    From: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: piractwo i sens posiadania komputera
    Date: Mon, 15 Dec 2003 09:01:17 +0100

    Użytkownik "akszynmen" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ukvmtvcqcgm90vtv4lm7vkeko3n9a5lflb@4ax.com...
    > tak więc czy inaczej własność intelektualna przegra !!!
    > stoi z góry na straconej pozycji, a jeśli przetrwa to tylko w
    > nielicznych niszowych rozwiązaniach...

    "Wielki" Bill na pytanie czy wie ze w Polsce jest tyle pirackich kopii jego
    windowsa powiedzial tylko :
    "Ciesze sie ze moj program jest taki popularny" i w tym stwierdzeniu chowa
    sie wszystko ...
    Co jak co ale ten gosc na marketingu i ekonomi sie zna ... Wiec doskonale
    wie ze jesli domowy user uzywa Xpka w domu to potem w firmie najpierw zakupi
    tego windowsa a potem poprawi sprzet w firmie zeby to jakos chodzilo ...
    Za rok dwa znowu w domu bedzie uzywal innego windowsa i w firmie takie
    zmiany wczesniej czy pozniej wejda ... i znowu sprzet trzeba bedzie nowszy
    kupic ...
    Spirala oprogramowanie-sprzet sama sie naciaga ... a raczej naciagaja ja
    wszyscy zapalency ktorzy kupuja:
    najlepszy, najnowszy, najwolniejszy/najszybszy,najdrozszy prgoram/sprzet
    potem dostosowywujac reszte pod zakup ...

    Polska jak narazie stoi na bardzo straconej pozycji w stosunku do
    orginalnych programow, bo panstwowe organa (policja, prokuratura) dzialaja
    na zlecenie _zagranicznych prywatnych_ firm i zamiast zajmowac sie
    przekretami na wielkie mln zloty zajmuja sie maluczkimi piratami ...
    Dodatkowo ceny oprogramowania (nie chodzi mi tutaj o sprawe ze jak mnie nie
    stac to ukradne) wziete sa zupelnie z kosmosu ... rozumiem ze projekt i
    wdrozenie nowego systemu ciagnie z firmy producenckiej kupe kasy ... jednak
    cena wiekszosci programow jest zwyczajnie zawyzona... a takie programy typu
    Maja, Lightware, programy ze stajni Adobe, Corel ktore w nowych wersjach
    niewiele wnosza nowego do uzytecznosci ceny maja ustalone na takim poziomie
    ze normalny prywatny user tym bardziej zachowa sie jak wczesniej pisalem ...
    w domu pirat w firmie orginal ktory bedzie wymuszal zmiane sprzetu ... no bo
    przeciez jak firma wyda 10k $ na oprogramowanie na 3 stanowiska to nie
    bedzie oszczedzac 3k $ na modernizaje sprzetu...

    Uwazam takze (jednak to chyba tylko moje zdanie:) ze darmowe oprogramowanie
    typu linux czy inne freeware na dluzsza mete zaszkodza rynkowi
    oprogramowania niz pomoga ...
    Wystarczy popatrzec co sie teraz dzieje w Polsce na rynku koncertow gwiazd
    ... Przez kilka lat RMF FM puszczal koncerty gwiazd za darmo i teraz prawie
    caly rynek koncertow ma problemy ... O ile plyty sie sprzedaja (szczegolnie
    ze cena ostatnio za polskiego artyste nie przekracza 20-40zl) to na koncerty
    wszyscy wybrzydaja bo musza zaplacic ... I tak samo widze ze bedzie sie
    dzialo z rynkiem oprogramowania ...
    Niestety oprogramowanie free ktore robione jest przez zapalencow w koncu sie
    skonczy ... Nikt nie bedzie cale zycie pracowal/udzielal sie za free ... w
    koncu przyjdzie moment kiedy bedzie trzeba uzyskac jakis zysk z programow
    ktore teraz sa free ... i co wtedy ? wtedy bedzie placz bo ludzie nie beda
    chcieli wydac nawet 1 euro na program bo sie przyzwyczaja ze one sa za
    free....
    Mowi sie ze mozna wytworzyc wymyslec napisac rownie dobre jesli nie lepsze
    programy bez wsparcia kasy ... Ale to sie kiedys skonczy w dobie
    komercjalizacji wszystkiego ...
    Jak zaczynalem zabawe z internetem to wszystko bylo po angielsku oraz
    WSZYSTKO bylo za darmo ... teraz kurde nawet gazet powoli sie nie da czytac
    bo chca smsa ...

    Pozdrawiam Flashi