  • 1. Data: 2010-01-31 12:08:39
    Temat: potrącenie a odszkodowanie.
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Witam
    Przytrafiła mi sie w rodzinie wypadek drogowy.
    Dziewczyna ok 13 lat wysiadła z autobusu na przystanku i chciała przebiec przez
    droge- wybiegając zza autobusu ( nie na pasach) została potrącona przez auto
    które wyprzedzało autobus.
    Kierowca auta sie zatrzymał, zapytał czy wszystko ok - ona była w szkou -
    stwierdziła ze tak. Kierowca wiec odjechał....a ona zobaczyła ze jednak ma
    obrażenia ( trafiła do szpitala -11 szwów)
    Wieczorem kierowca auta zgłosił sie na policje.(wypadek był rano)
    Teraz rząda odszkodowania za uszkodzone auto.
    w skróce- winna dziewczyna bo wybiegła.- ale kierowca też nie jest bez winy bo
    odjechał z miejsca wypadku, nie wzywając policji, karteki itd. pozatym mógł być
    nietrzeźwy.
    Jak wyglądają nasze szanse jakby sprawa strafiła do sądu ?

  • 2. Data: 2010-01-31 13:57:42
    Temat: Re: potrącenie a odszkodowanie.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail b...@m...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > pozatym mógł być
    > nietrzeźwy.

    ba, moglbyc równiez złodziejem, gwałcicielem, albo agentem.
    A moze miał jeszcze babcie w wermachcie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 3. Data: 2010-02-01 07:46:53
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    wiadomości news:31012010.08EDBB34@budzik61.poznan.pl...
> [...]
    > Pozdrawia... Budzik
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także

    statystycznie mała szansa ze był agentem czy miał babcie w wermachcie bo tego
    policja nie weryfikuje podczas kontroli po wypadku. A Alkomat jest zawsze wiec
    zakładając ze był nietrzeźwy, odjechał bo w takeij sytuacji by była jego wina, i
    poważne konsekwencje. Chociaz wg mnie dziewczyna spowodowała wypadek, to
    kierowca nie udzielajac pomocy złamał Art. 162 kodeksu karnego o nieudzieleniu
    pomocy. Do tego uciekł z miejsca zdarzenia i w związku z tym jeśli ofiara
    spędziła w szpitaliu mniej niż 7 tych dni (a było tylko 2 ) wówczas mozna to
    zakwalifikować jako wykolizja(86 kw) oraz art.94 kw (prowadzenie bez uprawnień).

  • 4. Data: 2010-02-01 08:01:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    BETON pisze:

> [...]
    > jest zawsze wiec zakładając ze był nietrzeźwy, odjechał bo w takeij
    > sytuacji by była jego wina, i poważne konsekwencje. Chociaz wg mnie

    Brednie. Wina spowodowania zdarzenia drogowego nie zależy od trzeźwości
    uczestników.

    Mógł być zbiegłym z więzienia pijanym mordercą bez prawa jazdy - a i tak
    winna byłaby ta kretynka, co zza autobusu wybiegła prosto pod samochód.

    > dziewczyna spowodowała wypadek, to kierowca nie udzielajac pomocy
    > złamał Art. 162 kodeksu karnego o nieudzieleniu pomocy. Do tego uciekł

    I kompetentny adwokat w uczciwym sądzie (haha) spowodowałby oddalenie
    tego oskarżenia powołują się na to, że był przeświadczony, że dziewczyna
    pomocy nie wymaga.

    > z miejsca zdarzenia i w związku z tym jeśli ofiara spędziła w szpitaliu

    Tia, zatrzymał się, sprzytał czy nic się jej nie stało - i wg. ciebie
    uciekł? Może jeszcze zgwałcił?

    > mniej niż 7 tych dni (a było tylko 2 ) wówczas mozna to zakwalifikować
    > jako wykolizja(86 kw) oraz art.94 kw (prowadzenie bez uprawnień).

    Kolejne brednie... Bez jakich uprawnień?? Skąd teoria, że prawa jazdy
    też nie miał??

  • 5. Data: 2010-02-01 08:57:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > szpitaliu mniej niż 7 tych dni (a było tylko 2 ) wówczas mozna to
    > zakwalifikować jako wykolizja(86 kw) oraz art.94 kw (prowadzenie bez

    wszystko fajnie, tylko do jakiego momentu musimy wzywac karetke do
    poszkodowanego?
    Wystarczy lekkie dotkniecie karoserii? Wgniecenie? Bo rozumiem, ze nie
    osądzamy tego na podstawie uszkodzen ciała, ktorych, jak twierdzi kierowca
    nie było widac, i jak twierdziła poszkodowana - nie czuła.
    Tak wiem - szok itd. Moze rzeczywiscie w dobrym tonie byłoby poczekac kilka
    minut. Ale czy nie poczekanie jest przestepstwem lub wykroczeniem?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"

  • 6. Data: 2010-02-01 09:05:37
    Od: grzeda <g...@g...pl>

    BETON pisze:

    > A Alkomat
    > jest zawsze wiec zakładając ze był nietrzeźwy, odjechał bo w takeij
    > sytuacji by była jego wina, i poważne konsekwencje.

    Nie bylo kontroli trzezwosci, wiec byl trzezwy. Nie ma dowodow, ani
    swiadkow, ze byl pijany. Koniec.

    pozdr
    PG

  • 7. Data: 2010-02-01 09:09:43
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    > Tia, zatrzymał się, sprzytał czy nic się jej nie stało - i wg. ciebie
    > uciekł? Może jeszcze zgwałcił?

    Oczywiscie ze uciekł gdyż jego celem było uniknięcie odpowiedzialności.
    W innym wypadku powinen był wezwać policje, zgłosić potręcenie. Przecież widział
    ze ma rozdupione światło i wgniecioną blache a mimo to odjechał....
    Art. 128.

    1.. W razie uczestniczenia w wypadku drogowym, w którym jest zabity lub ranny,
    kierujący pojazdem jest poddawany badaniu na zawartość w organizmie alkoholu lub
    środka działającego podobnie do alkoholu. (ale uciekł)
    art 42
    § 2. Sąd orzeka zakaz prowadzenia wszelkich pojazdów mechanicznych albo pojazdów
    mechanicznych określonego rodzaju, jeżeli sprawca w czasie popełnienia
    przestępstwa wymienionego w § 1 był w stanie nietrzeźwości, pod wpływem środka
    odurzającego lub zbiegł z miejsca zdarzenia określonego w art. 173, 174 lub 177.

    W przypadku ucieczki z miejsca wypadku sąd obligatoryjnie orzeka zakaz
    prowadzenia pojazdów mechanicznych - jeżeli czyn został popełniony przez sprawcę
    po raz drugi, zakaz jest dożywotni.

  • 8. Data: 2010-02-01 10:45:19
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    > Osobnik posiadający mail b...@m...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    > następuje:

    > wszystko fajnie, tylko do jakiego momentu musimy wzywac karetke do
    > poszkodowanego?

    Przy takim potraceniu zawsze! Bo nie widac np. obrazen wewnetrznych.
    W UK podczas demnstracji glupi kraweznik popchnol goscia nie uczestniczacego
    w protescie, w wyniku upadku zmarl 5 minut mpozniej, miomo, ze po upadklu
    wstal i poszedl dalej... To byl dorosly czlowiek, i tez twierdzil, ze jest
    OK, jednka cos musialo byc nie tak, skoro tuz po zajsciu kraweznik poszedl
    do oficera i zostal natychmiast zwolniony ze sluby lub usuniety w inne
    miejsce.
    To poakzuje, ze czasem pokrzywdzony moze miec w szkou swiadomosc, ze jest
    OK.
    A tu do czynienia mamy z potraceniem przez samochod i to dziecka 13
    letniego!

    > Wystarczy lekkie dotkniecie karoserii? Wgniecenie? Bo rozumiem, ze nie
    > osądzamy tego na podstawie uszkodzen ciała, ktorych, jak twierdzi kierowca
    > nie było widac, i jak twierdziła poszkodowana - nie czuła.

    A co kierowca zrobil ogledziny dziecka, ze stwierdzil iz nic nie jest?
    A dziecko w szoku co powie? Ze umiera?
    Zastanow sie... W takich sytuacjach organizm pokrzywdzonego dziala nie
    normalnie, dziala pod wplywem szoku i stresu, wszelkie dzialanie organizumu
    sa nastawione na chwilowa ocene stanu zagrozenia zycia. Stad brak czucia,
    andrenalina dziala i wydaje sie wszystko OK, po 5, 10 minutach, czasem po
    godzinie zdarza sie, ze czlowiek zaczyna odczuwac skutki wypadku. Bo byly
    obrazenia wewnetrzne.
    Czy ktotkolwiek z kierowcow tu piszacych mial szkolenie z udzielenia
    pierwszej pomocy?
    W takiej sytuacji obowiazkiem kierujacego bylo wezwac karetke - to bylo
    dziecko!

    > Tak wiem - szok itd. Moze rzeczywiscie w dobrym tonie byłoby poczekac
    > kilka
    > minut. Ale czy nie poczekanie jest przestepstwem lub wykroczeniem?

    To jest nieudzielenie pomocy!
    On po prostu uciekl.
    A teraz mala uwaga, znam przypadek z Polski, gdzie doszlo do stluczki na
    parkingu przed sklepem - supermarketem.
    Sprawca tez wyskoczyl i pytal oczy wszystko OK itp... Osoba (kobieta nie
    dziecko) naturalnie powiedziala, ze nic sie nie stalo jakies tam drobne
    zarysowania na zderzakach bo to bylo podczas parkowania... za tydzien przylo
    wezwanie na rozprawe do sprawcy o niudzielenie pomocy! Okazalo sie, ze
    kobieta kilka godzin po zdarzeniu wyladowala w szpitalu z jakimis
    uszkodzeniami glowy. Dlatego zawsze jest najlepiej wezwac policje!

  • 9. Data: 2010-02-01 11:00:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    BETON pisze:

    > Oczywiscie ze uciekł gdyż jego celem było uniknięcie odpowiedzialności.

    Jasne, uciekł zatrzymując się i rozmawiając z "ofiarą"?

    Ty się jako rzecznik jakiejś partii politycznej albo szemranej firemki
    zatrudnij.

    > W innym wypadku powinen był wezwać policje, zgłosić potręcenie. Przecież
    > widział ze ma rozdupione światło i wgniecioną blache a mimo to odjechał....

    No i? Jego światło i blacha...

> [...]
    > ranny, kierujący pojazdem jest poddawany badaniu na zawartość w
    > organizmie alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu.

    Ummm... Ustawodawca nie miał na myśli ani z(a)bitego światła, ani rannej
    karoserii.

    > (ale uciekł)

    Brednia powtórzona kilka razy brednią być nie przestaje.

> [...]
    > popełnienia przestępstwa wymienionego w § 1 był w stanie nietrzeźwości,
    > pod wpływem środka odurzającego lub zbiegł z miejsca zdarzenia

    OK, a ty zgwałciłeś tę 13 latkę i dawałeś jej narkotyki.

    I teraz udowodnij, że nie ;->

  • 10. Data: 2010-02-01 11:06:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    pmlb pisze:

    > To jest nieudzielenie pomocy!
    > On po prostu uciekl.
    [ciach]

    > jakimis uszkodzeniami glowy. Dlatego zawsze jest najlepiej wezwac policje!

    Pomijając powyższe brednie o "ucieczce", tutaj masz rację... ale to
    asekurancki dupochron, który normalnie nie byłby konieczny, ale dzięki
    takim "specjalistom" jak ty od "ucieczek" oraz kombinatorom, co to niby
    nic nie mieli, a potem nagle dorobili się obrażeń ciała czy uszkodzeń
    smaochodu...

    A potem jest dziamgot, że patrole dojeżdżają po kilku godzinach, jak ich
    do każdej stłuczonej lampy i każdego siniaka się wzywa.