  • 31. Data: 2015-06-06 15:28:15
    Temat: Re: opłata klimatyczna ..
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Jun 2015, Liwiusz wrote:

    > A, i jeszcze precyzując brednie Trefnisia - odmowa zapłaty podatku
    > skutkuje jego ściągnięciem, a nie odmową noclegu.

    A możesz, celem ustalenia uwagi, zapodać kto jest płatnikiem lub
    inkasentem tego podatku?
    Z losowania googlem wyszło mi, że prowadzący noclegi i inni tacy.

    No to wychodzi, że wersja "ściągnięcia podatku" sprawdzi się równie
    dobrze, jak próba zapłacenia w sklepie za towar, ale bez kwoty VAT
    (i zakładania, że US będzie cokolwiek ściągał od klienta).

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2015-06-08 01:11:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-06-06 o 15:28, Gotfryd Smolik news pisze:

    > A możesz, celem ustalenia uwagi, zapodać kto jest płatnikiem lub
    > inkasentem tego podatku?
    > Z losowania googlem wyszło mi, że prowadzący noclegi i inni tacy.

    Hotel jest inkasentem. Czyli by wychodziło, że nie jest płatnikiem.

    > No to wychodzi, że wersja "ściągnięcia podatku" sprawdzi się równie
    > dobrze, jak próba zapłacenia w sklepie za towar, ale bez kwoty VAT
    > (i zakładania, że US będzie cokolwiek ściągał od klienta).

    A bo tu sklep jest płatnikiem, a nie inkasentem.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2015-06-08 01:13:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-06-05 o 09:15, szerszen pisze:

    > Ale odmówić może i oferty nie przyjąć też, prawda?

    Prawda.
    Tylko jak to się ma do samego pytania?
    Czy jak się ktoś będzie pytał czy trzeba płacić PCC od zakupu jakiejś
    rzeczy, to będziesz mu trollował "nie musisz kupować"?

    > Niby tak, tylko część ludzi to irytuje, a skoro się tu udzielasz, pro publico bono
    poniekąd ;) to trochę mnie to dziwi.

    Mam jeszcze pro bono trollować? Niedoczekanie ;)

    > Ale też nie brzmiało "czy mogę się kinać w hotelu i nie zapłacić?" ;)

    Ależ było, przeczytaj zwłaszcza drugie uściślenie wątkotwórcy.

    > Pytanie było dość otwarte i można na nie różnie odpowiedzieć.

    > Znam, Ty zapewne też.

    To jest technicznie niemożliwe, aby ktokolwiek posiadający mózg nie miał
    żadnej wiedzy, toż to niemowlak w łonie matki jakąś wiedzę już posiada.

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2015-06-09 19:41:43
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 03 Jun 2015 13:22:18 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >Handlowiec przebywa zatem w celu turystycznym (wszak turystyka to nie
    >tylko wypoczynek).
    Myślę że właściwą będzie definicja ze słownika języka polskiego:
    http://sjp.pwn.pl/sjp/turystyka;2531405.html
    turystyka <<zorganizowane wyjazdy poza miejsce stałego zamieszkania>>

    Handlowiec organizuje sobie wyjazd sam... czy jest to wyjazd
    zorganizowany? :D

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?