  • 131. Data: 2010-02-03 10:42:30
    Temat: Re: potrącenie a odszkodowanie.
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Tue, 2 Feb 2010 19:21:01 -0000, pmlb napisał(a):

    > Tak!
    > To wcale nie musi oznaczac "terminatora"

    Jak chcesz by ktos ci wierzyl, to staraj sie pisac tak by twoje slowa mialy
    choc blady cien wiarygodnosci.
    Bo albo klamiesz, az ci para uszami wychodzi, albo zwyczajnie nie masz
    pojecia o jezdzie.

    > Nie, nie jest ze mna terimator ale potrafie sie skoncentrowac na tym co sie
    > dzieje na drodze i w kolo niej jak jade, to jest szczegolna ostroznosc,

    Banialuki wasc pleciesz, to nie jest zadna szczegolna ostroznosc,, a tylko
    normalna jazda, a na dodatek zas wraz z dlugoscia jazdy stopien koncentracji
    spada, bo nikt nie potrafi byc non stop skoncentrowany - to sie przenosi
    wprost proporcjonalnie na zmeczenie.

    > Wiele godzin? Co 4 godziny najdalej masz sobie zrobic minimum 30 minut
    > przerwy. Robisz?

    "masz"? a na jakiej podstawie mialbym byc do tego zobligowany? Nie pracuje
    jako zawodowy kierowca, nie mam pojazdu z tachografem. To po pierwsze.
    Po drugie ten czas to sobie z kesiezyca wziales - jak przejezdzasz przez
    nieznane ci miasto to po godzine twoja koncentracja bedzie na skutek
    zmeczenia 9 bo wszak sila rzeczy musiales ja utrzymywaz w wysokim stanie) o
    wiele mniejsza niz po 5 godzinach jazdy autostrada. Zwlaszcza ze jadac
    autostrada, czy inna wielopasmowa droga, dosc szybo umysl przelacza sie w
    stan "stand by" - jedziesz z polwylaczonym mozgiem, jak automat, reagujac
    edynie na zmiany w rochu.

    > W polsce nierealne bo przerwa co 4 godzny na 30 minut oznacza w Polsce:
    > Nie jestes twardy, cienki bolek jestes itp. opinie otoczenia.

    Bzdury piszesz ze czytac przykro. Zwlaszcza jak jedziesz sam to napewno sie
    przejmujesz opinia otoczenia.. sranie w banie.

    > Dolaczyli do tego pracodawcy ktorzy wmagaja od kierowcow nierelanych
    > wyczynow wiedzac, ze wrazie czego i tak kierowca odpowie! Kierowca powie nie
    > moge robic przerwy bo nie zarobie...

    Cos sie tak uparl na tych zawodowych kierowcow?

    --
    Mark

  • 132. Data: 2010-02-03 11:40:52
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Mądrzejszy od ciebie. Ale fakt, to nietrudne - od ciebie mądrzejsza jest
    > nawet kura w rosole.

    No coz, nizej raczej nic na to nie wskazuje, ale po kolei:)

    > [ciach]

    > To on przez brak nadzoru zabije swoje dziecko, jeśli już.

    Aha, no bardzo to madre stwierdezenie, pamietaj, ze posty sie archiwizuja!

    > Każde miejsce, w którym domagasz się by jechać na tyle wolno, by nie
    > było fizycznie możliwe wpadnięcie na pieszego, który nagle skądś wyskoczy.

    No wskaz! Nie potrafisz, tos baran a do tego onanista, przypisujesz komus
    jakies slowa ktorych nigdy jie bylo a potem udajesz kretyna.
    Nie potrafisz to przepros to takie trudne?
    Ujme na honorze bedziesz miec jak przeprosisz za pisane glupot i
    oczernianie?

    > Ale że ty nie masz bladego pojęcia o kierowaniu pojazdami, nie
    > wspominając już o podstawach fizyki i geometrii, to tego nie rozumiesz.

    Zabicie kogos na drodze dla ciebie to wylacznie wina kogos innego....
    I ty masz prawo jazdy?
    Wskaz miejsce o moim braku wiadomosci z fizyki oraz o braku umiejetnosci
    prowadzenia pojazdu - nie wskazesz to nazwe ci wiesniakiem ktory wyszedl ze
    wsi ale wies z ciebie nie wyszla.
    Moze zona ci to wyjasni co?

    > [caich]

    > Tego, że jesteś prostakiem i idiotą? Pamiętam.

    Jak na razie to ty zawsze jestes pierwsza osoba ktora obraza. A potem
    placzesz, ze to sie na tobie odbija.
    Az tak maly jestes?

    > !

    > ROTFL
    >
    > To skrzycz teraz ustawodawcę, że pozwolił "tym mordercom na kołach"
    > jeździć "aż" 50km/h.

    Baranie, nawet tego nie wiesz! To jest maksymalna dopuszczalna predkosc a
    nie nakazana predkosc idioto!
    Boze skad ci ludzie dostaja te prawa jazdy... Ty debilu decyudujesz w
    zaleznosci od warunkow jaka predkoscia pojedziesz idioto! Wez ty do reki
    kodeks i poczytaj lub zadzwon gdzies i sie dopytaj.
    Po twojej wiedzy juz nie dziwie sie, ze polska ma 2 miejsce pod wzgledem
    smiertelnosci na drogach w europie. Jak ty takich podstawowych spraw nie
    znasz!!! Dla ciebie zabicie kogos to jego wina, i znak ograniczajacy
    predkosc do 50km/h to wg. ciebie nakaz jazdy z taka predkoscia....
    Naprawde kogos zabijesz....

    > No ale przecież ktoś może nagle barierkę przeskoczyć i wejść na jezdnię...

    Nagle to znaczy w ile w 0.5sec. wyjdzie z autobusu przekroczy barierke i
    podbiegnie do ciebie?
    I ty sie uwazasz, ze znasz podstawy z fizyki?
    Ty nawet tego nie znasz....
    Baranie, jadac z predkoscia 60km/h w odleglosci ok 400m od przystanku na
    ktorym zatrzymala sie autobus, policz po jakim czasie osiagniesz przystanek?

    > Jesteś tak głupi, że nawet cytatu nie potrafisz poprawnie przytoczyć.

    Serio? to zapraszam do lektury scenogramow sejmowych, ty nawet swojego
    durnia idola nie znasz:)
    To sa slowa kaczynskiego: "biale jest czarne, a czarne jest biale".
    No lae ty jestes tak zaslepiony miloscia do kurdupla, ze wszystko lykniesz
    co ci powiedza na jego czesc.

    > ROTFL... "Zapierdalać" 50km/h? Gdzieś ty się urodził, w wiosce Amiszów?

    "zapierdalac" to sobie mozesz swoja zone.

    > ATSD właśnie ładnie udowodniłeś, że nie masz pojęcia o samodzielnym
    > kierowaniu pojazdami - nigdy się nie da się pokonać trasy (od wyjścia,
    > ruszenia, do zaparkowania i wejścia do np. biura) ze średnią prędkością
    > choćby zbliżoną do zwykle utrzymywanej w trasie.

    Widzisz maly rozumku, jak bys troche wiecej mial w glowie, to bys wiedzial,
    ze jazda z mniejsza predkoscia ale stala jest znacznie efektywniejsza od
    jazdy szarpanej, jaka niewatpliwie stosujesz geniuszu kierownicy ze wsi.

    > [ciach]

    > Czekam na te konkrety.

    czekaj

    > [ciach]

    > To w twojej wiosce takie zwyczaje panują.

    Aha czyli wsiok jestes:))))
    wszystko jasne koniec dyskusji.

    > I jeszcze są jakieś "Kury" pisane z dużej litery... A może "Kura" to
    > twoja siostrzyczka?

    Masz jakies problemy seksualne?
    A co na to zona? Masz za malego?... sorry tu ci nie pomoge...

    > ROTFL

    wspolczuje...

    > Kierować nie potrafisz... Sarkazmu nie wyczuwasz... Co w tej Anglii
    > robisz? Odpadki chyba zbierasz...

    dla ciebie moze byc i odpadki.
    Problem w tym bys dal zone do kalwoiatury, moze z nia sie da pogadac
    normalnie a nie z jakims wijskim frustratem, bo wiesz, tak naprawde to ty
    zawsze bedziesz wiejskim chlopkiem w miescie....

    > [ciach]

    > Ja nawet mówię z poprawną ortografią - a ty i przy pisaniu się mylisz...

    Naprawde? Lepiej uwazaj z takimi ocenami, bo sie poslizgniesz jak na reszcie
    twoich wywodow wiejski filozofie.

    > Czyli wg. twojej definicji "normalni" nie jeżdżą w ogóle. Bo 100%
    > gwarancji na wyhamowanie zawsze i wszędzie się nie ma, nawet przy
    > prędkości piechura.

    Nie nadajesz sie nie jedz! Trudno to zrozumiec? Tego nie nauczono?

    > [ciach]

    > Usiądź kiedyś za kierownicą prawdziwego samochodu (jak ci ktoś pozwoli
    > się zbliżyć choćby do kierownicy - a to poważne ryzyko w twoim
    > przypadku) i spróbuj dojrzeć kogoś za nieprzezroczystej przeszkody.

    Problem w tym, ze ty nie dostrzegasz nikogo nawet na prostej bez
    przeszkod...
    Rozumiesz teraz?

    > Maska ma swoją długość więc jak ktoś wbiegnie prosto przed maskę zza tej
    > niewidocznej przeszkody, to ujrzysz tego kogoś, jak będzie już przed
    > nią. Reakcja człowieka i mechanizmów zajmie trochę czasu, a w tym czasie
    > nawet przy prędkości piechura - której się domagasz a o której jeszcze
    > niedawno pisałeś, że to mój wymysł, kłamczuszku - pojazd dotrze do tego
    > pieszego.

    Nie dales rady - nie nadajesz sie za kierowce - rozumiesz to?
    Ja wiem,, ze bedziesz szukac milion wymowek, ale prawda jest jedna: nie
    nadajesz sie na kierowce!
    Jesli nie umiesz odpowiednio wyhamowac to brak ci zdolnosci
    psychotechnicznych do prowadzenia pojazu - ostrzegam cie, lepiej przesiadz
    sie na autobus!

    > Wiesz, ja do chłopów ze wsi zasadniczo nic nie mam - twoje porównanie
    > ciebie do nich jest dla nich krzywdzące.

    No widzisz jak to szybko wyszlo, chlopka zawsze latwo namierzyc:)

    No i nadal placzesz....

  • 133. Data: 2010-02-03 11:58:04
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
    > Użytkownik pmlb p...@d...com ...

    > proste - nie mozesz postawic takiej tezy bo masz za mało danych - nie masz
    > pojecia ile pozostali uczestnicy przejechali razem km.

    Po ich sposobie rozumienia poruszania sie na drodze tak wnioskuje.

    > no ale czego nie rozumiesz?
    > Postram sie pisac poooowwwllli zebys zrozumiał.
    > Ile przejechałes km i ile przejechali pozostali uczestnicy razem wzieci?

    Jak wyzej.

    > ze pierdzielisz.

    Ale nadal nie wiem co to znaczy.

    > uwazac - zgoda.
    > Ale tu juz zmieniasz zdanie - wczesniej pisałes o szczególnej uwadze.
    > No i najwazniejsze - jak sie uwaza, to tez wyrasta - szczegoly ponizej.

    Uwazac to trzeba 24 godziny na dobe, szczegolnie uwazac nalezy jada
    samochodem.
    Samochodem nie jedziesz 10 czy 15 godzin (jesli tak to nzaczy, ze stwarzasz
    zagrozenie i lamiesz przepisy)

    > statystyka i mała próbka

    OK, w UK jest najmniej smiertelnych wypadkow na drodze w UE! Polska jest na
    2 miejscu pod wzgledem smiertelnosci na drodze.... w europie!
    Porownaj sposb poruszania sie i zachowania szczegolnej uwagi brytyjczykow i
    Polakow na podstawie tych statystyk.

    > chodzi mi o droge przy ktorej rosna drzewa. Standardowa droga w Polsce.
    > Mozesz sobie załozyc idealne warunki pogodowe.
    > Czyli jedziesz 90.
    > I skad wiesz, ze za jednym z tych drzew ktos nie stoi i nie wymysli sobie,
    > zeby nagle wybiec na droge?

    Po pierwsze nie pojade taka droga 90km/h bo to kretynizm!
    Mala kaluza, mala awaria ukladu kierowniczego czy podwozia i mam dzewo przed
    maska....
    Rozumiesz! Trzeba najpierw MYSLEC! A potem robic nie odwrotnie.
    Tykko debil bedzie jechac 90km/h taka droga. Ograniczenie predkosci nie jest
    nakazem predkosci.
    Kazdy chyba ma swoj rozum....

    > to jak wyhamujesz, jak nagle z zza samochodu wybiegnie dziecko?
    > Zobaczysz je odpowiednio wczesniej przez karoserie samochodu?

    Jak napisalem zalezy od czynnikow, jesli widze, ze moge jechac 50km./h jade
    jesli mam chocby cien watpliwosci jde wolniej.
    Jesli samochody zaprkowane sa przy ulicy gdzie jest szeroki chodnik, to
    latwo zobaczyc i przeidziec, co innego jak chodnik waski i tuz przy ulicy sa
    wejscia do domow, bramy itp.
    Tyn prowadzisz pojazd - kurde czy to tak trudno zrozumiec?- tu decydujesz
    jak pojedziesz nie maszyna i nie ustawodawca... ale ty!

    > to jeszcze napisz z jaka predkoscia wymijasz pielgrzymke...
    > skad ja wiedziałem, ze zaraz sie szkoły pojawia.

    Znaki drogowe o tym mowia....

    > oczywiscie, wynika to tylko i wyłącznie z jakosci kierowców.

    zgadza sie, w Polsce kierowcy sa slabi, slani technicznie, slabi pod
    wzgledem myslenia na drodze.
    Polacy nie jezdza, polacy sie scigaja....

    > t ze ty nie widzisz argumentów, nie oznacza, ze twoi interlokutorzy ich
    > nie
    > przytaczali.
    > Oznacza to tylko i wylacznie to, ze ty ich nie widzisz.

    jak mam zobaczyc argument, ze ktos nie zdazyl wyhamowac?
    To powiedz mi jak jechal ze nie zdazxyl?
    Czy na prawie jazdy juz nie ucza, ze trzeba predkosc dostosowac do warunko i
    tak by w razie potrzeby zdazyc zareagowac?
    Tego wlasnie nie rozumiem, znak 50km/h to jade 50 a co tam, a ze nie zdaze
    wyhamowca, no coz, mogl nie wchodzic pod kola....
    Problem w tym ze te 50 to maksymalna dopuszczalna predkosc a nie nakza jazdy
    z taka predkoscia. Ty jako kierowca decydujesz ile pojedziesz! Ty wiesz przy
    jakiej predkosc zdazysz zareagowac, nie maszyna nie ustawodawca ale
    wylacznie TY!
    Rzoumiesz?

    > hmm, are you sure?

    Tak

    > Wydawało mi sie ze ktorys z krajów skandynawskich.
    > Poza tym, wyobraz sobie, ze własnie w UK potracono niedawno moja
    > znajoma...

    Jak sam wyzej napisales, to niereprezentatywna probka jeden przypadek:)
    A tak serio, to czy to nie byl polak?:)
    A na serio to faktycznie UK jest najbezpieczniejszym krajem jesli chodzi o
    wypadki drogowe zwlaszcza te smiertelne.

    > w sumie to doszło do ciekawego absurdu.
    > Andrzej Lawa, ktory zawsze w dyskusjach ze mna był tym hamujacym, stał sie
    > demonem predkosci patracym tylko na licznik.
    > pmlb - proponuje przejrzec sobie jednak historie tej grupy, bo wygłaszac
    > takie opinie o osobach sie tu wypowiadajacych, jednoczesnie nie znajac ich
    > i nie znajac ich pogladów (nie rozumiejac?) troche sie osmieszasz.

    A. Lawa ma zwyczaj obrazania mnie wiec mu ripostuje chyba mam do tego prawo?
    Jakos ty nie uzywasz inwektyw czy ja w twoja strone uzywam?
    Jak ktos mnie obraza to rozumiem, ze sam jest gotow na przyjecie podobnego
    podejscia, prawda?
    Dla mnie A. Lawa to maly czlowieczek ktory chce blysnac intelygencja a
    popelnia podstawoe bledy.
    Tyle.

  • 134. Data: 2010-02-03 12:02:36
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Bo masz gówno zamiast mózgu.

    Alez zablysneles inteligecja, nono...
    Wiecj makdonalda to na pewno bedziesz bardziej inteligetny...
    hehehe
    Panie Lawa ales pan glupi.... hehehe
    Czy uklubione danie to wiesmak?:)))) hehehehe

  • 135. Data: 2010-02-03 12:10:11
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Scypio" <s...@p...fm> wrote in message
    pl...

    > Co nie zmienia faktu, że jest to droga obok przystanku którą można jechać
    > 70km/h.

    Maksymalnie 70km/h
    Nie oznacza, ze zawsze masz tyle jechac.

    > Oczywiście że coś takiego jak wtargnięcie jest. Albo dowolnie inaczej
    > możesz sobie nazwać czyn polegający na złamaniu przepisów z Art 14a
    > PORD:
    >
    > Art. 14. Zabrania się:
    > 1) wchodzenia na jezdnię:
    > a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla
    > pieszych,

    I gdzie tu wtargniecie?

    > Co za bzdura, na 99% nie wejdzie a co jak na ten jeden procent wejdzie,
    > rzuci się szczupakiem i wciśnie swój łeb pod moje tylne koło? Nie no,
    > faktycznie, lepiej zostawić samochód w garażu.

    Ty prowadzisz pojazd, prawda? Ty odpowiadasz za masz7yne - prawda?
    wiecej nic nie powiem.

    > Odpowiedz na pytanie! Jedziesz drogą ekspresową, na lewym pasie samochody
    > sypią 110, ty jesteś na prawym, autobus w zatoczce. Mogą wybiec zza niego
    > dzieciaki? MOGĄ! Z jaką prędkością przejeżdżasz obok autobusu?

    Jak sa dzieciaki to powidzmy ok 30km/h

    > Nie mam zamiaru zwalniać przy każdym człowieku, który znajdzie się w
    > pobliżu drogi. Ot, jadę krajówką, widzę ludzi czekających na przejściu
    > dla pieszych. Ja mam zielone światło - nie zwalniam, rypię równo 70 czy
    > 80km/h, ile tam znaki pozwalają. Liczę na to, że żaden dureń nie wlezie
    > mi na czerwonym przed maskę, zgodnie z tym co mówi kodeks drogowy.

    A jak nie ma swiatel?
    Ja nie pytalem o skrzyzowanie ze swiatlami, ale o zwykle przejscie dla
    pieszych.
    Jadac 70km/h i widzac przed toba w odleglosci ok 400m przejscie i ludzie
    przed prezejsciem, zwolnisz i sie zatrzymasz?

    > Ale jestem ciekaw co ty robisz w takiej sytuacji. Masz skrzyżowanie,
    > zielone światło, piesi stoją sobie grzecznie przy krawędzi drogi na
    > czerwonym, prędkość = 70km/h. Do ilu zwalniasz? 20? 10? 5? Przepychasz
    > auto przez każde skrzyżowanie? Przecież wystarczy, że taki pieszy zrobi
    > krok i już jest pod twoimi kołami! Jak sobie z tym radzisz?

    Na kazdym skrzyzowaniu nalezy zwolnic, zreszta nie sadze by byly
    skrzyzowania z dozwolona predkoscia 70km/h...
    Bo co w przypadku kiedy znajdzisz sie 100m od skrzyzowania i swiatla sie
    zmienia?
    Powiesz, ze bylo dozwolenie 70km/h?

  • 136. Data: 2010-02-03 12:18:09
    Temat: Re: potr?cenie a odszkodowanie.
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Przemysław Bernat" <p...@w...pl> wrote in message

    > LOL - chyba masz osiem lat i sześć razy podchodziłeś do egzaminu na kartę
    > rowerową. Nie martw się - kiedyś zdasz.
    >
    > Znasz takie meksykańskie przysłowie:
    >
    > "Gdy jedna osoba mówi Ci, że jesteś osłem - wyśmiej ją.
    > Gdy dwie osoby mówią Ci, że jesteś osłem - zignoruj je.
    > Gdy wszyscy mówią Ci, że jesteś osłem - kup sobie siodło"

    A ja znam takie polskie:
    "jeśli wszedłeś między wrony, musisz krakać jak i one"
    Widzisz, nie zawsze to co grupa powie musi byc madre i byc jedyna prawda,
    czasem grupa jest bezmyslna masa.... Jak w tym watku.
    Zrozum, od poczatku watku stawiam sie caly czas za najslabszym ogniwem na
    drodze, za czlowiekiem, piechurem, niezubrojonym w zadna stal. Zostalem
    zasypany szambem, po nie liczy sie czlowiek ale maszyna, "mam samochod to
    jestem boski"...i "wszyscy w zwiazku z rtym kurwa z drogi" oraz "bo przepisy
    pozwalaja mi zapierdalac 70km/h top jade bo co? moge?"
    Rozumiesz? A potem zdziwienie, ze Polska ma 2 miejsce pod wzgledem
    smiertelnosci na drodze - rozumiesz to?
    To jest wlasnie powod takiego niechlubnego miejsca w rankingu, ze grupa
    ludzi w Polsce jest debilna i inni chca jej podporzadkowac tez staja sie
    debilami. A jak ktos krytykuje to jest odmiwenny inny i pokazuje mu sie
    meksykanskie przyslowia.
    W Polsce jak ci pokazalem mamy wlasnie....
    Zacznij wiec byc soba a nie grupa!

  • 137. Data: 2010-02-03 12:26:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    pmlb pisze:

    > Bo co w przypadku kiedy znajdzisz sie 100m od skrzyzowania i swiatla sie
    > zmienia?

    Tak natychmiast się zmienią?

    > Powiesz, ze bylo dozwolenie 70km/h?

    Zahamuję. Masz z tym problemy?

    --
    Liwiusz

  • 138. Data: 2010-02-03 13:11:23
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 3 Feb 2010 12:10:11 -0000, pmlb napisał(a):

    > Na kazdym skrzyzowaniu nalezy zwolnic, zreszta nie sadze by byly
    > skrzyzowania z dozwolona predkoscia 70km/h...

    Wszytkie w Gdańsku na Alei Grunwaldzkiej od Słowackiego do Bimetu. Kilka
    małych, jedno wielkie. Nie wierzysz, to przyjedź i sprawdź.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 139. Data: 2010-02-03 13:25:18
    Od: Scypio <s...@p...fm>

    Dnia Wed, 3 Feb 2010 12:10:11 -0000, pmlb napisal(a):

    > I gdzie tu wtargniecie?

    Potoczne pojęcie "wtargnięcie" oznacza złamanie przepisów art 14.1a PORD.

    > Ty prowadzisz pojazd, prawda? Ty odpowiadasz za masz7yne - prawda?
    > wiecej nic nie powiem.

    Tak, ja odpowiadam za maszynę. Odpowiadam za to, żeby jeździć po drodze a nie
    po chodniku, odpowiadam za to by zatrzymywać się na czerwonym świetla,
    odpowiadam za to, by przepuszczać pieszych na pasach i tysiąc innych rzeczy.

    Natomiast nie odpowiadam za durniów, samobójców czy po prostu roztargnionych
    ludzi, którzy mają za nic:
    - przepisy PORD, w tym cytowany art 14. ORAZ
    - prawa fizyki, które mówią, że samochód NIE JEST W STANIE zatrzymać się
    w miejscu.

    Tak samo, jak budowniczy mostu nie odpowiada za ludzi, którzy postanowili z
    niego skoczyć.

    > Jak sa dzieciaki to powidzmy ok 30km/h

    Nie wiesz czy są dzieciaki, może są a może nie ma, przecież autobus zasłania.
    Więc ile tych km? Nadal 30? Poza tym co za różnica czy rozjeżdżach dzieci
    czy dorosłych ludzi, dla mnie to jedno i to samo.

    > Na kazdym skrzyzowaniu nalezy zwolnic, zreszta nie sadze by byly
    > skrzyzowania z dozwolona predkoscia 70km/h...

    Jest takich skrzyżowań od cholery. Każde skrzyżowanie w mieście + noc to
    60km/h. Takich skrzyżowań są tysiące! Więc do ilu zwalniasz na zielonym
    świetle, kiedy ludzie stoją przy drodze?

    > Bo co w przypadku kiedy znajdzisz sie 100m od skrzyzowania i swiatla sie
    > zmienia?
    > Powiesz, ze bylo dozwolenie 70km/h?

    Reakcja - jedna sekunda, zostaje jakieś 80m by się zatrzymać. Nawet samochód
    sprzed 50 lat prowadzony przez ślepawego emeryta spokojnie by się zatrzymał.

    --
    scypio

  • 140. Data: 2010-02-03 13:57:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik pmlb p...@d...com ...

    > Po ich sposobie rozumienia poruszania sie na drodze tak wnioskuje.

    abstrahujac juz od jakosci twierdzenia ze to ty jestes najmadrzejszy a
    wszyscy inni to głupki i debile (to jakby nie tylko siwadczy o twojej
    wiedzy i umiejetnosciach ale takze o wychowaniu), rozumiem, ze według
    ciebie, czym kierowca wiecej jezdzir tym jest lepszym kierowca i lepiej
    rozumie to co sie dzieje na drodze?

    > Jak wyzej.

    Ok.
    A ile ty przejechałes?

    > Ale nadal nie wiem co to znaczy.

    No i?
    Przeciez jestes taki madry i wszystko wiedzacy - nie wiesz gdzie sprawdza
    sie znaczenie słów ktorych sie nie rozumie?

    > Uwazac to trzeba 24 godziny na dobe, szczegolnie uwazac nalezy jada
    > samochodem.

    Znowu, tak lubisz sie zasłaniac statystykami i badaniami - poszukaj sobie,
    ile człowiek jest w stanie byc skoncentrowany.
    No chyba, ze my sie zle rozumiemy.
    Moze tobie chodzi o to ze normalnie trzeba w zyciu uwazac w samochodzie
    trzeba troche bardziej a wszystko to, co w przepisach jest opisane jako
    szczegolna ostroznosc to dla ciebie momenty gdzie trzeba zachowac super-
    hiper ostroznosc?

    > Samochodem nie jedziesz 10 czy 15 godzin (jesli tak to nzaczy, ze
    > stwarzasz zagrozenie i lamiesz przepisy)

    a ty łamiesz przepisy, piszac na grupe dyskusyjna.

> [...]
    > Porownaj sposb poruszania sie i zachowania szczegolnej uwagi
    > brytyjczykow i Polakow na podstawie tych statystyk.

    zaczałbym od porownania ilosci wypadków na km autostrad.

    > Po pierwsze nie pojade taka droga 90km/h bo to kretynizm!

    no i wszystko jasne. (tutaj mały ROTFL) To ile pojedziesz?

    > Mala kaluza, mala awaria ukladu kierowniczego czy podwozia i mam dzewo
    > przed maska....

    albo jakis meteoryt spadajacy na ziemie.

    > Rozumiesz! Trzeba najpierw MYSLEC! A potem robic nie odwrotnie.
    > Tykko debil bedzie jechac 90km/h taka droga. Ograniczenie predkosci
    > nie jest nakazem predkosci.
    > Kazdy chyba ma swoj rozum....

    pisałes ze na autostradzie jezdzisz czasami 120. Wtedy te awarie układu
    kierowniczego sa ci niestraszne?

> [...]
    > Tyn prowadzisz pojazd - kurde czy to tak trudno zrozumiec?- tu
    > decydujesz jak pojedziesz nie maszyna i nie ustawodawca... ale ty!

    co ci da szeroki chodnik, jak za samochodem bedzie dziecko bawiace sie z
    drugim w chowanego? I nagle ciach pod maske...

    > Znaki drogowe o tym mowia....

    o tym, ze wylbrzymiasz kazdy problem? Ktore znaki?

    > zgadza sie, w Polsce kierowcy sa slabi, slani technicznie, slabi pod
    > wzgledem myslenia na drodze.
    > Polacy nie jezdza, polacy sie scigaja....

    za drogi mamy identyczne jak GBR wiec spokojnie mozemy porownywac.

    > jak mam zobaczyc argument, ze ktos nie zdazyl wyhamowac?
    > To powiedz mi jak jechal ze nie zdazxyl?

    nie mówimy tu o normalnej jezdzie, tylko o nieprzewidzanych zdarzeniach.
    Oczywiscie kazdemu nieprzewidzianemu zdarzeniu mozna przeciwdziałac.
    Widzałes ten nowy film z Willisem?
    Tam teoretycznie nikomu nic nie groziło.

> [...]
    > jazdy z taka predkoscia. Ty jako kierowca decydujesz ile pojedziesz!
    > Ty wiesz przy jakiej predkosc zdazysz zareagowac, nie maszyna nie

    I tak samo o wyjsciu na ulice przed samochód decyduje ktos.

> [...]
    >
    > A. Lawa ma zwyczaj obrazania mnie wiec mu ripostuje chyba mam do tego
    > prawo? Jakos ty nie uzywasz inwektyw czy ja w twoja strone uzywam?

    tak, nazwałes mnie debilem i idiotą nie raz.

    > Jak ktos mnie obraza to rozumiem, ze sam jest gotow na przyjecie
    > podobnego podejscia, prawda?

    absolutnie sie nie zgadzam.
    To jest totalna ostatecznosc.

    > Dla mnie A. Lawa to maly czlowieczek ktory chce blysnac intelygencja a
    > popelnia podstawoe bledy.
    > Tyle.

    mimo wszystko zwroc uwage ile osób zgadza sie z tym co mowisz a ile puka
    sie w czolo.