  • 1. Data: 2010-01-31 08:56:23
    Temat: Reklamacja z tytułu niezgodności z umową
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    Pokrótce opiszę moją historię, a potem zadam pytania :-)
    Zakupiłem w promocyjnej cenie 299zł aparat telefoniczny, w promocji dla
    abonentów przedłużających umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych.
    Określona w umowie kara umowna za zerwanie umowy z mojej winy to 840zł.
    Niestety po niecałych sześciu miesiącach od zakupu okazało się, że
    telefon jest wykonany z niskiej jakości materiałów, w wyniku czego
    wystąpiły uszkodzenia, w postaci przetarć (dziur), w wykonanych ze
    sprężystego materiału elementach obudowy.
    Po raz pierwszy zgłosiłem taką usterkę do sprzedawcy po niespełna
    sześciu miesiącach od zakupu aparatu. Przez moją nieuwagę, pomimo
    wręczenia pisma reklamującego usterkę z tytułu niezgodności z umową z
    żądaniem wymiany aparatu na nowy, podpisałem dokumenty na podstawie,
    których sprzedawca zakwalifikował moją sprawę jako reklamację z tytułu
    gwarancji i na tej podstawie usterka została usunięta, choć w raporcie z
    serwisu wpisano: "na podstawie wytycznych producenta towar został
    doprowadzony do stanu zgodnego z umową". Po ośmiu miesiącach od naprawy
    (14 mies. od zakupu) opisana powyżej usterka ponownie wystąpiła.
    Jeśli dobrze interpretuję zapisy ustawy o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej, to gdy usterka pojawi się w czasie krótszym niż
    sześć miesięcy od daty sprzedaży w takim przypadku domniemuje się, że
    usterka istniała w chwili sprzedaży i to na sprzedawcy ciąży obowiązek
    udowodnienia, że usterka powstała z winy użytkownika. Po upływie sześciu
    miesięcy to konsument musi udowodnić, że wada produktu istniała w chwili
    zakupu.

    W związku z powyższym mam następujące pytania:
    1. Czy kolejne uszkodzenie tego samego elementu mogę zgłosić na
    podstawie niezgodności z umową, gdy poprzednio to uszkodzenie było
    usunięte z tytułu gwarancji producenta?
    2. Gdzie mogę znaleźć adresy rzeczoznawców, którzy będą mogli ustalić
    przyczynę powstania usterki lub określić czy sprzęt był używany zgodnie
    z przeznaczeniem? Jakie elementy powinna uwzględniać taka ekspertyza?
    3. W przypadku gdy okaże się, że naprawa lub wymiana sprzętu będzie
    nieopłacalna dla sprzedawcy i zaproponuje on rozwiązanie umowy
    kupna-sprzedaży to jaką kwotę powinienem otrzymać od sprzedawcy? Czy to
    będzie kwota ceny promocyjnej, czy też kwota ceny promocyjnej wraz z
    proporcjonalnym do czasu umowy udziałem udzielonego rabatu, a może kwota
    za jaką sprzedawca oferował dany produkt poza promocją?
    4. Czy rozwiązanie umowy w sposób wynikający z pkt 3, może skutkować
    obciążeniem mnie karą umowną za rozwiązanie umowy lub za działania,
    które spowodują rozwiązanie umowy przez Operatora? W jaki sposób uniknąć
    rozwiązania umowy Operatorem a pomimo to rozwiązać umowę
    kupna-sprzedaży telefonu?
    5. Czy w przypadku ukarania mnie przez Operatora, za "zerwanie" umowy
    ,mogę żądać od sprzedawcy odszkodowania, w wysokości poniesionej
    przezemnie kary?

    Za pomoc z góry dziękuję.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2010-01-31 15:28:50
    Temat: Re: Reklamacja z tytułu niezgodności z umową
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/31/2010 2:56 AM, Czeresniak wrote:
> [...]
    > 5. Czy w przypadku ukarania mnie przez Operatora, za "zerwanie" umowy
    > ,mogę żądać od sprzedawcy odszkodowania, w wysokości poniesionej

    zaapomnij o rozwiązaniu umowy, co ci się marzy.
    Ty umowę już miałeś, co najwyżej podpisałes do niej aneks, więc
    chciałbyś rozwiązywac coś co nie było przedmiteom zakupu.
    Co najwyzej jak już pójdą po bandzie, to ci anulują aneks z datą wstecz
    i rozliczą cię na zassadach przed podpisaniem aneksu. Co zapewne wyjdzie
    drożej.
    Moim zdanime nawet to ci sie "nie należy".
    Bo tylko jedna rzecz z umowy szwankuje, do jakości usług operatora
    raczej nie masz zastrzeżeń.
    Reklamuj co 6 miesiecy, bedziesz mial za kazdym razem nową obudowę, czy
    co to tam było.

  • 3. Data: 2010-02-02 10:29:22
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sun, 31 Jan 2010 09:28:50 -0600, witek napisał(a):

> [...]
    > raczej nie masz zastrzeżeń.
    > Reklamuj co 6 miesiecy, bedziesz mial za kazdym razem nową obudowę, czy

    Zawierając "lojalkę", wziął aparat o określonych parametrach technicznych i
    właściwościach. Wiązało się to również z "wyższym abonamentem wraz z
    pakietem internetowym". Skoro ten aparat telefoniczny (dla którego notabene
    są TYLKO dedykowane abonamenty) to jak sobie wyobrażasz że po "niezgodności
    z umową" dadza mi jakiś szajs dla dresiarzy typu nokia?
    I miałbym dalej płącić "dedykowany abonament"?
    Konkretny przykład:
    - aparaty z Androidem i dedykowane abonamenty w Erze :)
    - iphone z dedykowanym abonamentem w Erze :)
    Zdupcy się po 3-4 miesiącach aparat, serwis nie jest w stanie go naprawić
    (jakiś regersis), a Era mói że "dadza mi inny cenowo zbliżony aparat" :))
    Gdyby tylko to próbowali zrobić - juz by było ciekawie :)
    Niestety - powiedziałem miłemu panu że jeżęli nie mają np. G1 NOWEGO, to
    odpowiednik MUSI mieć:
    - klawiaturę qwerty, pojemnościowy dotykowy ekran o co najmniej 3,2cala,
    system Android, WLAN, HDSPA, GPS itp itd ... :))))
    Wykopali spod ziemi i dostałem nowiutki aparat :)