  • 1. Data: 2005-02-05 11:05:45
    Temat: ograniczenie praw rodzicielskich
    Od: "Marta" <m...@g...pl>

    Jestem 10 lat po rozwodzie.Syn jest pełnoletni , sam decyduje o kontaktach z
    ojcem.Mam też 16 letnią niepełnosprawną córkę.Będę musiała zajmować się nią
    zawsze.Nie ma szans na usamodzielnienie.Ojciec jest w nowym związku, ma
    malutkie dziecko.Prawie nie interesował się dziećmi przez te wszystkie lata
    po rozwodzie( właściwie w czasie małżeństwa też nie- taki charakter).Ponieważ
    jest b. dobrze sytuowany , cieszyłam się że chociaż niezbyt dużo w stosunku
    do swoich zarobków ale jednak daje na dzieci.Nigdy nie ograniczałam jego
    kontaktów -wprost przeciwnie zachęcałam do nich, bo dzieci potrzebują ojca.
    Spotykał się z nimi sporadycznie , w zasadzie w święta , kiedy są w jego
    rodzinie zjazdy i inaczej nie wypadało, wyjeżdzał sporadycznie w czasie
    wakacji ale odkąd jest w nowym związku to się skończyło.Uwielbia natomiast do
    nich dzwonić i to robi często, dzieci nie lubią tych rozmów bo mają charakter
    przesłuchania,dzieci są krytykowane, wyśmiewane i pouczane przez
    ojca.Ostatnio lekarz córki poradził abym ograniczyła ojcu prawa rodzicielskie
    w stosunku do córki abym w przyszłości nie miała kłopotów przy decydowaniu o
    jej sprawach.Nie wiem jak się za to zabrać, jak udowodnić , że nie widuje się
    z córką,nie interesuje sie jej zdrowiem, rozwojem, potrzebami.Właściwie nie
    mam świadków bo nie mam rodziny poza dziećmi.Dzieci widują się dośc często z
    jego rodzicami bo to jedyna poza mną ich rodzina. Ale dziadkowie nigdy nie
    będą świadczyć przeciw swojemu synowi. Nie chciałabym brać na świadka syna bo
    miałby u ojca całkowicie "przechlapane" .Jak i jakie zebrać dowody?

  • 2. Data: 2005-02-05 12:08:03
    Temat: Re: ograniczenie praw rodzicielskich
    Od: "Marta" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mam jeszcze jedno pytanie : czym skutkuje ograniczenie praw rodzicielskich w
    przypadku dziecka i obojga rodziców

  • 3. Data: 2005-02-05 19:00:47
    Od: "Marta Kaprzyk" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marta <m...@g...pl> napisał(a):

    > .Jak i jakie zebrać dowody?

    To niemozliwe , że nikt nic nie wie -proszę bardzo o pomoc

  • 4. Data: 2005-02-05 23:58:55
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Marta wrote:
> [...]
    > będą świadczyć przeciw swojemu synowi. Nie chciałabym brać na świadka syna bo
    > miałby u ojca całkowicie "przechlapane" .Jak i jakie zebrać dowody?

    Zacznij nagrywać rozmowy - skoro lubi dzwonić i dręczyć dzieci,
    zbierzesz niezły materiał. Skoro chcesz ograniczyć jego prawa wobec
    córki, to możesz wykorzystywać jego rozmowy z córką.

    Brak odpowiedzi może wynikać z tego, że nie napisałaś dokładnie, o co Ci
    chodzi. Masz ograniczyć jego prawa, bo lekarz Ci zasugerował. To mało.
    Jeśli sama widziałabyś jakiś problem i chciała go rozwiązać, pewnie
    więcej osób by odpowiedziało.

    A tak przy okazji - kiedy ostatnio wnioskowałaś o podwyższenie alimentów
    na córkę? Przecież dziecko rośnie, jego potrzeby też rosną - szczególnie
    jeśli jest niepełnosprawne.

    Tak czy inaczej te nagrania będą Ci jeszcze potrzebne i po prostu musisz
    je zebrać.
    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 5. Data: 2005-02-06 12:53:33
    Od: "Marta " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marta Wieszczycka <m...@N...pl> napisał(a):

> [...]
    > jeśli jest niepełnosprawne.
    >
    > Tak czy inaczej te nagrania będą Ci jeszcze potrzebne i po prostu musisz
    Jestem przed apelacją o podwyższenie alimentów. Na rozprawie mój adwokat się
    nie przyłożył i sąd nie poznał dobrze problemu więc niewiele w stsunku do
    uzasadnionych potrzeb dziecka uzyskałam.Chcę zmienić adwokata-mam z tym
    problem.Pisałam o tym wcześniej ale nie dostałam konkretnych odpowiedzi- może
    rzeczywiście mam problemy z formuowaniem pytań?
    Chciałabym wiedzieć np. czy mam jakieś prawne możliwości aby uregulować
    obowiązek częściowej opieki ojca nad Misią.Mam problemy z własnym zdrowiem,
    pracą, a opieka nad nią jest b. wyczerpujaca.Chciałam aby raz , może 2 razy w
    mies. zabierał ją na sobotę i niedzielę- odmówił.Wcale jej nie zabiera
    nigdzie.Misia nigdy nie będzie w pełni samodzielna i już trzeba myśleć o
    zabezpieczeniu jej jakiegos miejsca na ziemi gdy mi sił zabraknie albo
    umrę.Lekarz poradził aby szukać jakiegoś porządnego domu opieki i powolutku (
    przez lata)ją z nim "zaprzyjażniać".Ojciec zaprotestował i nie wyraził zgody
    ale nie zaproponował nic w zamian. Bez jego zgody nie mam szans aby
    współpracować już teraz z takim domem.
    Druga ważna sprawa.W orzeczeniu o niepełnosprawności Misia ma zapis o
    konieczności stałej pomocy w codziennym funkcjonowaniu.Ojciec jest b. dobrze
    sytuowany ale przez lata nie godził się na wynajęcie opiekunki, z moich
    skromnych środków opłacałam pomoc 1 , 2x w tygodniu.W końcu wynajął na 5 dni
    po 4,5 godziny za 1.200 zł mies. i zaczęły się nowe problemy (wcześniej gdy
    ja płaciłam było ok).Dziewczyny szybko się orientują kto płaci a kto wymaga i
    zaczęły się schody.Nie wypełniały moich poleceń, lekceważyły obowiązki ,
    powstawały napięcia ale za to były świetnymi wtyczkami taty, grzebały w moich
    rzeczach donosiły o moich prywatnych sprawach. Miałam wyjście- albo zwolnić i
    mieć 0 pomocy albo się godzić na chorą sytuację.Gdy ojciec postanowił zwolnić
    opiekunke wogóle, podałam sprawę do sądu.W sądzie powiedział, że opiekunka to
    mój kaprts jednak aby nie "zadrażniać zatrzyma opiekunkę"Sąd nie przyznał mi
    kwoty na opiekunkę została poprzedniczka jednak pracuje na chorych zasadach.I
    tak można opisywać kolejne problemy.Jednak te dwa w/w są
    najważniejsze.Powiedziano mi, że przy pełnych prawach rodzicielskich ojciec
    będzie nam w ten sposób organizował życie i nie ma szans na zmianę.
    Może jeszcze raz tu zajżysz Marto i coś podpowiesz.Dzięki z góry.

  • 6. Data: 2005-02-06 17:45:58
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    On płaci to on wybiera. Zwłaszcza, że za opiekunkę płaci niemało i (jeśli
    dobrze rozumiem) poza alimentami. Możesz zaproponować płacenie pół na pół i
    wspólne wybranie opiekunki.

    Ograniczenie praw rodzicielskich spowoduje walkę i na pewno niechęć do
    płacenia czegokolwiek poza wyznaczonymi alimentami, a tych sąd nie podniesie
    na tyle, żeby zrekompensować stratę 1200 zł za opiekunkę. Z drugiej strony
    nie wierzę, że sąd ograniczy prawa rodzicielskie ojcu, który płaci
    regularnie alimenty, dodatkowo płaci za opiekunkę oraz jest w częstym
    kontakcie z dzieckiem, choćby telefonicznym - i w ten sposób bierze udział w
    ich wychowaniu (jak piszesz: poucza i krytykuje).

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 7. Data: 2005-02-06 18:56:42
    Od: "Marta Kaprzyk" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Beniamin <b...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    > Beniamin
    > Cóż Beniaminie nie rozumiesz problemów a może sam masz kłopoty z płaceniem
    alimentów i współuczestniczeniem w opiece nad dziećmi ?.Nie mam z czego
    zapłacić 1/2 opiekunki.Pracuję ale mam na utrzymaniu 2 dzieci i terapeutyczne
    psa i kota ze wskazania psychologa.Mam serdecznie dość lat udręki z chorobami
    órki i z tatusiem psychopatą , którt płaci i wymaga a to przecież nie slep
    tylko życie i niepełnosprawne dziecko bez przyszłości.Myślę , że to forum
    jest raczej okupowane przez osoby nieżyczliwe i pozbawione empatii.
    Tatuś płaci bo zarabia miesięcznie tyle co pewnie TY i ja przez rok razem
    wzięci.A między mną i byłym mężem jest i tak III wojna światowa bo śmiem
    upominać się o prawa córki do godnego jej traktowania.I tym razem nie
    odpuszczę.
    Za życzliwe rady w stylu Beniamina z góry , dziękuję.Wolę zimne milczenie.

  • 8. Data: 2005-02-06 21:50:07
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    > alimentów i współuczestniczeniem w opiece nad dziećmi ?.Nie mam z czego
    > zapłacić 1/2 opiekunki.Pracuję ale mam na utrzymaniu 2 dzieci i
    terapeutyczne
    > psa i kota ze wskazania psychologa.

    Dla siebie bo jak widze masz spore problemy ze soba.

    >Mam serdecznie dość lat udręki z chorobami
    > órki i z tatusiem psychopatą , którt płaci i wymaga a to przecież nie slep

    No wlasnie a czytajac posty chcesz zeby placil a w zamian dostal fige z
    makiem. Zreszta co tam ... wydaje mi sie ze kupczysz dziecmi.

    > tylko życie i niepełnosprawne dziecko bez przyszłości.

    I zapewne ojciec dziecka jest winny ze dziecko jest niepelnosprawne i za to
    ze jest bez przyslosci tez no bo winny musi byc.

    >Myślę , że to forum
    > jest raczej okupowane przez osoby nieżyczliwe i pozbawione empatii.

    Osoby nawet zyczliwe moga nie zgadzac sie z twoim stanowiskiem ... tylko
    sluszne jest twoje zdanie tak ?? No to idz do lekjarza!! Robienie z siebie
    ofiary nie jest zjawiskiem normalnym.

    > Tatuś płaci bo zarabia miesięcznie tyle co pewnie TY i ja przez rok razem
    > wzięci.

    Czyli za to ze radzi sobie w zyciu jest bydlakiem a jeszcze wiekszym
    zbydleceniem z jego strony jest postawa niepozwalajaca jakiejs zachlannej
    pijawce wydoic go do zera. Ot psikus.

    >A między mną i byłym mężem jest i tak III wojna światowa bo śmiem
    > upominać się o prawa córki do godnego jej traktowania.

    No wojnie sie nie dziwie widzac twoja roszczeniowa postawe. A jeszcze
    bardziej mnie zalewa, ze chore dziecko wykorzystujesz do walki ze swoim ex.

    I tym razem nie
    > odpuszczę.

    Widze, ze za duzo tobie daje bo masz i na adwokata i na apelacje.

    > Za życzliwe rady w stylu Beniamina z góry , dziękuję.Wolę zimne milczenie.

    Jak zwykle prawda w oczy kole :)

    Pozdrawiam Maver

  • 9. Data: 2005-02-06 23:25:26
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > alimentów i współuczestniczeniem w opiece nad dziećmi ?.

    Nie wiem po co taki osobisty atak. Prosisz o radę to jej udzielam zgodnie ze
    swoją wiedzą i doświadczeniem wyłącznie na podstawie tych kilku zdań, które
    napisałaś. Nie oceniam, nie krytykuję.

> [...]
    > órki i z tatusiem psychopatą , którt płaci i wymaga a to przecież nie slep
    > tylko życie i niepełnosprawne dziecko bez przyszłości.

    Nie zazdroszczę Ci kłopotów i trudności. Jednak to Ty sama wybierałaś sobie
    męża. Czasem podejmujemy błędne decyzje, które ważą na całym życiu, mimo to
    przyjmujemy konsekwencje tych wyborów i żyjemy dalej, co by nam los nie
    przyniósł.

    > Myślę , że to forum
    > jest raczej okupowane przez osoby nieżyczliwe i pozbawione empatii.

    Jeśli szukasz pocieszenia i wsparcia to chyba faktycznie źle trafiłaś. Radę
    otrzymałaś, a że jest niezgodna z Twoimi wyobrażeniami - to atakujesz.

    > Tatuś płaci bo zarabia miesięcznie tyle co pewnie TY i ja przez rok razem
    > wzięci.

    Nie interesuje mnie to, to są jego pieniądze.

    > A między mną i byłym mężem jest i tak III wojna światowa bo śmiem
    > upominać się o prawa córki do godnego jej traktowania.I tym razem nie
    > odpuszczę.

    Ja nie radzę odpuszczać dopominania się o prawo córki do godnego życia.
    Radzę nie wytaczać w tym celu dział typu ograniczenie praw rodzicielskich,
    bo skutek dla Was może być odwrotny do zamierzonego. Zwłaszcza, że z Twojego
    opisu nie wynika, żeby były do tego jakiekolwiek prawne podstawy.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 10. Data: 2005-02-07 01:03:54
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Marta Kaprzyk wrote:

    > Za życzliwe rady w stylu Beniamina z góry , dziękuję.Wolę zimne milczenie.

    Mavericka zignoruj.
    Natomiast post Beniamina przeczytaj jeszcze raz, na spokojnie.
    Po to, żebyś widziała, jak sprawę najprawdopodobniej zobaczy sędzia. I
    spokojnie znajdź argumenty, które przekonają sędziego.
    Pozdrawiam,