.
    W lipcu 2003 roku ukonczylem studia licencjackie.
    W pazdzierniku 2003 rozpoczalem magisterskie. Obecnie dalej studiuje.

    Korzystalem z odroczenia przez okres licencjata ale po ropoczeciu
    studiow uzupelniajacych magisterskich nie skladalem zaswiadczenia
    o kontynuowaniu nauki.

    Wychodzi na to, ze w WKU jestem absolwentem i zostalem przeniesiony
    juz do rezerwy albo rok wczesniej albo teraz poniewaz nowe
    rozporzadzenie obejmuje absolwentow studiow wyzszych takze sprzed 2004
    roku.

    Czy rzeczywiscie jestem juz przeniesiony do rezerwy i wystarczy teraz,
    ze pojde do WKU po wpis do ksiazeczki?

    Ponizej zamieszczam jeszcze moje gdybania;)
    Czytalem w ustawie o powszechnym obowiazku itd, ze uczelnie wyzsze
    maja obowiazek w ciagu 14 dni zawiadamiac WKU o rozpoczeciu i
    zakonczeniu nauki na danej uczelni.
    Czy w zwiazku z tym, jezeli dotarlo takie zawiadomienie do WKU, jestem
    u nich w ewidencji nadal studentem i nie przysluguje mi jeszcze prawo
    do przepisania do rezerwy? Domyslam sie, ze zawiadomienei wysylane
    przez uczelnie nie powoduje mojego odroczenia (chyba tylko ja zanoszac
    zawiadomienie moge to zrobic) ale moze sie myle?

    Obawiam sie po prostu, ze moze sie okazac, ze w swietle informacji
    posiadancyh prze WKU jestem nadal studentem (choc nie zanosilem
    zadnych zawiadomien) i nie moge skorzystac z dobrodziejstwa
    rozporzadzenia poniewaz korzystam z odroczenia z tyt. nauki.

    Uhhh..........juz sie z tego robi maslo maslane;)

    Pozdrawiam wszystkich i prosze o pomoc!

  • 2. Data: 2004-10-23 19:03:12
    Temat: Re: Jak to naprawde wyglada...
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

> [...]
    > juz do rezerwy albo rok wczesniej albo teraz poniewaz nowe
    > rozporzadzenie obejmuje absolwentow studiow wyzszych takze sprzed 2004

    To teraz pytanie nakierowujące ;-) Czy jestes absolwentem studiow
    wyzszych ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2004-10-23 19:18:21
    Od: Ratatata <r...@p...onet.pl>

    Hmmm.........chyba mnie niezbyt nakierowalo;)

    Przypuszczam, ze chodzi Ci o to iz nie ukonczylem studiow wyzszych
    wiec nie przysluguje mi odroczenie. Jednak w tym przypadku to nie gra
    roli, poniewaz w rozporzadzeniu jest napisane o obsolwentach szkol
    wyzszych, a nie studiow wyzszych:)

    Ale dzieki za checi:)

    Acha........i nie jestem jeszcze absolwentem studiow wyzszych tylko
    wyzszych zawodowych a to chyba nie jest tozsame.

  • 4. Data: 2004-10-23 19:30:27
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > roli, poniewaz w rozporzadzeniu jest napisane o obsolwentach szkol
    > wyzszych, a nie studiow wyzszych:)

    No nie przesadzajmy ... uczelnia moze poprowadzic dwutygodniowy kurs
    komputerowy i bynajmniej z tego powodu nie uzyskasz przeniesienia do
    rezerwy.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2004-10-23 19:38:50
    Od: Ratatata <r...@p...onet.pl>

    Oczywiscie, ze moze.
    Ja widze roznice pomiedzy studiami licencjackimi a kursem i pewnie
    wlasnie z tego powodu, ze ta roznica istnieje, mam wpisane w dyplomie
    abolwent studiow wyzszych zawodowych.
    Mozliwe, ze masz racje ale dlaczego mialoby akurat nie byc tak jak
    mysle? Czy nie jestem absolwentem wyzszej uczelni? Moze znasz jakies
    zrodlo prawa, ktore okresla status abolwenta szkoly wyzszej (zgodnie z
    rozporzadzeniem) na potrzeby interpretacji ustawy o powszechnym
    obowiazku itd itp? Jezeli znasz to moze sie podzielisz?