    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pies na podwórku
    Date: Thu, 9 Jun 2011 21:08:05 +0200

    Użytkownik "PiotRek" <b...@w...pl.invalid> napisał w wiadomości
    news:isr3iv$g5f$1@inews.gazeta.pl...
    > Chyba ustawa z 1920 roku:
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU1920031
    0178
    > ale była ona wielokrotnie zmieniana.
    > A z aktów niezmienianych od początku, to pewnie rozporządzenie z 1921
    > roku:
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU1921009
    0041

    Dużo starsze, to raczej ciężko będzie znaleźć. W Polsce jeszcze dość długo
    po odzyskaniu niepodległości obowiązywało w różnym zakresie prawo krajów,
    na których terytorium znajdowały się części rozbiorowe. Jak kiedyś dawno
    temu się tym interesowałem, to zdaje się przepisy dotyczące zobowiązań
    dopiero gdzieś około 1930 roku ujednolicono w częściach rozbiorowych. W
    okresie przejściowym po odzyskaniu niepodległości musiało jakieś prawo
    obowiązywać, a przecież nie od razu wszystko unormowano. Jeśli wierzyć
    stronie sejmowej, to faktycznie najstarsze akty, to te przez poprzednika
    przywołane.