  • 21. Data: 2003-12-15 18:14:21
    Temat: Odp: piractwo i sens posiadania komputera
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    to dyskusja akademicka
    na zasadzie jaki samocód jest lepszy fiat czy mercedes?
    za podstawę do dyskusji biorąc którego więcej produkują
    to tyle

  • 22. Data: 2003-12-15 20:13:40
    Temat: Re: piractwo i sens posiadania komputera
    Od: "Ajgor" <ajgor@bez_spamu.go2.pl>

    Użytkownik "Rafal 'Raf256' Maj" napisał w wiadomości

    > Analogiczne ale znacznie silniejsze mozliwosci daje linux i wiele innych
    > produktow freewate / open source

    Bardzo byc moze. Ale... Najwiecej piractwa jest w grach. Ile gier chodzi pod
    linuxem? Ile z tych najslynniejszych?
    Po za tym Linux jest w miare zjadliwy dla niedoswiadczonego uzytkownika od
    niedawna. Od czasu rozbudowania graficznych interfejsow w stylu KDE itp. A
    dawniej? Malo kto umial sobie z nim radzic.

  • 23. Data: 2003-12-15 21:30:12
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Leszek w wiadomości <brij9g$i5t$1@topaz.icpnet.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > Z uwagi na rozpowszechnienie Windowsów, używanie liniksa jest płynieciem
    > pod prąd i moim skromnym zdaniem oznaką snobizmu.

    IMHO w tym zdaniu jest tyle samo sensu co w zdaniu "ciężarówka Iveco
    jest lepszym samochodem niż Opel Astra". Winzgroza i Linux to zupełnie
    inne produkty, kierowane do różnych odbiorców, nie ma zatem żadnego
    snobizmu ani w korzystaniu z gratisowego acz trudnego w konfiguracji i
    używaniu Linuxa, ani w wykosztowaniu się na stabilny acz dziurawy system
    Win XP.
    Osobiście używam XP (legalnego) i nie czuję się w niczym ani lepszy ani
    gorszy od użytkowników redhatów, debianów czy innych mandrejków. Ale
    wiem też, że Siemens nie przygotował i nie przygotuje swego
    oprogramowania do obsługi gprs na inny system niż winzgroza.

    --
    Olgierd
    "Nie sądzę, żeby Polska uważała się za szczególnie zależną od Związku

  • 24. Data: 2003-12-15 22:18:46
    Od: "Mim@l" <m...@a...pl>

    > snobizmu ani w korzystaniu z gratisowego acz trudnego w konfiguracji i
    > używaniu Linuxa, ani w wykosztowaniu się na stabilny acz dziurawy system

    Faktycznie kiedyś Linux był trudny w konfiguracji, ale obejrzyj sobie
    najnowszą wersję Mandrake'a albo np. dystrybucję Knopixx, która
    uruchamia się z płyty CD!!! W tym drugim przypadku nic nie trzeba
    instalować, a od razu możesz pisać teksty, obejrzeć film, posłuchać
    muzyki, itd. W pierwszym przypadku bardzo ładny graficzny instalator
    pomoże ci we wszystkim, a potem masz masę druidów (wizards), które
    pomogą ci np. skonfigurować sieć.

    Czasy kiedy Linux sprowadzał się do trybu konsolowego był dawno temu -
    teraz też tak można, bo często jest wygodniej (np. zdalnie przez ssh),
    ale warto używać środowiska graficznego, bo w większości przypadków da
    się w nim wszystko zrobić.

    --
    Mim@l
    m...@o...pl

  • 25. Data: 2003-12-15 22:19:54
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    l...@p...fm news:brkpg9$ih0$1@topaz.icpnet.pl

    > Na ile % szacujesz
    > użytkowników linuksa?

    90% z mojej uczelni, oraz z wiekszosci uczelni informatycznych,
    elektornicznych i pokrewnych (W tym AGH). 90% pracownikow naukowych
    instytucji (informatycy, fizycy, technicy etc),
    ok 80% serwerow www stoi na linux

    domowy uzytek - w PL ciagle niestety ponizej 5% (jak podejrzewam) ale
    jezeli odrzucimy lame-userow (czyli gdzie szczyt uzywania komputera to
    odpalenia chata na onecie i gg) to statystyka sie podnosi do ok 25% (afaik)

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 26. Data: 2003-12-15 22:22:17
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    c...@w...pl news:15li6ab1da7rz.dlg@olgierd.gov.pl

    > i Linux to zupełnie
    > inne produkty, kierowane do różnych odbiorców,

    Nie do konca sie zgodze. Rowniez uzywam linuxa i windy (oczywiscie oba
    legalnie), zastosowania obu systemow sa identyczne, jedyna wyrazna roznica
    to brak duzych gier na linuxa (ale to nie "wina" systemu lecz strategia
    producentow).

    Oprocz tego oba systemy maja zblizony zakres funkcjonalnosci, mimo iz
    Linuxa sie ucze bardzo krotko, to juz niektore rzeczy (jak edycja www,
    grafika 3d, programowanie w pascalu) robie calkowicie wymiennie - zaleznie
    od tego ktory system mam akurat odpalony, lub ktory chce sobie pocwiczyc
    etc.

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 27. Data: 2003-12-16 08:37:54
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Olgierd" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Osobiście używam XP (legalnego) i nie czuję się w niczym ani lepszy
    ani
    > gorszy od użytkowników redhatów, debianów czy innych mandrejków.

    Ja też nie uważam że Windows jest lepszy czy gorszy. Jest po prostu
    koniecznością.Dlatego bez sensu wydaje mi się namawianie kogoś do
    przejścia na linuksa lub opowiadanie innym jaki to linuks jest fajny(w
    porównaniu do windowsa).

    Pozdr
    Leszek

  • 28. Data: 2003-12-16 22:15:35
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    ajgor@bez_spamu.go2.pl news:brntcs$b9o$1@absinth.dialog.net.pl

    > A 3d to w czym, jesli wolno spytac?

    Ja uzywam PovRay'a ( przykladowe prace - http://www.irtc.org ) o ile wiem
    rowniez Bryce istenieje pod linuxa, a Moray daje sie uruchomic przez wine.

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 29. Data: 2003-12-16 22:17:36
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    ajgor@bez_spamu.go2.pl news:brnt3i$ano$1@absinth.dialog.net.pl

    Tak wlasnie napisalem :)

    > poszczegolnych sterownikow (Promos, SAIA itp). Oprogramowanie chodzi
    > pod Windowsem. Jak myslisz - czy Linuks mi sie do czegokolwiek przyda?

    To "wina" producenta ze tworzy tylko pod windowsa.

    > A sterownikow nie zmienimy, bo mamy ich mnostwo a jeden kosztuje tyle,
    > co nowy samochod. Powiedzmy klasy sredniej nizszej :)

    Sam sterownik, w jednej kopi? Jak byscie pisali nowy to dajcie znac :>
    wersja pod linuxa gratis (do wersji dla windy ;)

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 30. Data: 2003-12-16 22:37:36
    Od: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>

    Użytkownik "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com> napisał w wiadomości
    > ajgor@bez_spamu.go2.pl news:brnt3i$ano$1@absinth.dialog.net.pl

    > To "wina" producenta ze tworzy tylko pod windowsa.

    To wina userow ze uzywaja windowsa dlatego trzeba pisac pod windowsa
    sterowniki :D

    > Sam sterownik, w jednej kopi? Jak byscie pisali nowy to dajcie znac :>
    > wersja pod linuxa gratis (do wersji dla windy ;)

    Sterownik w przemysle to cos innego niz sterownik w komputerze :D