  • 11. Data: 2003-12-14 21:15:03
    Temat: Re: piractwo i sens posiadania komputera
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    l...@p...fm news:brij9g$i5t$1@topaz.icpnet.pl

    > Z uwagi na rozpowszechnienie Windowsów, używanie liniksa jest płynieciem
    > pod prąd i moim skromnym zdaniem oznaką snobizmu.

    Co jest snobistycznego jest np w tym ze uzywam stabilnego, legalnego
    systemu, o mowzliwosciach znacznie wiekszych niz winxp?

    Nie kazdy zyje tylko grami ;)

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 12. Data: 2003-12-14 23:31:56
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <brij9g$i5t$1@topaz.icpnet.pl>, Leszek wrote:
    > innych
    >
    > Z uwagi na rozpowszechnienie Windowsów, używanie liniksa jest płynieciem
    > pod prąd i moim skromnym zdaniem oznaką snobizmu.

    Pamiętam twoje 87.4% (czy ile tam to było), ale fakt rozpowszechnienia nie
    jest chyba dobrym argumentem. Od jakiś 6ciu lat używam w pracy linuxa jako
    stacji roboczej, nie będąc bynajmniej w branży komputerowej. Używam
    głównie do pracy edycyjno biurowej i robie to w opaciu o open office
    (poprzednio star office). W tej chwili pracuje w firmie gdzie jestem
    jedyna taką osobą na ponad 300 osób. Nie ma z tym wiekszych problemów, a
    jest stabilne środowisko pracy i jako bonus trochę małych radości, w
    stylu obserwowania wszechogarniajacej paniki i lamentów gdy nowy wirus
    atakuje.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2003-12-15 08:01:17
    Od: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>

    Użytkownik "akszynmen" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > tak więc czy inaczej własność intelektualna przegra !!!
    > stoi z góry na straconej pozycji, a jeśli przetrwa to tylko w
    > nielicznych niszowych rozwiązaniach...

    "Wielki" Bill na pytanie czy wie ze w Polsce jest tyle pirackich kopii jego
    windowsa powiedzial tylko :
    "Ciesze sie ze moj program jest taki popularny" i w tym stwierdzeniu chowa
    sie wszystko ...
    Co jak co ale ten gosc na marketingu i ekonomi sie zna ... Wiec doskonale
    wie ze jesli domowy user uzywa Xpka w domu to potem w firmie najpierw zakupi
    tego windowsa a potem poprawi sprzet w firmie zeby to jakos chodzilo ...
    Za rok dwa znowu w domu bedzie uzywal innego windowsa i w firmie takie
    zmiany wczesniej czy pozniej wejda ... i znowu sprzet trzeba bedzie nowszy
    kupic ...
    Spirala oprogramowanie-sprzet sama sie naciaga ... a raczej naciagaja ja
    wszyscy zapalency ktorzy kupuja:
    najlepszy, najnowszy, najwolniejszy/najszybszy,najdrozszy prgoram/sprzet
    potem dostosowywujac reszte pod zakup ...

    Polska jak narazie stoi na bardzo straconej pozycji w stosunku do
    orginalnych programow, bo panstwowe organa (policja, prokuratura) dzialaja
    na zlecenie _zagranicznych prywatnych_ firm i zamiast zajmowac sie
    przekretami na wielkie mln zloty zajmuja sie maluczkimi piratami ...
    Dodatkowo ceny oprogramowania (nie chodzi mi tutaj o sprawe ze jak mnie nie
    stac to ukradne) wziete sa zupelnie z kosmosu ... rozumiem ze projekt i
    wdrozenie nowego systemu ciagnie z firmy producenckiej kupe kasy ... jednak
    cena wiekszosci programow jest zwyczajnie zawyzona... a takie programy typu
    Maja, Lightware, programy ze stajni Adobe, Corel ktore w nowych wersjach
    niewiele wnosza nowego do uzytecznosci ceny maja ustalone na takim poziomie
    ze normalny prywatny user tym bardziej zachowa sie jak wczesniej pisalem ...
    w domu pirat w firmie orginal ktory bedzie wymuszal zmiane sprzetu ... no bo
    przeciez jak firma wyda 10k $ na oprogramowanie na 3 stanowiska to nie
    bedzie oszczedzac 3k $ na modernizaje sprzetu...

    Uwazam takze (jednak to chyba tylko moje zdanie:) ze darmowe oprogramowanie
    typu linux czy inne freeware na dluzsza mete zaszkodza rynkowi
    oprogramowania niz pomoga ...
    Wystarczy popatrzec co sie teraz dzieje w Polsce na rynku koncertow gwiazd
    ... Przez kilka lat RMF FM puszczal koncerty gwiazd za darmo i teraz prawie
    caly rynek koncertow ma problemy ... O ile plyty sie sprzedaja (szczegolnie
    ze cena ostatnio za polskiego artyste nie przekracza 20-40zl) to na koncerty
    wszyscy wybrzydaja bo musza zaplacic ... I tak samo widze ze bedzie sie
    dzialo z rynkiem oprogramowania ...
    Niestety oprogramowanie free ktore robione jest przez zapalencow w koncu sie
    skonczy ... Nikt nie bedzie cale zycie pracowal/udzielal sie za free ... w
    koncu przyjdzie moment kiedy bedzie trzeba uzyskac jakis zysk z programow
    ktore teraz sa free ... i co wtedy ? wtedy bedzie placz bo ludzie nie beda
    chcieli wydac nawet 1 euro na program bo sie przyzwyczaja ze one sa za
    free....
    Mowi sie ze mozna wytworzyc wymyslec napisac rownie dobre jesli nie lepsze
    programy bez wsparcia kasy ... Ale to sie kiedys skonczy w dobie
    komercjalizacji wszystkiego ...
    Jak zaczynalem zabawe z internetem to wszystko bylo po angielsku oraz
    WSZYSTKO bylo za darmo ... teraz kurde nawet gazet powoli sie nie da czytac
    bo chca smsa ...

    Pozdrawiam Flashi

  • 14. Data: 2003-12-15 12:11:21
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com> napisał w wiadomości

    > Nie kazdy zyje tylko grami ;)

    Fakt. Ale prawie każdy ma Windowsa;)

    Pozdr
    Leszek

  • 15. Data: 2003-12-15 12:11:28
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <m...@c...spamers.are.stupid>

    Ke'dem guerfel "Ajgor" <ajgor@bez_spamu.go2.pl> ihn
    news:brigaa$q8m$1@absinth.dialog.net.pl: takh oblivyn ihn aa'kua
    pl.soc.prawo

    > Najwiecej piractwa jest w grach.

    Ale jednocześnie w grach masz największy spadek piractwa, od kiedy
    producenci poszli po rozum do głowy i zaczęli wypuszczać tańsze
    gry - zamiast 169 PLN zaledwie 59 czy 35 PLN. Oczywiście nadal
    wiele osób korzysta z wersji pirackich, ale z drugiej strony sporo
    jest w stanie kupić sobie 1-2 nowe gry miesięcznie.
    Może to jest ta właściwa droga, dzięki której zmaleje piractwo
    programów mocno użytkowych?

    --
    Peter 'Mikolaj' Mikolajski <> ICQ: 55031994 / GG: 2259986
    "I find your lack of faith disturbing" (LV @ ANH)

  • 16. Data: 2003-12-15 14:31:06
    Od: "Ajgor" <ajgor@bez_spamu.go2.pl>

    Użytkownik "MarekZ" napisał w wiadomości

    > Mniej wiecej podobnie to widze. Jedno jest pewne. Tego co powszechnie
    > rozumiemy obecnie pod slowem "piractwo komputerowe" powstrzymac sie nie
    da.
    > Ze wzgledu na cechy uzywanych technologii. Jakie to bedzie mialo
    > konsekwencje dla rozwoju softu ciezko przewidywac. Mysle, ze stan obecny
    > bedzie utrzymywal sie dosc dlugo, z powolnym zwiekszaniem sie udzielu
    > pirackiej czesci rynku.

    Raczej nie sadze. Popatrz na filmy na kasetach wideo. Kiedys w kazdym
    miescie byly miejsca, gdzie schodzilo sie pol miasta i kasety fruwaly z rak
    do rak. A sprobuj teraz znalezc takie miejsce. W ogole od lat nie widzialem
    pirackiego filmu na wideo. Oryginaly sa tanie, a wiele filmow leci w TV (lub
    na satelitach) i mozna sobie nagrac. mam w domciu spora kolekcje
    oryginalnych filmow, ktora ciagle sie powieksza.
    Podobnie chyba bedzie z softem. Takie programy, jak Maya 3D (7999 funtow),
    czy Lightwave 3D (1999$) sa drogie, bo do niedawna sprzet, ktory by to
    uciagnal, byl bardzo drogi i tylko nieliczne firmy mogly sobie na taki
    sprzet pozwolic. Sprzedaz programow wiec tez byla bardzo ograniczona i stad
    ceny. Teraz taki sprzet ma wiekszosc ludzi w domach, zwieksza sie sprzedaz
    progamow, a wiec i spadaja ceny. Lightwave kiedys kosztowal 7999$. Obecnie
    1999$ i tylko patrzec, jak spadnie znowu.
    A co by bylo jak by w ogole nie bylo piractwa? Od poczatku? Od okolo 15 lat?
    Nikt by nie kupowal komputerow bo nikogo by nie bylo stac na programy.
    Komputery by w Polsce mialo kilkuset najbogatszych. Dla takiej garstki ludzi
    nie oplacalo by sie sprowadzac do Polski sprzetu ani oprogramowania. Nie
    opacilo by sie tez wydawac czasopism. I Polska pod wzgledem rozwoju
    komputerowego zatrzymala by sie na roku okolo 1990.
    Piractwo jak widac dalo Polakom bardzo wiele miejsc pracy dzieki
    rozpropagowaniu komputerow. Po za tym sami producenci oprogramowania co
    innego mowia o piractwie publicznie (bo sa to tego zobligowani), a co innego
    prywatnie. Mialem okazje kiedys wymienic poglady z przedstawicielem pewnej
    firmy softwarowej. Calkowicie prywatnie.
    Gosc wrecz sie cieszyl, ze po swiecie kraza pirackie wersje sprzedawanego
    przez jego firme programu. To mu dawalo niesamowita reklame. Ludzie
    prywatnie uczyli sie obslugi programu na piracie, a pozniej w firmach
    kupowali oryginal. A ci, ktorzy uzywali w domu darmowego (wiec legalnego)
    zamiennika, to pozniej i w firmie od niego nic nie kupili, bo nadal uzywaja
    tego darmowego.

  • 17. Data: 2003-12-15 15:29:07
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    l...@p...fm news:brk8d4$r44$1@topaz.icpnet.pl

    > Fakt. Ale prawie każdy ma Windowsa;)

    Zdziwil bys sie :)

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 18. Data: 2003-12-15 16:06:07
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > l...@p...fm news:brk8d4$r44$1@topaz.icpnet.pl

    > Zdziwil bys sie :)

    Nic a nic. Przejrzyj 100 kolejnych postów na grupie i powiedz ile
    procent używa produktu microsoftu.

    Pozdr
    Leszek

  • 19. Data: 2003-12-15 16:40:11
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    l...@p...fm news:brkm59$ffv$1@topaz.icpnet.pl

    > Nic a nic. Przejrzyj 100 kolejnych postów na grupie i powiedz ile
    > procent używa produktu microsoftu.

    A obejrzyj na grupach progrmistycznych, developerski, webmasterskich (o
    grupach *.linux.* nie mowiac) - wszystko zalezy od srodowiska :)

    To tak jakbys powiedzial ze prawie kazdy Polak to dres - faktycznie
    przechdzac przez niektore blokowiska mozna tak pomyslec, ale faktycznie
    jest na szczescie inaczej (analogia do windy zamierzona ;)

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 20. Data: 2003-12-15 17:03:10
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > l...@p...fm news:brkm59$ffv$1@topaz.icpnet.pl

    > To tak jakbys powiedzial ze prawie kazdy Polak to dres -

    Złe porównanie. takie stwierdzenie jest na pewno nieprawdziwe.
    Ale stwierdzenie że prawie każdy użytkownik komputera ma produkt
    microsoftu jest jak najbardziej prawdziwe. Na ile % szacujesz
    użytkowników linuksa?

    Pozdr
    Leszek