    From: Błażej Strażak <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: odstapienie od umowy przy zakupach przez internet (pilne)
    Date: Tue, 15 Oct 2002 18:34:42 +0200

    Witajcie

    Wiem, ze istnieje ustawa, ktora pozwala odstapic od umowy zawartej
    zdalnie (internet, sprzedaz wysylkowa) w okreslonym terminie jesli towar
    nie spelnia oczekiwan klienta czyli krotko mowiac jesli klient zostal
    wprowadzony w blad.
    Mam taka sytuacje.. Siostra kupowala bilet lotniczy przez Internet (PLL
    Lot). Jednak okazalo sie, ze bilet jest w jedna strone (wiza do USA nie
    dopuszcza takiej mozliwosci) co nie bylo nigdzie wyraznie zaznaczone
    (nie wspomne nawet, ze system rezerwacji biletow w Lot to jedna wielka
    paranoja..). Krotko mowiac zrobili ja w balona (dzwonila wielokrotnie na
    infolinie Lotu zeby sie wszystkiego dowiedziec). Bilet oczywiscie mozna
    wycofac, ale chca za to potracic sobie 100 dolarow - tak jakby to jej
    sie odwidzialo go kupic a nie zostala wprowadzona w blad.
    Pytanie - co to konkretnie za ustawa (bo nie wiem czego szukac) i czy
    ktos wie czy odnosi sie ona do takiej sytuacji? Prosze - sprawa pilna bo
    jutro maja do niej dzwonic w tej sprawie z Lotu.
    Za wszelkie wskazowki z gory dziekuje..

    Pozdrawiam
    Blazej