    From: Scypio <s...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: potrącenie a odszkodowanie.
    Date: Wed, 3 Feb 2010 13:25:18 +0000 (UTC)
    <lCh9n.158633$4N3.24672@newsfe06.ams2> <hk4jt5$lmp$1@inews.gazeta.pl>
    <J0l9n.232311$jT5.226573@newsfe12.ams2> <hk4rtd$d6b$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <fIo9n.144816$cU2.46642@newsfe22.ams2> <4b66677f$1@news.home.net.pl>
    <p3y9n.161702$jE1.134831@newsfe27.ams2>
    <s...@a...wmid.amu.edu.pl>
    <sGU9n.172128$4N3.116089@newsfe06.ams2>
    <s...@a...wmid.amu.edu.pl>
    <V5%9n.169282$9y6.73247@newsfe20.ams2>
    <s...@a...wmid.amu.edu.pl>
    <BIdan.1099$xg1.713@newsfe28.ams2>

    Dnia Wed, 3 Feb 2010 12:10:11 -0000, pmlb napisal(a):

    > I gdzie tu wtargniecie?

    Potoczne pojęcie "wtargnięcie" oznacza złamanie przepisów art 14.1a PORD.

    > Ty prowadzisz pojazd, prawda? Ty odpowiadasz za masz7yne - prawda?
    > wiecej nic nie powiem.

    Tak, ja odpowiadam za maszynę. Odpowiadam za to, żeby jeździć po drodze a nie
    po chodniku, odpowiadam za to by zatrzymywać się na czerwonym świetla,
    odpowiadam za to, by przepuszczać pieszych na pasach i tysiąc innych rzeczy.

    Natomiast nie odpowiadam za durniów, samobójców czy po prostu roztargnionych
    ludzi, którzy mają za nic:
    - przepisy PORD, w tym cytowany art 14. ORAZ
    - prawa fizyki, które mówią, że samochód NIE JEST W STANIE zatrzymać się
    w miejscu.

    Tak samo, jak budowniczy mostu nie odpowiada za ludzi, którzy postanowili z
    niego skoczyć.

    > Jak sa dzieciaki to powidzmy ok 30km/h

    Nie wiesz czy są dzieciaki, może są a może nie ma, przecież autobus zasłania.
    Więc ile tych km? Nadal 30? Poza tym co za różnica czy rozjeżdżach dzieci
    czy dorosłych ludzi, dla mnie to jedno i to samo.

    > Na kazdym skrzyzowaniu nalezy zwolnic, zreszta nie sadze by byly
    > skrzyzowania z dozwolona predkoscia 70km/h...

    Jest takich skrzyżowań od cholery. Każde skrzyżowanie w mieście + noc to
    60km/h. Takich skrzyżowań są tysiące! Więc do ilu zwalniasz na zielonym
    świetle, kiedy ludzie stoją przy drodze?

    > Bo co w przypadku kiedy znajdzisz sie 100m od skrzyzowania i swiatla sie
    > zmienia?
    > Powiesz, ze bylo dozwolenie 70km/h?

    Reakcja - jedna sekunda, zostaje jakieś 80m by się zatrzymać. Nawet samochód
    sprzed 50 lat prowadzony przez ślepawego emeryta spokojnie by się zatrzymał.

    --
    scypio