  • 11. Data: 2015-06-02 08:36:22
    Temat: Re: opłata klimatyczna ..
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-06-02 o 08:26, szerszen pisze:

    > Tak?
    >
    > No to teraz bądź łaskaw i udowodnij jak ten ktoś, kimkolwiek nie jest, ściągnie z
    Marka opłatę klimatyczną, jeśli on kategorycznie odmówi jej płacenia?
    > Jestem bardzo ciekaw ;)

    Poczytaj o ściąganiu podatków.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2015-06-02 11:21:07
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 02 Jun 2015 08:36:22 +0200
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Poczytaj o ściąganiu podatków.

    Ale co to ma za znaczenie?
    Marek chce nocleg, usługodawca podaje mu cenę + opłatę klimatyczną, Marek odmawia
    opłacenia opłaty, usługodawca upiera się przy swoim, Marek zmienia lokal.

    No i?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 13. Data: 2015-06-02 11:26:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-06-02 o 11:21, szerszen pisze:

> [...]
    opłacenia opłaty, usługodawca upiera się przy swoim, Marek zmienia lokal.

    Ale co "no i"? Jak Marek pójdzie spać na ławkę, to opłata nie jest
    pobierana.

    Nie ma podstawy do odmowy noclegu, skoro jest zapłacony. Ba, akurat
    teraz jadę na czerwcówkę do Zakopanego, gdzie jest 2zł opłaty
    klimatycznej, i sobie wyczytałem w uchwale rady miasta, że opłata jest
    pobierana "najpóźniej ostatniego dnia pobytu".

    A hotele/ośrodki są tylko inkasentami podatku, jest to tak jakby
    działalność niezależna od ich usług hotelarskich. Marek nie zapłaci, to
    za parę miesięcy pojawi się na koncie poborca skarbowy z tytułem
    wykonawczym.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2015-06-02 12:49:18
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 02 Jun 2015 11:26:04 +0200
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Ale co "no i"? Jak Marek pójdzie spać na ławkę, to opłata nie jest
    > pobierana.

    No i o to Trefnisiowi chodziło. CBDU

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 15. Data: 2015-06-02 13:04:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-06-02 o 12:49, szerszen pisze:

    > No i o to Trefnisiowi chodziło. CBDU

    Ale ja nie prowadzę dyskusji na poziomie trefnisia.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2015-06-02 15:17:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.06.2015 o 16:33, marek pisze:
    > Czy wybierajac sie na weekend, wakacje itp. powiedzmy nad morze do
    > ko?obrzegu przy p?aceniu za nocleg moge odmówiae p?acenia tzw. podatku od
    > powietrza czyli op?aty klimatycznej ?

    1. ustaw kodowanie
    2. możesz odmówić i to nawet skutecznie - musiałbyś tylko stracić wzrok,
    nabyć dom letniskowy w tej miejscowości, być dzieckiem lub młodzieżą
    szkolną na zorganizowanym wyjeździe (bo zakładam że nie jesteś obcym
    konsulem ani nikim podobnym)

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 17. Data: 2015-06-02 22:24:14
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2015-06-01 o 20:35, re pisze:

    > Użytkownik "Trefniś"

    > Liwiusz mści się za "Nie jest prawnikiem"
    > Kim jest - obaj wiemy :)
    > Liwiusz jest tu szkodnikiem zwyczajnym :)
    > ---
    > Szkodnikiem to raczej nie, ale zwykłym bucem

    niezbyt kumam czemu robicie mu takie jazdy. Może mieć swoje zdanie ?
    Może. Może odpowiadać głupio na głupio zadane pytania ? Może. Czy jego
    odpowiedzi wnoszą coś do dyskusji ? W mojej ocenie wnoszą.

    Nawet jak czasami nie ma tam konkretu to taka docinka zmusza do myślenia
    i wskazuje kierunek.

  • 18. Data: 2015-06-02 22:26:49
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2015-06-02 o 12:49, szerszen pisze:

    > No i o to Trefnisiowi chodziło. CBDU

    ale to wszystko zależy od uchwały. jeżeli ta jest treści "przebywa
    dłużej niż 24h" to za nocleg na ławce też opłata się należy zakładając,
    że w sumie przebywa dłużej niż 24h

    W karpaczu tak jest. Jak kupujesz 1 nocleg to nie pobierają opłaty. Jak
    wybierasz więcej to pobierają.

    W tym sezonie spróbuję, kupię 1 nocleg i kolejnego dnia przedłużę na
    kolejny nocleg ;)

  • 19. Data: 2015-06-02 22:43:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-06-02 o 22:26, Mruk pisze:

> [...]
    > wybierasz więcej to pobierają.
    >
    > W tym sezonie spróbuję, kupię 1 nocleg i kolejnego dnia przedłużę na

    Raczej byś musiał hotel zmienić, bo jak nie, to już drugiego dnia okaże
    się, że "przebywasz dłużej jak dobę" i opłatę pobiorą.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2015-06-03 08:32:05
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-06-02 22:43, Liwiusz pisze:

    > Raczej byś musiał hotel zmienić, bo jak nie, to już drugiego dnia okaże
    > się, że "przebywasz dłużej jak dobę" i opłatę pobiorą.

    Coś w tym jest, a jak zmieni hotel, to za jeden dzień pobytu zazwyczaj
    płaci się więcej w przeliczeniu na dobę, niż za kilka dni. I zamiast
    oszczędności, będzie drożej i dodatkowo codzienna przeprowadzka - fuj,
    czyli nici z wypoczynku.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl