  • 1. Data: 2003-01-29 10:49:13
    Temat: Re: podzial majatku...
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "MCPC" <m...@w...pl> wrote in message
    news:b1dftf$8vk$1@korweta.task.gda.pl...
    > Mam jeszcze jedno dodatkowe pytanie - czy mozecie mi dac namiar na jakies
    > uczciwego prawnika w tej wlasnie sprawie z terenu trojmiasta?

    Najlepiej DLA NICH bedzie jesli zrozumieja, ze BEZ PRAWNIKOW zrobia
    to najprosciej i najtaniej. Ze niezalezne od tego czy z prawnikami czy nie
    dom
    (jesli sie nie dogadaja) zostanie SPRZEDANY.
    A im wieksza bedzie grozba, ze nie da sie ich ze sprzedanego domu
    LATWO pozbyc, tym cena bedzie nizsza.

    Wiec niech sie dogadaja i sprzeaja a kase wezma po polowie,
    lub dogadaja i ine sprzedaja.

    Dopiero jak ktores z nich bedzie tak glupio zaparte, ze tego ne zrozumie,
    warto szukac prawnikow.

    Boguslaw

  • 2. Data: 2003-01-29 11:45:58
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Xena" [...]
    > Buhaha. AKurat pisze bo wiem. Jestem i rzeczoznawca majątkowym i biegłym
    > sądowym. Zastanów się lepiej co piszesz. A poza tym sprzedaż domu przez
    > komornika podstawionej osobie tez jest co najmniej smieszna. Komornik
    > musi ogłaszać w gazecie licytacje i może przyjść każdy i licytować wg
    > uznania.

    Mnie informowano ze wycena to ok 1 000 PLN.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-01-29 14:12:22
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "fifi" <j...@i...pl> wrote in message

    > Użytkownik Boguslaw Szostak <a...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do
    grup
    > dyskusyjnych napisał:b1dnk6$6t7$...@g...uci.agh.edu.pl...

    > Ciebie poinformowano a ja miałem w ręku wycenę biegłego za 3 tysiące zł

    A mnie poinformowano O CENIE gdy myslalem o kredycie
    Kolega tez zaplacil ok 1 000.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-01-30 18:32:27
    Temat: podzial majatku...
    Od: "MCPC" <m...@w...pl>

    ...moja tesciowa rozwiodla sie z tesciem i maja problem z domem - czy jest
    cos takiego jak sprzedaz domu przez sad i pozniej podzial tych pieniedzy dla
    niej i tescia? Jak to wyglada? Czy ktos ma orientacje w czyms takim?

    Roman

  • 5. Data: 2003-01-30 18:46:24
    Od: "kapitan NEMO" <b...@w...pl>

    - czy jest
    > cos takiego jak sprzedaz domu przez sad i pozniej podzial tych pieniedzy
    dla
    > niej i tescia?

    Jest - nazywa się to podział cywilny.
    Ale o szczegółach opowiedzą CI prawnicy

    pozdr.

    nemo
    (mechanik pokładowy)

  • 6. Data: 2003-01-30 19:12:56
    Od: "fifi" <j...@i...pl>

    Użytkownik MCPC <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1br2r$q16$...@k...task.gda.pl...
> [...]
    dla
    > niej i tescia? Jak to wyglada? Czy ktos ma orientacje w czyms takim?

    Pamiętaj , że jest to najgorsze rozwiązanie z możliwych. Znajoma ma właśnie
    taką sprawę w sądzie. Biegli sądowi od wyceny oraz sąd zgarnie lwią część
    pieniędzy jako koszty sądowe ( % od wycenionej wartości ).Najlepiej gdy sąd
    orzeknie za zgodą byłych małżonków o równym podziale pieniędzy ze sprzedaży
    domu . Gdy za sprzedaż już po wycenie weźmie się komornik
    to sprzeda ten dom za "czapkę gruszek " podstawionemu człowiekowi .
    Odliczy koszty komornicze własne i zostanie ~20% wartości domu .No i będzie
    parę lat trwać .
    Najlepiej samemu znaleźć kupca i sprzedać notarialnie (przed ostatecznym
    podpisaniem aktu u notariusza kupujący wpłaci po połowie pieniędzy
    na oddzielne konta bankowe byłych małżonków ) i z potwierdzonymi przez bank
    przelewami dopiero idzie się podpisywać akt sprzedaży u notariusza .
    Tak trzeba postępować aby któreś z małżonków byłych nie chciało być cwańsze
    i nie wykiwało drugiego.

  • 7. Data: 2003-01-31 01:54:08
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kapitan NEMO" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    > - czy jest
> [...]

    Mówiłeś, że masz gosposię prawniczkę, ona nie wie ?
    Pozdrawiam, Joker

  • 8. Data: 2003-01-31 02:12:44
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako fifi zamieszkała pod adresem
    <j...@i...pl>
    w artykule <news:b1btf0$6sk$1@news.tpi.pl> napisała w ten deseń:

    > Biegli sądowi od wyceny oraz sąd
    > zgarnie lwią część pieniędzy jako koszty sądowe ( % od wycenionej
    > wartości ).

    Nieprawda. biegły ma płacone c.a 27 zł za godzine pracy i sąd dośc
    dokładnie tych godzin pilnuje i często obcina rachunki. wynagrodzenie
    biegłych reguluje odpowiednie rozporządzenie.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 9. Data: 2003-01-31 09:33:28
    Od: "fifi" <j...@i...pl>

    Użytkownik Xena <t...@l...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1cm61$km9$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > biegłych reguluje odpowiednie rozporządzenie.
    Po co piszesz takie głupoty jak nie wiesz ???
    Wycena domu to najmniej kilka tysięcy złotych .
    Biegły wystawi ogromną ilość godzin a sąd to akceptuje bo to nie jego
    pieniądze.
    Jaki masz interes aby ludzi puszczać w koszty ???
    Najlepiej sprzedać dom bez pomocy komornika i sądu tak jak pisałem , bo to
    są duże straty.

  • 10. Data: 2003-01-31 09:34:09
    Od: "MCPC" <m...@w...pl>

    Mam jeszcze jedno dodatkowe pytanie - czy mozecie mi dac namiar na jakies
    uczciwego prawnika w tej wlasnie sprawie z terenu trojmiasta?

    Pzdr
    Roman