  • 1. Data: 2005-02-04 23:01:06
    Temat: Media Markt - c.d. [dlugie]
    Od: "czaq" <c...@N...o2.SPAM.pl>

    Witam,
    Moze streszcze jak bylo od poczatku ...
    Kupilem w MM aparat Nikon E3700. Zgodnie z ich ustaleniami, jezeli cos mi
    sie nie spodoba mam 5 dni na wymiane sprzetu. Tak tez uczynilem, poniewaz
    przy nagrywaniu filmu bylo slychac dostarajnie sie obiektywu. Pani z
    serwisku powiedzizla mi ze w kazdym tak bedzie, ale jak chce to moze mi dac
    nowy - zgodzilem sie. Poszla na sklep ... wraca za 5 min z otwartym
    pudelkiem i aparatem w reku (pozniej zorientowalem sie ze pudelko bylo juz
    wczesniej otwierane). No ale nic, wracam do domu szczesliwy, robie zdjecia
    przez ok 9dni, a tu naglem BUM - aparat nie wlacza sie. Sprawdzam na
    wszystkie sposoby - wkoncu po 30sek udalo sie ... pozniej po 90sek ... dalej
    po 45 sek ... Za kazdym razem byl inny czas uruchamiania sie. Zdenerwowany
    ide do zasranego MM. Oddaje na gwarancje - Pan oswiadcza mi ze za 21 dni
    bede mial aparat (14 dni nikon + 7 dni MM)
    03.02. minal termin, a aparatu jak nie bylo tak nie ma. Ide do MM Pan z
    obslugi oswiadczyl mi ze firma Nikon nie ma okreslonego czasu na naprawe
    sprzetu. Zapytalem grzecznie czy jezeli zaginie im gdzies moje pudelko (tzn
    nie zauwaza go) to na naprawe bede mogl czekac nawet pol roku? A on "TAK!"
    Szczyt bezczelnosci !! Pokazuje mi gwarancje (z innego modelu) -
    rzeczywiscie zadnej wzmianki nie ma. Pamietam jak nic, ze jak kiedys
    czytalem swoja gwarancje bylo wyraznie napisane ze "... do 14 dni". Daje mi
    gwarancje innej firmy (Elta czy cos takiego) a tam: "... nie ma okreslonego
    czasu na naprawe". W nerwach zlapalem z ich biurka gwarancje LG, czytam ..
    "... naprawa DO 14 dni"
    A w tym pieprzonym Nikonie ani tego ani tego !!
    Z tego co sie zdazylem dowiedziec, to jezeli nie ma zadnego z tych dwoch
    dopiskow - wtedy obowiazuje ich czas podany w ustawie - czyli 14 dni
    kalendarzowych !
    Dobra, powiedzialem ze to jeszcze przezyje ...
    Wracam do domu - mysle zadzwonie do Firmy Nikon w Warszawie.
    -Dzien dobry, czy moglby mi Pan powiedziec ile Wasza firma ma czas na
    wykonanie naprawy ?
    -ok 3-4 tyg
    -A gdzie tak jest napisane ?
    -Nigdzie, wiem to z doswiadczenia - czas moze sie nawet wydluzyc jezeli
    czesci beda drozsze
    -A czy moze mi Pan powiedziec w jakim stanie jest moj aparat ?
    -Polacze z serwisem ...

    Rozlaczyl mnie ...
    -Dzwonie znowu
    -Moze Pan ... ?
    -Juz, chwileczke
    Serwis:
    -Moze Pan ... ?
    -Prosze numer seryjny.
    -364265....
    !!!!!!!!! UWAGA !!!!!!!!!
    -O tu widze juz druga naprawe
    - ???!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
    -Jaka druga ?!?!?!?!?!?!?! Sprzet jest nowy prosto z MM ! (niepotrzebnie to
    mowilem)
    -Chwileczke sprawdze ... (10sek)
    -O przepraszam pomylilem sie.
    -Ile jeszcze bede czekac na naprawe ?
    -ok 15-18 lutego aprat bedzie w MM

    Hm, wydaje mi sie, ze jak wpisuje w komputerze numer seryjny aparatu to
    wyswietla mu sie jedna pozycja, a nie kilka zeby mogl sie pomylic !
    Podejrzewam ze wtedy jak wymienialem aparat, to ta Pani dala mi jakas
    reklamowke dla klientow, ktora juz byla w naprawie, a ten Pan z serwisu
    zorientowal sie na moja zlosc, o co chodzi i stad jego odpowiedz "POMYLILEM
    SIE" !
    Moge cos wywalczyc w takim przypadku ? Mam jakies prawa ? Ta sprawa bardzo
    smierdzi ...
    Serwis musi na moje zadanie wyslac mi historie napraw ? Moga w niej cos
    pokombinowac ?
    Prosze pomozcie !

    Ps. Mam nadzieje ze wszystko jasno opisalem ... :/

    --
    Juszczyk Cezary

  • 2. Data: 2005-02-04 23:16:55
    Temat: Re: Media Markt - c.d. [dlugie]
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "czaq" <c...@N...o2.SPAM.pl> napisał w wiadomości

    Na przyszłość z zasady reklamuj na niezgodność towaru z umową. 14 dni z
    ustawy.

    A co do serwisu. Pewny jesteś, ze gość się nie pomylił? Może wklepał tylko
    część numeru?

  • 3. Data: 2005-02-04 23:43:32
    Od: "czaq" <c...@N...o2.SPAM.pl>

    > Na przyszłość z zasady reklamuj na niezgodność towaru z umową. 14 dni z
    > ustawy.
    Poszedlem tam z siostra cioteczna, ktora zajmuje sie handlem. Wziela jakies
    papierki i ustawy - wszystko im pokazala ze zgodnie z ustawa maja 14 dni.
    Facet probowal wmowic, ze te 14 dni dotyczy decyzji na podjecie naprawy, a
    sam czas jest nieokreslony.

    Ps. Ma moze ktos aparat Nikon CoolPix E3700 ? Chcialbym sie dowiedziec co
    tam jest takiego napisane ...

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-02-05 03:12:32
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    czaq <c...@N...o2.SPAM.pl> wrote:

> [...]
    > maja 14 dni. Facet probowal wmowic, ze te 14 dni dotyczy decyzji na
    > podjecie naprawy, a sam czas jest nieokreslony.

    I ma niestety racje, a kiepsko swiadczy to Twojej siostrze jesli
    zawodowo zajmuje sie handlem. Reklamacje w trybie zgodnosci z umowa to
    chleb powszedni.
    Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie sie do reklamacji. Sam okres
    naprawy nie jest ustawowo zdefiniowany. Moze trwac to dosc dlugo. Zazaleia
    do takiego duzego stada 460 [...] na Wiejskiej, choc w tym przypadku
    opierali sie na dyrektywie modelowej UE, ale troche kiepsko przelozyli to
    na jezyk prawny - w ustawie az roi sie od pojec niedookreslonych, ktore bez
    [skapego na razie] orzecznictwa mozna bardzo szeroko interpretowac.
    Rekojmia przynajmniej od lat byla oblozona orzecznictwem.
    Jezeli naprawa przekroczy "odpowiedni czas" [nie pytaj mnie co to
    znaczy] mozesz m.in. odstapic od umowy [zwrot ceny] - art. 8 ust. 4 ustawy
    o szczegolnych warunkach[...].

    PS:
    Przy wymianie towaru sprzedawca obowiazany jest wyminic towar na _NOWY_
    przy reklamowaniu w trybie zgodnosci z umowa.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 5. Data: 2005-02-05 06:58:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <X...@1...0.0.1>, Michal Bien wrote:
> [...]
    > Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie sie do reklamacji. Sam okres
    > naprawy nie jest ustawowo zdefiniowany. Moze trwac to dosc dlugo. Zazaleia

    W praktyce jeśli będzie jakieś 3 tygodnie, to można się już zacząć w miarę
    skutecznie "rzucać". Niestety, owo rzucanie też trwa i zwykle jest także
    dość uciążliwe.

    > Jezeli naprawa przekroczy "odpowiedni czas" [nie pytaj mnie co to
    > znaczy] mozesz m.in. odstapic od umowy [zwrot ceny] - art. 8 ust. 4 ustawy
    > o szczegolnych warunkach[...].

    Ten czas to właśnie czas w którym można przyjąć, że całość zaczyna być dla
    konsumenta nadmiernie uciążliwa, ale to równie rozmyte stwierdzenie, jak
    "odpowiedni czas".

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2005-02-05 09:20:07
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Michal Bien napisał(a):
> [...]
    > na jezyk prawny - w ustawie az roi sie od pojec niedookreslonych, ktore bez
    > [skapego na razie] orzecznictwa mozna bardzo szeroko interpretowac.

    Liczysz na szersze? Po ograniczeniu kasacji?

    KG

  • 7. Data: 2005-02-05 12:16:49
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    czaq wrote:

    > Witam,
    > Moze streszcze jak bylo od poczatku ...
    > Kupilem w MM aparat Nikon E3700. Zgodnie z ich ustaleniami, jezeli cos mi
    > sie nie spodoba mam 5 dni na wymiane sprzetu.

    Media Markt nie dla idiotow..

    Boguslaw

  • 8. Data: 2005-02-06 16:32:35
    Od: "JackEK" <s...@p...esp>

    czaq wrote:
> [...]
    > cos mi sie nie spodoba mam 5 dni na wymiane sprzetu. Tak tez
    > uczynilem, poniewaz przy nagrywaniu filmu bylo slychac dostarajnie

    bo do MM mozna isc tylko poogladac, pobawic sie, sprawdzic wytrzymalosc
    modelu w momencie upadku, ale NIE KUPIC ! Taki sprzet kupuje sie u
    profesjonalistow a nie w sklepie (nie)* dla idiotow

    * - niepotrzebne skreslic

  • 9. Data: 2005-02-09 13:59:09
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 2/6/2005 5:32 PM, JackEK wrote:

    [...]
    > bo do MM mozna isc tylko poogladac, pobawic sie, sprawdzic wytrzymalosc
    > modelu w momencie upadku, ale NIE KUPIC ! Taki sprzet kupuje sie u
    > profesjonalistow a nie w sklepie (nie)* dla idiotow

    What does it mean: "sprawdzic wytrzymalosc modelu w momencie upadku"?

    Czy robisz w sklepie testy ekranu plazmowego polegające na sprawdzeniu
    odporności na rzut flaszką? Something pojebalos' !

    Pzdr: Catbert

  • 10. Data: 2005-02-09 20:32:20
    Od: "JackEK" <s...@p...esp>

    Catbert wrote:
> [...]
    >
    > Czy robisz w sklepie testy ekranu plazmowego polegające na sprawdzeniu
    > odporności na rzut flaszką? Something pojebalos' !

    w koncu od tego jest MM - no nie ? Tam sie nie kupuje - tam sie testuje
    --
    [GA-8S655FX Ultra, P4 Prescott 3...@...6 GHz, Pentagram QC-80Cu]
    [Leadtek TDH-A400 GF6800 325/700@400/800, 2*512 MB TwinMos cl 2.5]