  • 1. Data: 2005-02-05 11:17:30
    Temat: Ochrona praw lokatorów
    Od: "JO" <j...@w...pl>

    Już raz pytałam, bez echa niestety. Powtórze ytanie, może tym razem znajdzie
    się ktoś kto wie:
    1. czy wypowiedzenie umowy najmu mieszkania kwaterunkowego, w domu, który od
    pewnego czasu ma prywatnego właściciela, z 5 miesięcznym
    okresem wypowiedzenia jest prawidłowe (lokatorka mieszka tam od 1960r.)?
    2. czy zgodne z prawem jest poinformowanie najemcy, że ma w ciągu 5
    miesięcy wyprowadzić się do mieszkania zastępczego (ale nie gwarantuje tego
    mieszkania wynajmujący, napisał: do mieszkania zastepczego,
    które lokator posiada) Opuszczenie mieszkania jest konieczne ze względu na
    planowany remont - wynajmujący nie podaje przewidywanego terminu powrotu do
    mieszkania. Chodzi najprawdopodobniej o pozbycie się lokatorów.
    3. czy przepis o tym, że wypowiedzieć taką umowę (z 3 letnim okresem
    wypowiedzenia) można tylko w przypadku gdy właściciel sam chce w mieszkaniu
    zamieszkać, nadal obowiązuje?
    pozdrawiam
    JO

  • 2. Data: 2005-02-06 03:31:18
    Temat: Re: Ochrona praw lokatorów
    Od: "js" <j...@i...pl>

    Użytkownik "JO" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wypowiedzenia) można tylko w przypadku gdy właściciel sam chce w
    > mieszkaniu zamieszkać, nadal obowiązuje?

    Juz raz odpowiadalem, niestety bez echa.

    Na poczatek polecam : http://42.pl/url/aG7

    To ustawa o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie
    gminy i o zmianie Kodeksu Cywilnego z dnia 21.06.2001 r.
    Zapoznaj sie glownie z art. 10 i 11 tej ustawy.
    Znajdziesz tam katalog przyczyn umozliwiajacych wypowiedzenie umowy najmu.
    Wsrod nich jest warunek dot. remontu, jednak :
    - wlasciciel musi udostepnic na wlasny koszt lokal zastepczy (czynsz nie
    moze byc wyzszy od umownego)
    wlasciciel pokrywa koszt przeprowadzki i t.p.
    - na okres nie dluzszy niz rok
    - po tym okresie ma obowiazek udostepnic wyremontowany lokal

    Takze nie jest to wypowiedzenie sensu stricte. Proponuje zwrocic sie do
    wlasciciela z pismem, w ktorym wymienimy warunki z art. 10 ust. 4 ww. ustawy
    z zaznaczeniem jedynie czasowego charakteru opuszczenia lokalu.

    Co do wypowiedzenie z 3-letnim wypowiedzeniem : tylko jesli w lokalu
    zamieszka wlasciciel lub waska kategoria osob (zstepni). poczytaj w ustawie.

  • 3. Data: 2005-02-07 00:34:24
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    js wrote:

    > Co do wypowiedzenie z 3-letnim wypowiedzeniem : tylko jesli w lokalu
    > zamieszka wlasciciel lub waska kategoria osob (zstepni). poczytaj w
    > ustawie.
    To jeśli lokatorowi nie przysługuje prawo do lokalu zastępczego.
    Bo jest jeszcze art. 11.4:
    "Nie później niż na pół roku naprzód, na koniec miesiąca kalendarzowego,
    właściciel może wypowiedzieć stosunek prawny, o ile zamierza zamieszkać
    w należącym do niego lokalu, jeżeli lokatorowi przysługuje tytuł do
    lokalu, w którym może zamieszkać w warunkach takich, jakby otrzymał
    lokal zamienny, lub jeżeli właściciel dostarczy mu lokal zamienny. W
    lokalu zamiennym wysokość czynszu i opłat, z wyjątkiem opłat
    niezależnych od właściciela, musi uwzględniać stosunek powierzchni i
    wyposażenia lokalu zamiennego do lokalu zwalnianego."
    Co oznacza, że istnieje możliwość półrocznego wypowiedzenia z powodu
    chęci zamieszkania.
    Ale jeśli jako powód podali remont...

    --
    MArta