  • 21. Data: 2015-06-03 08:39:00
    Temat: Re: opłata klimatyczna ..
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 02 Jun 2015 13:04:38 +0200
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Ale ja nie prowadzę dyskusji na poziomie trefnisia.

    Nie, z tego co obserwuję od dawna, rzadko kiedy dopuszczasz do myśli fakt, jeśli w
    ogóle, że może być inne rozwiązanie problemu niż Twoje. I o ile często masz rację, to
    są przypadki jak teraz, że niekoniecznie.
    Twoje literalne traktowanie prawa względem osób dla których nie do końca jest jasne
    też nie pomaga. W sumie to dziwi mnie trochę takie podejście, bo udzielasz się na
    darmowej grupie dyskusyjnej, niby radzisz, niby tłumaczysz, ale często w taki sposób
    i tak uparcie, że nic dobrego z tego nie wynika.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 22. Data: 2015-06-03 08:49:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-06-03 o 08:39, szerszen pisze:

    > Nie, z tego co obserwuję od dawna, rzadko kiedy dopuszczasz do myśli fakt, jeśli w
    ogóle, że może być inne rozwiązanie problemu niż Twoje. I o ile często masz rację, to
    są przypadki jak teraz, że niekoniecznie.

    Ale co "że teraz"? Chcesz sprowadzać sprawę do absurdu i udzielać
    odpowiedzi w stylu "nie musisz płacić, bo możesz wybrać inne miasto" i
    uznawać to za coś innego niż tylko trollowanie?

> [...]
    darmowej grupie dyskusyjnej, niby radzisz, niby tłumaczysz, ale często w taki sposób
    i tak uparcie, że nic dobrego z tego nie wynika.

    Czasami literalne potraktowanie przepisu pozwala zwrócić uwagę na
    istotne zagadnienie, niemniej jednak w tym przypadku to właśnie nie ja
    zastosowałem przepis literalnie, w dodatku bezsensownie dla pytającego -
    bo co mu z tego, że może zapłacić nie przy przybyciu do hotelu, tylko
    przy wyjeździe, albo że może spać na ławce?

    Clou pytania było czy ktoś może przyjechać do miasta obłożonego opłatą
    klimatyczną i wbrew istniejącemu obowiązkowi jej nie zapłacić. Odpowiedź
    jest tylko jedna: nie może. Mógłbym się pobawić w literalność: możesz
    nie płacić, a potem będzie wystawiony tytuł wykonawczy.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2015-06-03 12:41:23
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 02 Jun 2015 22:26:49 +0200, Mruk <t...@g...pl> wrote:

    >ale to wszystko zależy od uchwały. jeżeli ta jest treści "przebywa
    >dłużej niż 24h" to za nocleg na ławce też opłata się należy zakładając,
    >że w sumie przebywa dłużej niż 24h
    Zazwyczaj te uchwały mówią o celu pobytu - jeśli to jest cel służbowy
    (ale nie szkoleniowy np handlowiec obwoźny zostaje na 2-3 dni w danej
    miejscowości) to nie podlega pod opłate klimatyczną. Ale weź tu
    przekonaj recepcję żeby tej opłaty nie pobierali.

    Przykłady.

    Z Rewala:
    http://www.bip.rewal.pl/dokumenty/4193

    "Określa się wysokość opłaty miejscowej za każdy dzień pobytu na
    terenie Gminy Rewal od osób fizycznych przebywających dłużej niż 1
    dobę ***w celach: turystycznych, wypoczynkowych i szkoleniowych*** w
    wysokości 2,00 zł."

    Z Międzyzdrojów:
    http://bip.miedzyzdroje.pl/strony/4526.dhtml
    Opłatę miejscową pobiera się od osób fizycznych przebywających dłużej
    niż dobę ***w celach wypoczynkowych, turystycznych lub
    szkoleniowych*** na terenie miejscowości : Międzyzdroje, Lubiewo,
    Lubin, Wicko i Wapnica.

    WAM
    --
    wczasy z dziecmi nad morzem
    www.nadmorze.pl/wczasy-z-dziecmi-nad-morzem

  • 24. Data: 2015-06-03 13:22:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-06-03 o 12:41, WAM pisze:

> [...]
    > niż dobę ***w celach wypoczynkowych, turystycznych lub
    > szkoleniowych*** na terenie miejscowości : Międzyzdroje, Lubiewo,

    Handlowiec przebywa zatem w celu turystycznym (wszak turystyka to nie
    tylko wypoczynek).

    Na przykład:

    Turystyka

    Turystyka obejmuje ogół działań ludzi, którzy podróżują i przebywają dla
    wypoczynku, w interesach i w innych celach przez nie dłużej niż jeden
    rok bez przerwy w miejscach znajdujących się poza ich zwykłym otoczeniem.

    http://www.intur.com.pl/definicje.htm

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2015-06-03 13:41:04
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 03 Jun 2015 08:49:56 +0200
> [...]

    > odpowiedzi w stylu "nie musisz płacić, bo możesz wybrać inne miasto" i
    > uznawać to za coś innego niż tylko trollowanie?

    Nie do absurdu, tylko jeśli nie chce, to nie zapłaci, zawsze może nie skorzystać z
    tego usługodawcy i np. poszukać okazjonalnego noclegu bez opłaty klimatycznej ;)

    > Czasami literalne potraktowanie przepisu pozwala zwrócić uwagę na
    > istotne zagadnienie

    Pełna zgoda, ale jeśli nie dołożysz do tego wyjasnienia, tłumaczenia z prawniczego na
    nasze, tylko walniesz suchym przepisem jak do prawnika, to nie kazdy pytajacy
    zrozumie.

    > Clou pytania było czy ktoś może przyjechać do miasta obłożonego opłatą
    > klimatyczną i wbrew istniejącemu obowiązkowi jej nie zapłacić. Odpowiedź
    > jest tylko jedna: nie może.

    Nieprawda i dobrze o tym wiesz. O to mi własnie chodzi. Co innego jakbyś dopisał
    jeśli chce skorzystać w sposób legalny z komercyjnego usługodawcy typu hotel, motel,
    stanica itp. Bo jak pójdzie spać prywatnie, to klimatycznego z pewnościa nie zapłaci.

    To tylko przykład :)
    Z góry zakładasz, że każdy posiada określoną wiedzę, albo myśli kategoriami podobnymi
    Tobie. A tak nie zawsze jest i jak pisałem stąd problemy w komunikacji z Tobą się
    biorą, według mnie oczywiście.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 26. Data: 2015-06-03 13:44:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-06-03 o 13:41, szerszen pisze:

    > Nie do absurdu, tylko jeśli nie chce, to nie zapłaci, zawsze może nie skorzystać z
    tego usługodawcy i np. poszukać okazjonalnego noclegu bez opłaty klimatycznej ;)

    Ale pytanie było o możliwość odmowy, czyli już na początku dotyczyło
    sytuacji innej niż "nocleg okazjonalny".

    > Pełna zgoda, ale jeśli nie dołożysz do tego wyjasnienia, tłumaczenia z prawniczego
    na nasze, tylko walniesz suchym przepisem jak do prawnika, to nie kazdy pytajacy
    zrozumie.

    Trudno :)

> [...]
    stanica itp. Bo jak pójdzie spać prywatnie, to klimatycznego z pewnościa nie zapłaci.

    Pyta się o możliwość odmowy. Odmowa w przypadku braku żądania jest
    bezprzedmiotowa.

    Pytanie nie brzmiało "jak nocować, aby nie płacić".

    > To tylko przykład :)
    > Z góry zakładasz, że każdy posiada określoną wiedzę,

    <literalny mode on> a znasz kogoś, kto nie posiada żadnej wiedzy? ;)

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2015-06-03 14:31:28
    Od: Icek <i...@d...pl>

> [...]
    > wypoczynku, w interesach i w innych celach przez nie dłużej niż jeden
    > rok bez przerwy w miejscach znajdujących się poza ich zwykłym otoczeniem.

    no ale bezdomny, który przyjechał nawdychać się świeżego powietrza i śpi
    na ławce też płaci.

    Icek

  • 28. Data: 2015-06-03 14:37:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-06-03 o 14:31, Icek pisze:

    > no ale bezdomny, który przyjechał nawdychać się świeżego powietrza i śpi
    > na ławce też płaci.

    Nie płaci, bo nie ma inkasenta podatku.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2015-06-03 19:15:53
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > Nie płaci, bo nie ma inkasenta podatku.

    praktycznie nie płaci, teoretycznie obowiązek podatkowy powstaje

    Icek

  • 30. Data: 2015-06-05 09:15:01
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 03 Jun 2015 13:44:11 +0200
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Ale pytanie było o możliwość odmowy, czyli już na początku dotyczyło
    > sytuacji innej niż "nocleg okazjonalny".

    Ale odmówić może i oferty nie przyjąć też, prawda?

    > Trudno :)

    Niby tak, tylko część ludzi to irytuje, a skoro się tu udzielasz, pro publico bono
    poniekąd ;) to trochę mnie to dziwi.

    > Pytanie nie brzmiało "jak nocować, aby nie płacić".

    Ale też nie brzmiało "czy mogę się kinać w hotelu i nie zapłacić?" ;)

    Pytanie było dość otwarte i można na nie różnie odpowiedzieć.

    > <literalny mode on> a znasz kogoś, kto nie posiada żadnej wiedzy? ;)

    Znam, Ty zapewne też.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń