  • 1. Data: 2015-06-02 19:44:28
    Temat: kupno mieszkania przed, akt notarialny po slubie
    Od: Kamil <k...@w...pl>

    Witam,

    taka sytuacja: on kupuje mieszkanie przed ślubem, podpisuje umowę
    deweloperską i płaci ze swojego majątku osobistego 40% wartości
    nieruchomości, na resztę bierze kredyt (też sam).

    Następnie bierze ślub i później podpisuje akt notarialny. Zgodnie z KRO
    nieruchomość wchodzi w skład majątku wspólnego. Kredyt jest spłacany z
    majątku wspólnego.

    W przypadku rozwodu zgodnie z art. 45 § 1 KRO może zażądać zwrotu
    wydatków i nakładów, które poczynił ze swojego majątku osobistego na
    majątek wspólny i w tym momencie żona będzie musiała zwrócić mu kwotę
    równą 40% wartości mieszkania.

    Czy to się zgadza? Jakie są dla niego zagrożenia w tej (oczywiście)
    hipotetycznej sytuacji? Czy nie powinien po ślubie wciągnąć żony w
    kredyt? O czym powinien wiedzieć i co zrobić aby zabezpieczyć swoje
    interesy?

    Dzięki.

  • 2. Data: 2015-06-02 22:19:31
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2015-06-02 o 19:44, Kamil pisze:
    > Witam,
    >
    > taka sytuacja: on kupuje mieszkanie przed ślubem, podpisuje umowę
    > deweloperską i płaci ze swojego majątku osobistego 40% wartości
    > nieruchomości, na resztę bierze kredyt (też sam).

    "kupuje nieruchomość" to jest moment w którym podpisuje umowę
    przeniesienia własności w formie aktu notarialnego. On kupuje obietnicę
    wybudowania nieruchomości

    > Następnie bierze ślub i później podpisuje akt notarialny. Zgodnie z KRO
    > nieruchomość wchodzi w skład majątku wspólnego. Kredyt jest spłacany z
    > majątku wspólnego.

    jak on sam podpisuje akt notarialny i sam jest wpisany do KW to nie
    jestem przekonany czy to jest majątek wspólny

> [...]
    > wydatków i nakładów, które poczynił ze swojego majątku osobistego na
    > majątek wspólny i w tym momencie żona będzie musiała zwrócić mu kwotę

    może żądać czego chce. Chcesz to możesz żądać podziału on: samochód
    ty:garnki

    a co wyjdzie to inna bajka

    umowa majątkowa małżeńska

  • 3. Data: 2015-06-02 22:47:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kamil wrote:
> [...]
    > hipotetycznej sytuacji? Czy nie powinien po ślubie wciągnąć żony w
    > kredyt? O czym powinien wiedzieć i co zrobić aby zabezpieczyć swoje

    podpisac intercyze przed slubem i nie zawracac sobie glowy pierdołami.

  • 4. Data: 2015-06-02 23:35:36
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...com>

> [...]
    >
    > Następnie bierze ślub i później podpisuje akt notarialny. Zgodnie z KRO
    > nieruchomość wchodzi w skład majątku wspólnego. Kredyt jest spłacany z

    Jeśli 60% jest spłacane z majątku wspólnego, to wg mnie udziały dzielą
    się mąż 70%, żona 30%.

  • 5. Data: 2015-06-03 19:19:53
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2015-06-02 o 23:35, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > Jeśli 60% jest spłacane z majątku wspólnego, to wg mnie udziały dzielą
    > się mąż 70%, żona 30%.

    udziały się tak dzielą jak jest napisane w akcie. Jak ja jestem jedynym
    właścicielem w KW a żona zapłaciła choćby 100% za tą nieruchomość to co
    najwyżej może być może dochodzić swoich praw przed sądem. Widzę tu
    jednak parę trudności. A na pewno nie może dochodzić wydania
    nieruchomości i wpisania jej do KW jeżeli jedyną tego podstawą będzie,
    że ona to (nawet jakby z odrębnych środków) zapłaciła.

    Icek

  • 6. Data: 2015-06-04 09:32:12
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    To na chuj sie zeni jak juz mysli o rozwodzie?

  • 7. Data: 2015-06-04 13:00:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-06-15 o 09:32, LeonKame pisze:
    > To na chuj sie zeni jak juz mysli o rozwodzie?
    Bo jak wykazało doświadczenie rzeszy poprzedników, rozwody się zdarzają.