  • 1. Data: 2003-01-29 10:24:05
    Temat: Developer robi problem z zakupem lokalu - mozna go pozwac?
    Od: a...@p...gda.pl

    Witam

    Mam taka oto sytuacje.
    Jest sobie developer sprzedajacy lokal biurowy. Dal ogloszenie w prasie z
    cena za m2. Pisemnie zlozylem mu oferte cenowa nizsza niz to optowal w
    ogloszeniu. W odpowiedzi dostalem, ze oferty mojej nie przyjmuje i proponuje
    mi taka a taka cene. Zgodzilem sie na ta kwote i juz od prawie tygodnia
    jestem zwodzony telefonicznie - developer chyba nie chce mi sprzedac tego
    lokalu. Cala korespondencje prowadzilem na pismie, choc od momentu mojej
    akceptacji ichnich warunkow nie mam od nich zadnej oficjalnej (na pismie)
    informacji.

    Moja obawa jest taka, ze developer sprzeda (moze juz to zrobil) ten lokal a
    ja zostane nabity w butelke.

    Czy w mojej sytuacji prawnie mam jakas mozliwosc wywarcia nacisku na
    sprzedawce skoro zaakceptowalem jego oferte?

    Ew. czy jesli developer sprzeda ten lokal komus innemu to prawnie zlamal on
    jakies przepisy i moge go pozwac? Mialem i mam koszty dot. zalatwienia
    kredytu i jego utrzymania.

    Andrzej
    --
    Email: a...@p...gda.pl

  • 2. Data: 2003-01-29 10:31:59
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Czy w mojej sytuacji prawnie mam jakas mozliwosc wywarcia nacisku na
    : sprzedawce skoro zaakceptowalem jego oferte?

    wynajęcie lokalu biurowego powiadasz, i ustaliliście wszystkie istotne
    warunki, powiadasz.
    A termin rozpoczęcia najmu też?

    Jeśli tak, masz lokal.
    Jeśli nie, masz roszczenie o odszkodowanie

    : Ew. czy jesli developer sprzeda ten lokal komus innemu to prawnie zlamal
    on
    : jakies przepisy i moge go pozwac?

    eee, w polsce trzeba sięnaprawdę nagimnastykować, żeby zlamać przepisy
    sprzedając swoją własność.

    : Mialem i mam koszty dot. zalatwienia kredytu i jego utrzymania.

    culpa in contrahendo - niech się studenci wykażą :)

  • 3. Data: 2003-01-29 11:14:32
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> napisał w wiadomości

    > culpa in contrahendo - niech się studenci wykażą :)

    Wina w kontraktowaniu?:-) Hmm, podstawą do naprawienia szkody jest art. 415
    k.c. Czyn wyrządzający szkodę jest podstawą koniecznosci do naprawienia
    tej szkody.

    Ide sie uczyc dalej.

    HaNkA

  • 4. Data: 2003-01-29 11:21:52
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    ale jaki czyn?
    przecież developer (załóżmy, że tak jest) nie jest zobowiązany do
    określonego działania, w szczególności wynajęcia. Nie uzgodniono essentialia
    negotii. A zatem? Co z odpowiedzialnością?

  • 5. Data: 2003-01-29 11:45:20
    Od: a...@p...gda.pl

    Marcin Surowiec <s...@d...pl> wrote:

> [...]

    Chodzi o sprzedaz a nie o wynajem.

    Andrzej
    --
    Email: a...@p...gda.pl

  • 6. Data: 2003-01-29 11:48:09
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

> [...]

    > określonego działania, w szczególności wynajęcia. Nie uzgodniono
    essentialia
    > negotii. A zatem? Co z odpowiedzialnością?

    Generalnie ktos kto prowadzi negocjacje i powoduje ze druga strona poniesie
    jakies szkody w trakcie ich trwania zobowiazany jest do pokrycia tej szkody.
    Zawarcie umowy na drodze negocjacji ma forme dialogu między dwoma
    potencjalnymi kontrahentami dążącymi do zawarcia określonej umowy i cechuje
    dyspozycją każdej ze stron do zawarcia tej umowy. Bynajmniej nie jest
    konieczne, by oznaczenie przedmiotu negocjacji zostało tak dokladnie
    sprecyzowane jak w przypadku oferty czy oświadczeniach woli konstytuujących
    umowę.
    Zakres i sposób prowadzenia negocjacji zależą od istoty transakcji, oraz od
    sposobu rozpoczęcia negocjacji i założeń, na podstawie których mają być one
    prowadzone. W trakcie negocjacji strony wymieniają się informacjami które
    są istotne dla spodjęcia decyzji co do zawarcia umowy i ustalajają
    postanowienia umowy. W czasie rokowań umownych kontrahenci zobowiązani są do
    zachowania się w sposób zgodny z zasadami współżycia społecznego czyli
    prowadzic negocjacje na serio :-) i byc względem siebie lojalni.. Jeżeli
    w trakcie negocjacji któraś ze stron nie dotrzyma tych wymogów i dlatego
    kontrahent poniesie szkodę, może to byc podstawą ubiegania sie o
    wynagrodzenie powstałej szkody w ramach odpowiedzialności culpa in
    contrahendo. Przedmiotem negocjacji mogą być wszystkie możliwe składniki
    umowy czyli essentialia, naturalia i accidentalia negotii

    HaNkA

    PS czemu czuję sie jak na egzaminie?:-)))))

  • 7. Data: 2003-01-29 11:48:19
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 8. Data: 2003-01-29 11:52:20
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : PS czemu czuję sie jak na egzaminie?:-)))))

    a skąd ja mam wiedzieć???? :)))))))

  • 9. Data: 2003-01-30 15:39:05
    Od: a...@p...gda.pl

    a...@p...gda.pl wrote:
> [...]

    > jakies przepisy i moge go pozwac? Mialem i mam koszty dot. zalatwienia

    No i dzis sprawa mi sie rozwiazala na moja niekorzysc. Dostalem pismo, ze nie
    moga mi sprzedac lokalu w zwiazku z problemem prawnym przy wpisywaniu do
    ksiegi wieczystej w przypadku wspolwlasnosci majatkowej - nie chca tez
    czekac na nowelizacje tego bubla prawnego.

    A zeby tych naszych politykow...

    Andrzej
    --
    E-mail: a...@p...gda.pl