  • 1. Data: 2002-10-15 16:34:42
    Temat: odstapienie od umowy przy zakupach przez internet (pilne)
    Od: Błażej Strażak <b...@a...pl>

    Witajcie

    Wiem, ze istnieje ustawa, ktora pozwala odstapic od umowy zawartej
    zdalnie (internet, sprzedaz wysylkowa) w okreslonym terminie jesli towar
    nie spelnia oczekiwan klienta czyli krotko mowiac jesli klient zostal
    wprowadzony w blad.
    Mam taka sytuacje.. Siostra kupowala bilet lotniczy przez Internet (PLL
    Lot). Jednak okazalo sie, ze bilet jest w jedna strone (wiza do USA nie
    dopuszcza takiej mozliwosci) co nie bylo nigdzie wyraznie zaznaczone
    (nie wspomne nawet, ze system rezerwacji biletow w Lot to jedna wielka
    paranoja..). Krotko mowiac zrobili ja w balona (dzwonila wielokrotnie na
    infolinie Lotu zeby sie wszystkiego dowiedziec). Bilet oczywiscie mozna
    wycofac, ale chca za to potracic sobie 100 dolarow - tak jakby to jej
    sie odwidzialo go kupic a nie zostala wprowadzona w blad.
    Pytanie - co to konkretnie za ustawa (bo nie wiem czego szukac) i czy
    ktos wie czy odnosi sie ona do takiej sytuacji? Prosze - sprawa pilna bo
    jutro maja do niej dzwonic w tej sprawie z Lotu.
    Za wszelkie wskazowki z gory dziekuje..

    Pozdrawiam
    Blazej

  • 2. Data: 2002-10-15 20:50:25
    Od: "Anonim Aboracensis z Yorku" <a...@w...pl>

    nie jest to kwestia regulowana przez zustawe, z tego co dobrze wiem, tylko
    raczej w umowie, prosze dokladnie ją przeczytac, tam powinien byc termin, w
    którym moze pan "odstapic...." a na przyszlosc to polecam czytac tego typu
    dokumenty..:>

  • 3. Data: 2002-10-15 22:48:58
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Anonim Aboracensis z Yorku napisa_(a):

> [...]
    > którym moze pan "odstapic...." a na przyszlosc to polecam czytac tego typu

    ustawa z 2 marca 2000r o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny
    Dz.U. nr 22 poz.271

    KG

    PS Odpowiadaj pod

  • 4. Data: 2002-10-16 04:59:36
    Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl>

> [...]
    > zdalnie (internet, sprzedaz wysylkowa) w okreslonym terminie jesli towar
    > nie spelnia oczekiwan klienta czyli krotko mowiac jesli klient zostal

    http://www.dieta.iq.pl/kontakt2.htm - tego typu informacja o Ustawie z 1
    Lipca 2000 powinna znajdowac sie na kazdej stronie dot. sprzedazy
    wysylkowej. nawet jesli tego nie ma to przepis ten obowiazuje sprzedawce i
    nabywce. Ustawa nie okresla kto ponosi koszty zwrotu ale ja jesli klient
    zwraca produkt bez uzasadnienia, bo ... mu sie odechcialo, obciazam go
    kosztami wysylki. Nie mialem jeszcze reklamacji ani uzasadnionego zwrotu,
    ale w tym przypadku zwrot bylby na moj koszt
    pozdrawiam
    WT