  • 71. Data: 2003-12-18 10:19:00
    Temat: Re: piractwo i sens posiadania komputera
    Od: "Ajgor" <ajgor@bez_spamu.go2.pl>

    Użytkownik "Rafal 'Raf256' Maj" napisał w wiadomości

    > Naprawe, pobierz sobie na przyklad Linux EduCD (taka edycja Knopixa,
    > startuje z CD), nic nie instalujesz tylko odpalasz komputer z wlozonym CD
    > i... masz dzialajacego linuxa :O zabiera 0 mb na dysku ;)
    >
    > a jak juz zobaczysz ze system jest prosty, wygodny, wydajny itd itd, to
    > instalujesz normalnego linuxa na partycji lub osobnym dysku :) i bardzo
    > mozliwe ze poprewnym czasie windows bedziesz wlanczal tylko i wylacznie do
    > gier (niektorych), bo zobaczysz ze linux pracuje lepiej w typowych
    > zastosowaniach biurowych (a na pewno nie gorzej :)

    No faktycznie prosty i bezproblemowy. Oto kilka przykladow prostoty z pliku
    KNOPPIX-FAQ-EN.txt:

    1. Czesc kart graficznych nie jest rozpoznawana. Mozna wtedy jedynie
    wyswietlac obraz w rozdzialce 800 x 600.
    2. Niektore myszy nie dzialaja (autorzy KNOPPIXA to tlumacza bledem w
    BIOSIE. Tylko czemu w windzie tego bledu nie ma?)
    3. A nawet jak mysz dziala, to i tak w zadnej nie dzialaja kolka w myszach,
    bo nie sa supportowane. Oczywiscie winny jest konflikt protokolu PS/2 z
    protokolem wheelmouse a nie Linux. Tylko czemu w Windzie kolka dzialaja bez
    problemu?
    4. Czasami zle jest rozpoznawana wielkosc pamieci.
    5. Instalacja systemu z plyty na dysku jest mozliwa, ale bardzo
    skomplikowana i zaleca sie ja przeprowadzac zaawansowanym uzytkownikom.

    A juz mialem toto sciagnac. Ale se chyba daruje:) Po za tym nie bardzo wiem,
    co mial bym na tym linuksie robic? Odpalac OpenOffica? A po dziabla mi on
    jak ja biura nie mam?