    From: "pmlb" <p...@d...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <lCh9n.158633$4N3.24672@newsfe06.ams2> <hk4jt5$lmp$1@inews.gazeta.pl>
    <J0l9n.232311$jT5.226573@newsfe12.ams2> <hk4rtd$d6b$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <fIo9n.144816$cU2.46642@newsfe22.ams2> <4b66677f$1@news.home.net.pl>
    <p3y9n.161702$jE1.134831@newsfe27.ams2>
    <s...@a...wmid.amu.edu.pl>
    <sGU9n.172128$4N3.116089@newsfe06.ams2>
    <s...@a...wmid.amu.edu.pl>
    <V5%9n.169282$9y6.73247@newsfe20.ams2>
    <s...@a...wmid.amu.edu.pl>
    Subject: Re: potrącenie a odszkodowanie.
    Date: Wed, 3 Feb 2010 12:10:11 -0000

    "Scypio" <s...@p...fm> wrote in message
    news:slrnhmh3t4.jnr.scypio.N0SP4M@atos.wmid.amu.edu.
    pl...

    > Co nie zmienia faktu, że jest to droga obok przystanku którą można jechać
    > 70km/h.

    Maksymalnie 70km/h
    Nie oznacza, ze zawsze masz tyle jechac.

    > Oczywiście że coś takiego jak wtargnięcie jest. Albo dowolnie inaczej
    > możesz sobie nazwać czyn polegający na złamaniu przepisów z Art 14a
    > PORD:
    >
    > Art. 14. Zabrania się:
    > 1) wchodzenia na jezdnię:
    > a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla
    > pieszych,

    I gdzie tu wtargniecie?

    > Co za bzdura, na 99% nie wejdzie a co jak na ten jeden procent wejdzie,
    > rzuci się szczupakiem i wciśnie swój łeb pod moje tylne koło? Nie no,
    > faktycznie, lepiej zostawić samochód w garażu.

    Ty prowadzisz pojazd, prawda? Ty odpowiadasz za masz7yne - prawda?
    wiecej nic nie powiem.

    > Odpowiedz na pytanie! Jedziesz drogą ekspresową, na lewym pasie samochody
    > sypią 110, ty jesteś na prawym, autobus w zatoczce. Mogą wybiec zza niego
    > dzieciaki? MOGĄ! Z jaką prędkością przejeżdżasz obok autobusu?

    Jak sa dzieciaki to powidzmy ok 30km/h

    > Nie mam zamiaru zwalniać przy każdym człowieku, który znajdzie się w
    > pobliżu drogi. Ot, jadę krajówką, widzę ludzi czekających na przejściu
    > dla pieszych. Ja mam zielone światło - nie zwalniam, rypię równo 70 czy
    > 80km/h, ile tam znaki pozwalają. Liczę na to, że żaden dureń nie wlezie
    > mi na czerwonym przed maskę, zgodnie z tym co mówi kodeks drogowy.

    A jak nie ma swiatel?
    Ja nie pytalem o skrzyzowanie ze swiatlami, ale o zwykle przejscie dla
    pieszych.
    Jadac 70km/h i widzac przed toba w odleglosci ok 400m przejscie i ludzie
    przed prezejsciem, zwolnisz i sie zatrzymasz?

    > Ale jestem ciekaw co ty robisz w takiej sytuacji. Masz skrzyżowanie,
    > zielone światło, piesi stoją sobie grzecznie przy krawędzi drogi na
    > czerwonym, prędkość = 70km/h. Do ilu zwalniasz? 20? 10? 5? Przepychasz
    > auto przez każde skrzyżowanie? Przecież wystarczy, że taki pieszy zrobi
    > krok i już jest pod twoimi kołami! Jak sobie z tym radzisz?

    Na kazdym skrzyzowaniu nalezy zwolnic, zreszta nie sadze by byly
    skrzyzowania z dozwolona predkoscia 70km/h...
    Bo co w przypadku kiedy znajdzisz sie 100m od skrzyzowania i swiatla sie
    zmienia?
    Powiesz, ze bylo dozwolenie 70km/h?