  • 1. Data: 2003-12-13 20:07:23
    Temat: Jaką wartość ma moje zdrowie?
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich czytających!

    Mam taki dylemat. Otóż uległem wypadkowi w pracy (otwarty uraz
    czaszkowo-mózgowy) pomijając widoczne blizny na głowie, miałem ataki
    padaczki teraz zaniki świadomości (to też rodzaj padaczki), mam zawroty i
    bóle głowy. Tomografia wykazała bliznę która jest powodem tych
    dolegliwości.
    Na początku roku zostałem zwolniony z pracy. W PIP poradzono mi wnieść
    sprawę do sądu ponieważ jak stwierdził prokurator wypadek był spowodowany
    niewłaściwą technologią pracy i nie przestrzeganiem przepisów BHP (brak
    kasków). Mam wątpliwości na jakiej podstawie można ustalić wysokość
    odszkodowania.
    Mam na utrzymaniu żonę i troje dzieci czy to też sąd bierze pod uwagę?
    Czy jest różnica jeżeli chodzi o bardzo bogatą firmę?
    Czy np powinienem starać się o jednorazowe odszkodowanie i w jakiej
    wysokości?
    Czy o dodatkową rentę ponieważ wina zakładu pracy ulegnie przedawnieniu a
    mój stan zdrowia raczej się nie poprawi a co najwyżej pogorszy.
    Ile może być warte moje zdrowie?

    Bardzo proszę o opinie to dla mnie życiowa sprawa.