  • 621. Data: 2006-07-30 12:57:18
    Temat: Re: policyjne morderstwo
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w
    > wiadomości news:eai22v$56i$1@inews.gazeta.pl...

    > No i wymogi te zostały spełnione. Nie bij już piany proszę, chyba, że
    > masz jakieś sensowne argumenty merytoryczne. Ustawa nei nakazuje
    > strzelać, ale nakazuje zatrzymać sprawcę. A innego sposobu nie było.

    acha ze strony KGP :
    - Jeżeli potwierdzi się, że motocyklista nie zatrzymał się do kontroli i
    jechał wprost na policjanta, tak że ten musiał uskoczyć, aby nie zostać
    rozjechanym, to funkcjonariusz miał prawo użyć broni - wyjaśnił komendant.

    czyli wynika z tego ze nei chodzilo o punkt 6 a o zagrozenie zycia
    policjanta wiec tutaj procz faktu jechania w jego kierunku nalezy
    ustalic czy gdy strzelal te zagrozenie dalej istanialo.

    jak dla mnie eot

    P.

    --
    prawie jak rzetelna informacja
    www.ZbigniewZiobro.pl

  • 622. Data: 2006-07-30 13:21:15
    Od: MiKeyCo <m...@w...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > To usłyszy strzały ostrzegawcze.

    To imho jedno z najważniejszych błędnych założeń, których nikt nie
    zauważył. Masz doświadczenie w kierowaniu dużymi motocyklami, o dużym
    ciężarze i mocy? Bardzo prawdopodobne, że motocyklista nie usłyszy,
    szcególnie jeśli albo oddala się od źródła dźwięku z dużą szybkością
    albo jest już dość oddalony. Wystarczy, że popełnia wykroczenie i jedzie
    z predkością 150-200km/h.

    W omawianym przypadku poważnie podejrzewam, że motocyklista nie
    zauważył policjantów (przynajmniej nie zauważył próby zatrzymania), a
    później zawracając i mijając radiowóz po prostu nie sadził, że to pościg
    za nim. IMHO istnieje poważne podejrzenie, że policjanci
    niewystarczająco sygnalizowali nakaz zatrzymania a za wystarczającą
    próbę zatrzymania przyjęli strzały ostrzegawcze.

    Świadczy za tym sam fakt zawrócenia a także próby dostarcia do domu
    swojej dziewczyny w okolicy zabudowanej nieopodal pierwszej blokady - to
    dwa tak podstawowe błędy uciekającego, że aż szkoda je tłumaczyć a
    trzeba dojść przyczyn ich popełnienia. Z przedstawionego rysunku
    poglądowego wynika nawet, że po zawróceniu ponownie przejechał przez
    rondo na którym już próbowano go zatrzymać (rzekomo była blokada). Tym
    bardziej podejrzewam, że on nawet nie miał świadomości, że jest ścigany.

    Poważnie podejrzewam, że zastrzelono go tylko dlatego, że policjanci
    nie umieli go zatrzymać ale przede wszystkim zasygnalizować nakazu
    zatrzymania. Ich słowa niestety są mało wiarygodne ze względu na
    bezpośrednie zaangażowanie.

    Kilka pytań, na które chciałbym znać odpowiedź:
    - jak bardzo motocyklista oddalił się od radiowozu przed zawróceniem?
    - jak to się stało, że motocyklista ponownie przejechał przez to samo
    rondo, na którym rzekomo znajdowała się blokada?
    - w jaki dokładnie sposób sygnalizowano zakaz zatrzymania podczas
    pierwszej blokady i kolejnego minięcia ronda?

    Mam podejrzenia, że motocyklista sobie jeździł swobodnie, policjanci
    'sobie sami' sygnalizowali polecenia zatrzymania niekoniecznie w sposób
    widziany i zrozumiany przez motocyklistę... a potem już nieusłyszane
    strzały ostrzegawcze i śmiertelny postrzał.

    --
    pzdr, MiKeyCo

  • 623. Data: 2006-07-30 13:36:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Gdyby motocyklista żył, to byłby najwłaściwszym adresatem tego pytanie.
    > Nie wiem, czemu zawrócił. Pewnie miał jakiś powód. A Ty wiesz?

    Może np. chciał wrócić na "blokadę", ale potem jakiś policjant wyskoczył
    mu przed koła, ledwo go ominął, a potem go zastrzelili.

    > Mowa była o ucieczce, a nie hamowaniu.

    "Interpretacji jam ofiara".

    > To usłyszy strzały ostrzegawcze.

    Na motocyklu? W np. szczękowym kasu (one są dość głośne niestety) i
    ryczącym silniku? Może jak go te "ostrzegawcze" strzały trafią w kask...

    > Po co? Wystarczy PM. Celny i mały. I o to chodzi. Na większy dystans i
    > tak trudno strzelać bezpiecznie.

    Na mniejszy w zamieszkanej okolicy też. Ale widać niektórym
    "funkcjonariuszom" to nie przeszkadza.

  • 624. Data: 2006-07-30 14:42:18
    Od: "ElComandante" <z...@w...pl>

    > Nie, natomiast znajac realia, jest to bardziej prawdopodobne niz wersja z
    > niewiedza.

    Może mu nie przyszło do głowy, że właściciel motorka który nie ma
    prawka (przeciez go podobno znał) - bawi się na motorku z policja
    w ciucibabkę? Może pomyślał - mam cie bandyto nie dość, że obrobiłeś
    hurtownie to jeszcze ukradłeś motor.

  • 625. Data: 2006-07-30 14:59:25
    Od: "ElComandante" <z...@w...pl>

    > Jeszcze "chciał wstąpić do policji" - wzorowy obywatel - nie ma co.

    On miał koszulkę z napisem ChWDP co jednoznacznie zinterpretowano jako
    Chcę Wstąpić do Policji ;)

  • 626. Data: 2006-07-30 15:08:34
    Od: "ElComandante" <z...@w...pl>

    > Owszem - ale dopiero po wyroku sądowym. Rzucanie nożem nie jest
    > zabronione, tak jak i jeżdżenie motocyklem - jeśli ktoś sugeruje
    > że związane z tym było jakieś usiłowanie morderstwa musi to udowodnić.

    Oczywiście zdajesz sobie sprawę, że gdybyś tym nożem chciał rzucić w
    obecności policjanta, ten kazał by Ci go odłożyć, a Ty byś nie posłuchał
    to dostał byś kulkę ?

  • 627. Data: 2006-07-30 15:48:52
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    MiKeyCo <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    > zauważył policjantów (przynajmniej nie zauważył próby zatrzymania), a
    > później zawracając i mijając radiowóz po prostu nie sadził, że to pościg

    Ty naprawdę wierzysz w to, co napisałeś? :)

    P.

  • 628. Data: 2006-07-30 15:59:53
    Temat: Re: Do Przemka R.
    Od: "Flashi" <F...@e...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > to jak wroci i bedzie zmiezrac do rozjechania (realne zagrozenie nie
    > abstrakcyjne) to wtedy mozna zastrzelic w celu obrony zycia lub zdrowia
    > policjanta a nie po fakcie.

    no ciekawe podejscie ...
    w sumie zalezne od punktu widzenia.
    PKT Widzenia 1: Jesli jeden raz wrocil to wg mnie mogl wrocic 2 raz i po co
    czekac.
    PKT Widzenia 2: Jesli jeden raz wrocil to juz nie wroci mozna poczekac.

    > wymiekam. Zobacz kiedy on zostal i w jakim sposob zastrzelony

    To kiedy wg Ciebie istnieje jaka kolwiek przeslanka obawiania sie o swoje
    zycie (tzn zycie policjanta w trakcie akcji) czy jesli bedzie na Ciebie np
    jechal autem albo lecial na ciebie z nozem koles ktory umyka przed toba. To
    strzelisz jak CIe minie czy moze poczekasz az on wroci ponownie(pomijajac
    fakt ze za pierwszym przejazdem gliniaz nawet nie pomyslal o wyciagnieciu
    broni lub nie mial na to czasu) ? To wlasnie jest obrona konieczna. Mimo
    wszystko wyprzedzic zdazenia a nie dac sie zabic. Wg mnie policjanci w tym
    przypadku zadzialali dobrze. A ze zginal mlody czlowiek to juz wlasciwie
    tylko jego wina.

    > NIE BYLO ZAGROZENIA W MOMENCIE STRZELANIA, zagrozenie - o ile bylo to
    > prawda w co watpie bo to samobojstwo - bylo by w momencie jazdy na
    > policjanta a nie w przeciwnym kierunku

    hehe widac ze nie obcujesz z aktualna mlodzieza.

    > to w takim razie swiadkow bylo wiecej wiec jakby przyjac twoje genialne
    > rozumowanie to nalezaloby uznac ze chcial takze pozbawic zycia pozostalych
    > swiadkow, wymiekam po prostu

    wymiekaj... Co nie zmiania faktu ze koles zrobil debilna rzecz uciekajac
    przed policja. Potem zrobil jeszcze gorzej bo staral sie staranowac jednego
    z policjantow. W efekcie swoich genialnych decyzji nie bedzie ich podejmowal
    wcale.

  • 629. Data: 2006-07-30 16:20:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl>
    napisał w wiadomości news:eaia7n$rug$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > prawem, a w
    > szczególności do natychmiastowego porzucenia broni lub niebezpiecznego
    > narzędzia, zaniechania
    > ucieczki, odstąpienia od bezprawnych działań lub użycia przemocy;
    > 2) w razie niepodporządkowania się wezwaniom określonym w pkt 1 zagrozić
    > użyciem broni palnej,
    > wzywając: ,,STÓJ - BO STRZELAM";
    > 3) oddać strzał ostrzegawczy w bezpiecznym kierunku, jeżeli wezwania określone
    > w pkt 1 i 2 okażą
    > się bezskuteczne.
    >
    > 2. Przepisów ust. 1 nie stosuje się w sytuacjach, o których mowa w art. 17

    A jesteś pewien, że nie krzyczeli? Bo wezwanie spokojnie wynikało z sygnału
    danego do zatrzymania.

    > chodzi mi o sposob rozumienia przepisu, zezwalajacego oraz stawianie wymogu.

    No ale stosujesz sposób rozumowanie do zupełnie nieadekwatnej sytuacji.

  • 630. Data: 2006-07-30 16:22:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MiKeyCo" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oddala się od źródła dźwięku z dużą szybkością albo jest już dość oddalony.
    > Wystarczy, że popełnia wykroczenie i jedzie z predkością 150-200km/h.

    Ale co to ma do rzeczy? Równie dobrze możemy mieć pretensje do policjanta, że
    nie przewidział, że uciekający morderca ma stopery w uszach.