    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: opłata klimatyczna ..
    Date: Wed, 03 Jun 2015 13:44:11 +0200
    <mkhqv8$ik2$1@node2.news.atman.pl> <o...@t...home>
    <mki6q9$std$2@node1.news.atman.pl>
    <2...@t...pl>
    <mkjit6$a3j$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@t...pl>
    <mkjsrc$kn0$1@node1.news.atman.pl>
    <2...@t...pl>
    <mkk2k6$pmn$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@t...pl>
    <mkm82m$vh5$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@t...pl>

    W dniu 2015-06-03 o 13:41, szerszen pisze:

    > Nie do absurdu, tylko jeśli nie chce, to nie zapłaci, zawsze może nie skorzystać z
    tego usługodawcy i np. poszukać okazjonalnego noclegu bez opłaty klimatycznej ;)

    Ale pytanie było o możliwość odmowy, czyli już na początku dotyczyło
    sytuacji innej niż "nocleg okazjonalny".

    > Pełna zgoda, ale jeśli nie dołożysz do tego wyjasnienia, tłumaczenia z prawniczego
    na nasze, tylko walniesz suchym przepisem jak do prawnika, to nie kazdy pytajacy
    zrozumie.

    Trudno :)

    > Nieprawda i dobrze o tym wiesz. O to mi własnie chodzi. Co innego jakbyś dopisał
    jeśli chce skorzystać w sposób legalny z komercyjnego usługodawcy typu hotel, motel,
    stanica itp. Bo jak pójdzie spać prywatnie, to klimatycznego z pewnościa nie zapłaci.

    Pyta się o możliwość odmowy. Odmowa w przypadku braku żądania jest
    bezprzedmiotowa.

    Pytanie nie brzmiało "jak nocować, aby nie płacić".

    > To tylko przykład :)
    > Z góry zakładasz, że każdy posiada określoną wiedzę,

    <literalny mode on> a znasz kogoś, kto nie posiada żadnej wiedzy? ;)

    --
    Liwiusz