  • 1. Data: 2003-12-13 22:09:40
    Temat: piractwo i sens posiadania komputera
    Od: akszynmen <a...@w...pl>

    zastanawialiście się na tym że więkoszość tego użycia komputera co
    robi masa to jest : gry, filmy, muzyka
    jeśli by skutecznie zakazać piractwa to co dla tych wszystkich ludzi
    co zbierali długi czas na komputer by to znaczyło, kiedy oprócz
    drogiego komputera, trzeba kupić jeszcze drogie gry
    o filmach i mp3 juz nie mówiąc bo ich w sklepach nie sprzedają (ta
    wiem w sieci, ale tam kumują ci mo mają karty kredytowe, zresztą
    nieważne, ja mam np. psychiczne opory przed kupowianiem muzy w sieci)

    jak człowiek który liczy się z każdą złotówką będzie się na to
    godził, nie będzie po prostu, ludzie przestaną się tym interesować,
    zajmą się zbieranie znaczków, tylko kto na tym zarobi ???.....
    jeśli by się naprawde tu udało wyegzekwowac, to ludzie by przestali
    komputery kupować........
    a to też jest kasa..... zwlaszcza że trzeba do tych kompów stale nowe
    rzeczy dokładać, jeśli się chce grać w nowe spiracone gry.....
    a o co chodzi..... o kasę......
    siłujemy się :))) czyja kasa większa producentów softu czy
    sprzętu..... (w polsce to będzie branża sprzedająca sprzęt), wiadomo
    ze producenci podzespołów nie są jakimiś szczególnie chojnymi ludźmi
    i kasy sobie sami nie zabiorą.....
    za to będą mogli zrobić coś żeby przyciągnąc klientów do siebie.....
    "kosztem konkurencji"..... a co tu zrobić jak głupim pałom i rządowi
    udało się piractwo zlikwidowac......, no wiadomo oficjalnie popieramy
    własność intel. no ale na boku.....
    (ci co będą bogaci i będzie ich stać na to i to to nie wygenerują
    odpowiedniego popytu.....)

    np.... np. szyfrowanie sprzętowe..... gdzie trzeba będzie podać hasło
    wtedy to nikt nikomu nie udowodni co jest na dysku, jak tam będzie
    tylko sieczka, a nikt tego brute force nie odgadnie za milion
    lat.....

    albo przyśpieszą prace nad opracowaniem coraz pojemniejszych
    nośników, na których będzie możliwe zgromadzić takie zasoby
    informacji, że fantazja......... całe to szukanie po półkach filmów
    nie będzie konieczne bo wszystko to się zmieści na jednym
    nośniku.....

    i tu dochodzimy do takiego o to problemu: reprezentacja fizyczna
    informacji
    dotyczy się to szczególnie filmów i muzyki... ludziom nie przeszkadza
    to że mają pełne szafy mp3 i divixow, nie przeszkadza do kiedy
    milicja się tym nie zainteresuje..... no i gdzie wywozić to teraz ?
    po pierwsze aby troche ograniczyć prawdopodobieństwo stania się
    ofiarą milicji (nie mówie teraz o tych nalotach, ale kto wie jak
    będzie jak polska do Unii wejdzie, prawo się może w każdej chwili
    zmienić)
    po pierwsze pokompresować to wszystko, niech każdy pirat wie co ma,
    jeżeli bu miał w przyszłości żałować posiadanych zbiorów to niech się
    zastanowu czy nany fim jest w ogóle wart przechowywania
    muzykę można przekonwertować teraz na formaty po niemalże 48 kbps (są
    takie formaty), wieelkie pliki mpeg znowu do jakiegoś formatu wmv
    albo cos w tym stylu (1/4 wielkości),

    !!!!
    STARAJCIE SIĘ NIE ROBIĆ Z MIESZKANIA SKŁADOWISKA PŁYT,
    TO ZAWSZE SIĘ ŹLE MOŻE SKOŃCZYĆ
    ogromna kolekcja zawsze robi wrazenie, i może je wywołać w ludziach u
    których tego byśmy nie chcieli!!!
    !!!!

    kto może to niech oprócz kompresji nagra to wszystko na DVD
    mówię to do tych co się boją jakichś tam nalotów, prawdziwe czy nie
    lepiej się zabezpieczyć
    to nic że się troche straci na jakości, tu się nie ma co czarować że
    taka jest, kto chce jakości niech sobie kupi stacjonarne DVD i buli
    okrągłe sumy za krążki

    a dla pocieszenia powiem (gdzieś tak wyczytałem), że istnieje
    technika zapisu informacji, że na powierzchni małego kawałka
    (1cm^2?), można zapisać tyle informacji że czas potrzebny na
    zapisanie całego tego obszaru to 30'000 lat !!!!
    co to oznacza ??, że nośnik jest nieskończonej pojemności, ta
    technika istnieje dzisiaj, to jest coś związane zmikroskopem
    skaningowym lub/i samoorganizującymi polimerami, tylko problem polega
    na tym że to jest koszmarnie drogie.... ale wszystko co teraz mamy
    też kiedyś bylo drogie.....

    tak więc czy inaczej własność intelektualna przegra !!!
    stoi z góry na straconej pozycji, a jeśli przetrwa to tylko w
    nielicznych niszowych rozwiązaniach...

  • 2. Data: 2003-12-13 22:40:14
    Temat: Re: piractwo i sens posiadania komputera
    Od: "jelen" <j...@s...org>

    > tak więc czy inaczej własność intelektualna przegra !!!
    > stoi z góry na straconej pozycji, a jeśli przetrwa to tylko w
    > nielicznych niszowych rozwiązaniach...

    ale nie rozumiesz, ze jesli przegra to jej nie bedzie ?
    w przypadku oprogramowania platnego nikt go nie bedzie robil skoro nie
    bedzie mial z tego kasy

    utrzymaloby sie za to open source i placilbys za serwis doradztwo itd,
    chyba, ze umialbys sam wszystko zrobic

    --
    pozdrawiam,
    jelen

  • 3. Data: 2003-12-13 22:45:06
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    Użytkownik "akszynmen" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiem w sieci, ale tam kumują ci mo mają karty kredytowe, zresztą
    > nieważne, ja mam np. psychiczne opory przed kupowianiem muzy w sieci)

    Co by znaczylo? Jaka masa? Co robi? Chodzi o tego swiadka koronnego?? Wydaje
    mi sie ze masz problemy ze skladnia....

    > jak człowiek który liczy się z każdą złotówką będzie się na to
    > godził, nie będzie po prostu, ludzie przestaną się tym interesować,
    > zajmą się zbieranie znaczków, tylko kto na tym zarobi ???.....

    Czego nie bedzie po prostu?

    > jeśli by się naprawde tu udało wyegzekwowac, to ludzie by przestali
    > komputery kupować........

    Co tu by sie udalo wyegzekwowac?

> [...]
    > własność intel. no ale na boku.....
    > (ci co będą bogaci i będzie ich stać na to i to to nie wygenerują

    Nic a nic nie moge z tego zrozumiec.. W akcie desperacji probowalem nawet
    czytac od tylu - tez nic to nie dalo...

> [...]
    > wtedy to nikt nikomu nie udowodni co jest na dysku, jak tam będzie
    > tylko sieczka, a nikt tego brute force nie odgadnie za milion

    ???
> [...]
    > TO ZAWSZE SIĘ ŹLE MOŻE SKOŃCZYĆ
    > ogromna kolekcja zawsze robi wrazenie, i może je wywołać w ludziach u

    To jakis manifest?

> [...]
    > (1cm^2?), można zapisać tyle informacji że czas potrzebny na
    > zapisanie całego tego obszaru to 30'000 lat !!!!

    chyba recznie

> [...]
    >
    > tak więc czy inaczej własność intelektualna przegra !!!
    > stoi z góry na straconej pozycji, a jeśli przetrwa to tylko w

    Chlopie... nie pal juz wiecej tego towaru. A przynajmniej nie wtedy jak
    chcesz pisac na grupe.

    Pozdrawiam i zycze kolorowych snow :-)))
    NoMAD

  • 4. Data: 2003-12-13 22:49:44
    Od: "MarekZ" <m...@s...org.pl>

> [...]

    > tak więc czy inaczej własność intelektualna przegra !!!
    > stoi z góry na straconej pozycji, a jeśli przetrwa to tylko w

    Mniej wiecej podobnie to widze. Jedno jest pewne. Tego co powszechnie
    rozumiemy obecnie pod slowem "piractwo komputerowe" powstrzymac sie nie da.
    Ze wzgledu na cechy uzywanych technologii. Jakie to bedzie mialo
    konsekwencje dla rozwoju softu ciezko przewidywac. Mysle, ze stan obecny
    bedzie utrzymywal sie dosc dlugo, z powolnym zwiekszaniem sie udzielu
    pirackiej czesci rynku.

    marekz

  • 5. Data: 2003-12-13 23:14:29
    Od: akszynmen <a...@w...pl>

    On Sat, 13 Dec 2003 23:40:14 +0100, "jelen" <j...@s...org> wrote:

    >utrzymaloby sie za to open source i placilbys za serwis doradztwo itd,
    >chyba, ze umialbys sam wszystko zrobic

    problem polega na tym ze open source wyglada wlasnie tak bo jest
    robione, wten sposób aby był potrzebny specjalista
    ale na szczęście to co raz napisane pozostaje na zawsze w
    cywilizacyjnym dorobku swiata....., wiec powoli jest jakis postep

  • 6. Data: 2003-12-13 23:17:20
    Od: akszynmen <a...@w...pl>

    On Sat, 13 Dec 2003 23:45:06 +0100, "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>
    wrote:

    >Czego nie bedzie po prostu?

    chciał korzystać z kompa i oracać się w tym jak za wszystko będzie
    trzeba płacic !!!

    >Co tu by sie udalo wyegzekwowac?

    zakaz piracenia

    >Nic a nic nie moge z tego zrozumiec.. W akcie desperacji probowalem nawet
    >czytac od tylu - tez nic to nie dalo...

    no to co ja poradze

    >To jakis manifest?

    tak

    >chyba recznie

    oj nieprawda.... poszukaj w sieci....

    >Chlopie... nie pal juz wiecej tego towaru. A przynajmniej nie wtedy jak
    >chcesz pisac na grupe.

    towar jest nielegalny :))

    >Pozdrawiam i zycze kolorowych snow :-)))
    >NoMAD

    zielonych :))

  • 7. Data: 2003-12-13 23:34:30
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    a...@w...pl news:l77ntvci5g752v1vnghgrkfa4o9ct9aotu@4ax.com

    > problem polega na tym ze open source wyglada wlasnie tak bo jest
    > robione, wten sposób aby był potrzebny specjalista

    Mysle ze nie do konca wiesz o czym mowisz, zapoznaj sie z *nowoczesniymi*
    programami open-source.

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 8. Data: 2003-12-14 03:09:16
    Od: Arek <a...@e...net>

    akszynmen rzecze:
    [..]
    > tak więc czy inaczej własność intelektualna przegra !!!
    > stoi z góry na straconej pozycji, a jeśli przetrwa to tylko w
    > nielicznych niszowych rozwiązaniach...

    Po tej "milicji" poznaję prowokatora. Ale co mi tam - odpowiem!

    Oczywiście, że prawa autorskie nie przegrają, zmieni się tylko sposób
    opłacania twórców w stronę opłat od telekomów lub nawet w stronę podatku
    jak to jest dziś z abonamentem RTV.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 9. Data: 2003-12-14 16:54:04
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    ajgor@bez_spamu.go2.pl news:brhs80$adn$1@absinth.dialog.net.pl

    > Piractwo jak widac dalo Polakom bardzo wiele miejsc pracy dzieki
    > rozpropagowaniu komputerow. Po za tym sami producenci oprogramowania co

    Analogiczne ale znacznie silniejsze mozliwosci daje linux i wiele innych
    produktow freewate / open source

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 10. Data: 2003-12-14 21:04:54
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com> napisał w wiadomości

    > Analogiczne ale znacznie silniejsze mozliwosci daje linux i wiele
    innych
    > produktow freewate / open source

    Z uwagi na rozpowszechnienie Windowsów, używanie liniksa jest płynieciem
    pod prąd i moim skromnym zdaniem oznaką snobizmu.

    Pozdr
    Leszek