  • 41. Data: 2010-02-01 10:29:53
    Temat: Re: potrącenie a odszkodowanie.
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message news:4b66653e$1@news.home.net.pl...

    > Nie powinien go mieć w szczególności ten, który sądzi, że jest w stanie
    > zawsze i wszystko przewidzieć, co więcej, zalecałbym w takim wypadku
    > konsultację psychiatryczną.

    Idziesz w dobrym kierunku, ale nadal nie wiesz w ktorym kosciele dzwony
    bija.
    Robiac prawo jazdy powinenes przejsc badania psychotechniczne (chyba, ze juz
    ich nie ma)
    Na tych badaniach sprawdzalo sie predyspozycje czy sie nadasz jako kierwowca
    czy bedziesz zagrozeniem na drodze.
    Wydaje mi sie, ze z takim podejsciem testu bys nie zaliczyl. Na drodze
    mowimy o zyciu i smierci! To nie sprawa konfliktu o miedze... Prowadzenie
    pojazdu to naprawde nie to samo co jazda autobusem jako pasazer.
    Jesli kierowca (zakladamy, ze nie byl pijany, nie rozmawial przez komorke i
    nie byl w inny sposob rozkojarzony) nie potrafi przewidziec, ze zza autobusu
    ktos nagle moze wyleciec, zwlaszcza, ze autobus stal juz na przystanku, to
    dziekuje, ale co to za kierowca? Slepy za kierownice nie powinien siadac, z
    problemami koncentracyjnymi tez.

  • 42. Data: 2010-02-01 10:30:45
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message news:4b66677f$1@news.home.net.pl...

    > Skoro nie rozumiesz podstawowych określeń, to jak w ogóle można z Tobą
    > dyskutować?

    Wiec grzecznie zapytalem o wyjasnienie co oznacza termin "wtargniecie" - czy
    ty tez nie wiesz?

  • 43. Data: 2010-02-01 10:31:19
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message news:4b6667bb$1@news.home.net.pl...

    > Ty te wszystkie brednie na trzeźwo wypisujesz?

    A ty jak przejezdzasz przez skrzyzowanie to zamykasz oczy?

  • 44. Data: 2010-02-01 11:02:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    pmlb pisze:

    > Co to znaczy zza krzaka tuz przed auto?
    > To ty tego krzaka nie widziales? Nagle sie pojawil?
    > Zrozum prowadzac pojazd musisz wszystko widziec! Wszystko dookola
    > pojazdu. Nie ma tlumaczenia, ze masz klapy na oczach i widzisz tylko

    Masz wzrok rentgenowski jak Superman?

    Wychodzenie pod pojazd zza przeszkody jest wyraźnie zakazane przez przepisy.

  • 45. Data: 2010-02-01 12:31:20
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Masz wzrok rentgenowski jak Superman?

    Nie, ale staram sie obserwowac nie tylko droge, ale i pobocze, a zwlaszcza
    przeszkody ograniczajace widocznosc, jesli mam najmniejsze podejrzenie, ze
    cos moze byc za przeszkoda zwalniam i bacznie to obserwuje. Bo nie mam
    zamiaru komus zabic dziecka tylko dlatego, ze bylo roztaergniete i mialo
    gdziesz przepisy ktorych nawet nie zna.

    > Wychodzenie pod pojazd zza przeszkody jest wyraźnie zakazane przez
    > przepisy.

    Powiedz to dziecu. Jak sadzisz dlaczego dzieci nie ponosza
    odpowiedzilanosici finansowej?
    Kierowca nie ma myslec co mu wolno ale ma myslec by kogos nie zabic czy
    zranic.
    Niestety w Polsce jest odwrotnie. Przypadek z Katwoic, gdzie chlopak
    rozjechal maluzenstwo z dzieckiem na przejscu dla pieszych... zrobil to
    tylko dlatego, jak powiedzial by dac nauczke, ze sie nie wychodzi przed
    jadacym szybko pojazdem, wiec jak zobaczyl, ze wchodza na przejscie to
    nacisna mocniej pedal gazu. Na hamulec nacina kilka metrow po wypadku! Tez
    wlasnie tlumaczyl tym ze wtargneli mimo iz widzieli ze jedzie szybko...

  • 46. Data: 2010-02-01 12:53:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    pmlb pisze:

> [...]
    > obserwuje. Bo nie mam zamiaru komus zabic dziecka tylko dlatego, ze bylo
    > roztaergniete i mialo gdziesz przepisy ktorych nawet nie zna.

    Dzieci należy prowadzać na smyczy ;->

    A poważniej - za dzieci odpowiadają ich opiekunowie.

    Przy twoim podejściu przy każdym zasłaniającym widok obiekcie musisz
    zwalniać do kilku km/h - a to już lekka paranoja.

    > Powiedz to dziecu. Jak sadzisz dlaczego dzieci nie ponosza
    > odpowiedzilanosici finansowej?

    Zdefiniuj "dzieci". 13-latka częściową zdolność do czynności
    cywilno-prawnych posiada. Młodsze dzieci są zasadniczo pod opieką
    rodziców czy innych ustawowych opiekunów i to oni powinni pilnować.

    > Kierowca nie ma myslec co mu wolno ale ma myslec by kogos nie zabic czy
    > zranic.

    Jasne, ale nie można też popadać w paranoję powodującą jechanie przez
    miasto 5km/h.

> [...]
    > Tez wlasnie tlumaczyl tym ze wtargneli mimo iz widzieli ze jedzie szybko...

    A u was biją Murzynów.

    (to argument tak samo merytoryczny i na temat jak twój)

    Odróżnij łaskawie sytuację, kiedy ktoś widział i celowo zareagował źle
    od sytuacji, kiedy ktoś jadąc zgodnie z przepisami nie mógł zobaczyć i
    nie miał szansy zareagować.

  • 47. Data: 2010-02-01 12:57:37
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-01 11:25, Użytkownik pmlb napisał:

    > Oczywiscie, jesli kierowca nie ma na tyle wyobrazni by przewidzic co
    > moze sie wydazyc zza zakretem lub zza autobusem, krzakiem to NIGDY nie
    > piwnien prowadzic pojazdu!!! To oznacza, ze sie nie nadaje jako kierowca
    > - nie kazdy musi byc kierowca. Prawo jazdy to nie potwierdzenie
    > zdolnosci do prowadzenia pojazdu a jedynie potwierdzenie zaliczonego
    > egzminu.

    Jesteś nieuk, nie znasz przepisów i nawet prawa jazdy nie masz.
    A twoje wynurzenia na temat że ktoś nie powinien prowadzić pojazdów
    są śmieszne i nie mają nic wspólnego z obowiązującymi w tym
    temacie przepisami.

    Pozdrawiam

  • 48. Data: 2010-02-01 12:57:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@d...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Co to znaczy zza krzaka tuz przed auto?
    > To ty tego krzaka nie widziales? Nagle sie pojawil?
    > Zrozum prowadzac pojazd musisz wszystko widziec!

    masz PJ?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 49. Data: 2010-02-01 12:57:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@d...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Czy osoba ktra rzuci ci cegle na lep tez bedzie wg. ciebie czysta, bo
    > powie, zes akurrat wyszedl za winkla?

    jezeli to bedzie miejsce przeznaczone do rzucania cegła na odległosc, to
    oczywiscie, ze osoba trafiona bedzie sobie sama winna.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 50. Data: 2010-02-01 12:57:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > dzwony bija.
    > Robiac prawo jazdy powinenes przejsc badania psychotechniczne (chyba,

    ty sobie takie dyrdymały wymyslasz na poczekaniu, czy zapisujesz i potem
    uzywasz w okreslonych okolicznosciach?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle