  • 11. Data: 2011-06-07 14:51:18
    Temat: Re: pies na podwórku
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "mz"

    > Aż nie wierzyłem i sprawdziłem. To prawda ;)
    > Ciekawe jakie najstarsze prawo istnieje w Polsce ?

    Nie "prawo" tylko przepis prawa. Dla wesolosci poczytac mozna
    jak to wyglada u naszych sojusznikow:
    http://bzyk.blog.onet.pl/Absurdalne-prawo-USA,2,ID20
    1354935,n
    AM

  • 12. Data: 2011-06-07 19:45:00
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Tue, 07 Jun 2011 16:50:13 +0200, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Regulowali w nim sprawy psów? No to mieli chłopaki dużo czasu, skoro w
    > czasie wojny takie pierdoły omawiali.

    Tego nie wiem, ale rok się zgadza ;-)

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    || Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||

  • 13. Data: 2011-06-07 21:02:22
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    Spisz policjanta, dokładnie.
    Poproś o uzasadnienie na piśmie, zawiadom organizacje broniące fałny i
    flory.
    I nie rozmawiaj z policją nic na gębę, a jak będzie na piśmie, to zrub aferę
    : media , prokuratura.
    Masz mafię z drugiej strony.

    Każdy złodziej zaczyna od unieszkodliwienia psa.

  • 14. Data: 2011-06-09 10:02:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Spisz policjanta, dokładnie.
    > Poproś o uzasadnienie na piśmie, zawiadom organizacje broniące fałny i
    > flory.

    Poczytaj może trochę prawo, zanim zaczniej doradzać w tym zakresie.
    Policjant nic na piśmie nie da, bo to wykroczenie. Jeśli ktoś nie wykona
    jego polecenia, to zaproponuje mandat, a po odmowie sporządzi wniosek o
    ukaranie do sądu. Tam przed sądem będzie musiał dowieść, że przetrzymywanie
    psa na tym podwórku narusza prawo. Czy przekona sąd, to tego nie wiem, bo
    nie widziałem ani tego psa ani tego podwórka. Przepis ogólny mówi o
    zachowaniu należytej ostrożności, a więc jeśli to podwórko ogrodzone na
    tyle wysokim i skutecznym ogrodzeniem, że zwierzę nie ucieknie, to moim
    zdaniem wiązanie psa sensu nie ma. Ale jeśli to ogrodzenie ma miejsca,
    przez które pies ucieknie, to musi być dodatkowo zabezpieczony. Poza tym
    nie wiemy czy to podwórko jest użytkowane wyłącznie przez pytajacego, bo
    może stąd konflikt. A może oni tam bramy nie zamykają.

    > I nie rozmawiaj z policją nic na gębę, a jak będzie na piśmie, to zrub
    > aferę : media , prokuratura.

    O Kurii Biskupiej zapomniałeś :-) Nie wiemy, o co chodzi, ale już zadymę
    chcesz robić.

    > Masz mafię z drugiej strony.
    >
    > Każdy złodziej zaczyna od unieszkodliwienia psa.

    Ale tylko nieliczne poprzez wysyłanie dzielnicowego z prośbą o jego
    uwiazania - i to już jest jakaś pociecha :-)

  • 15. Data: 2011-06-09 18:22:03
    Od: Robiq <r...@N...o2.pl>

    Robert Tomasik expressed precisely :

> [...]
    > być dodatkowo zabezpieczony. Poza tym nie wiemy czy to podwórko jest
    > użytkowane wyłącznie przez pytajacego, bo może stąd konflikt. A może oni tam

    Podwórko jest należycie ogrodzone, brama zamknięta cały czas (rodzice
    nie mają auta). Tylko oni użytkują ten teren. Policjantowi chodziło
    chyba o to, że nie mógł sobie swobodnie wejść, bo nic innego mi do
    głowy nie przychodzi.

    Pozdrawiam
    Robert

  • 16. Data: 2011-06-09 18:31:32
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    > Aż nie wierzyłem i sprawdziłem. To prawda ;)
    > Ciekawe jakie najstarsze prawo istnieje w Polsce ?

    Chyba ustawa z 1920 roku:
    0178
    ale była ona wielokrotnie zmieniana.

    A z aktów niezmienianych od początku, to pewnie rozporządzenie z 1921 roku:
    0041

    Piotr

  • 17. Data: 2011-06-09 18:52:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Robiq" <r...@N...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mają auta). Tylko oni użytkują ten teren. Policjantowi chodziło chyba o
    > to, że nie mógł sobie swobodnie wejść, bo nic innego mi do głowy nie

    No to mój wywód pozostaje aktualny.

  • 18. Data: 2011-06-09 18:59:27
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    > Moi rodzice mają psy, które biegają po dobrze ogrodzonym podwórku. Furtka
    > i brama zamyknięte są na klucz. Pewnego dnia pojawił się policjant i
    > powiedział, że psy po podwórku biegać nie mogą, tylko powinny być na
    > łańcuchu bądź też w kojcu. Powoływał się na jakieś prawo z 44 roku! Groził
    > 200zł mandatem. Próbowałem wygooglać coś na ten temat, ale nic nie
    > znalazłem. Czy to możliwe, że w tej kwestii obowiązywałoby w Polsce takie
    > archaiczne prawo??
    Poszukaj sobie w bazie prawa na stronie sejmu,
    ale pamiętaj, jak pisze, że obowiązuje, to wcale nie znaczy, że obowiązuje.
    To znaczy, ze znajdzie się tam jakiś paragraf obowiązujący , w szystkie inne
    mogą już być nieprawomocne.

  • 19. Data: 2011-06-09 19:08:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@w...pl.invalid> napisał w wiadomości
    > Chyba ustawa z 1920 roku:
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU1920031
    0178
    > ale była ona wielokrotnie zmieniana.
    > A z aktów niezmienianych od początku, to pewnie rozporządzenie z 1921
    > roku:
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU1921009
    0041

    Dużo starsze, to raczej ciężko będzie znaleźć. W Polsce jeszcze dość długo
    po odzyskaniu niepodległości obowiązywało w różnym zakresie prawo krajów,
    na których terytorium znajdowały się części rozbiorowe. Jak kiedyś dawno
    temu się tym interesowałem, to zdaje się przepisy dotyczące zobowiązań
    dopiero gdzieś około 1930 roku ujednolicono w częściach rozbiorowych. W
    okresie przejściowym po odzyskaniu niepodległości musiało jakieś prawo
    obowiązywać, a przecież nie od razu wszystko unormowano. Jeśli wierzyć
    stronie sejmowej, to faktycznie najstarsze akty, to te przez poprzednika
    przywołane.

  • 20. Data: 2011-06-09 20:01:07
    Temat: Re: pies na podwórku - Eureka
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    One po prostu mają duży kojec , wielkości podwurka.