    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pies na podwórku
    Date: Thu, 9 Jun 2011 12:02:05 +0200

    Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:ism3l6$fa3$1@news.onet.pl...
    > Spisz policjanta, dokładnie.
    > Poproś o uzasadnienie na piśmie, zawiadom organizacje broniące fałny i
    > flory.

    Poczytaj może trochę prawo, zanim zaczniej doradzać w tym zakresie.
    Policjant nic na piśmie nie da, bo to wykroczenie. Jeśli ktoś nie wykona
    jego polecenia, to zaproponuje mandat, a po odmowie sporządzi wniosek o
    ukaranie do sądu. Tam przed sądem będzie musiał dowieść, że przetrzymywanie
    psa na tym podwórku narusza prawo. Czy przekona sąd, to tego nie wiem, bo
    nie widziałem ani tego psa ani tego podwórka. Przepis ogólny mówi o
    zachowaniu należytej ostrożności, a więc jeśli to podwórko ogrodzone na
    tyle wysokim i skutecznym ogrodzeniem, że zwierzę nie ucieknie, to moim
    zdaniem wiązanie psa sensu nie ma. Ale jeśli to ogrodzenie ma miejsca,
    przez które pies ucieknie, to musi być dodatkowo zabezpieczony. Poza tym
    nie wiemy czy to podwórko jest użytkowane wyłącznie przez pytajacego, bo
    może stąd konflikt. A może oni tam bramy nie zamykają.

    > I nie rozmawiaj z policją nic na gębę, a jak będzie na piśmie, to zrub
    > aferę : media , prokuratura.

    O Kurii Biskupiej zapomniałeś :-) Nie wiemy, o co chodzi, ale już zadymę
    chcesz robić.

    > Masz mafię z drugiej strony.
    >
    > Każdy złodziej zaczyna od unieszkodliwienia psa.

    Ale tylko nieliczne poprzez wysyłanie dzielnicowego z prośbą o jego
    uwiazania - i to już jest jakaś pociecha :-)