  • 1. Data: 2002-10-15 16:52:20
    Temat: Niepłacenie czynszu?
    Od: "Maciek" <m...@g...pl>

    Czy w takiej sytuacji można mówić o " niepłaceniu czynszy"?
    Szukałem trochę po przepisach ale jakoś nie znalazłem rozwiązania tej
    kwesti.Witam Wszystkich i zgłaszam swój problem i pytanie.
    Dostałem wypowiedzenie z ZGM-u umowy o najem lokalu.
    Przyczyną jest " niepłacenie czynszy przez ustawowy okres".
    Jest jednak trochę inaczej:
    Mianowicie: czynsz płacony jest regularnie z mojego konta przez PKO BP.
    Zaległości powstały jedynie z tytułu niezapłacenia różnicy wynikającej z
    ostatniej decyzjiZGM o podwyżce czynszu.
    Może ktoś już się spotkał z podobnym przypadkiem?
    I jeszcze w razie czego - podobno nie można dokonać eksmisji w " okresie
    grzewczym".
    Jeżeli tak - to jaki to okres i ewentualnie jaki przepis to reguluje.
    Z góry Wielkie Podziękowania za pomoc. Sprawa jest dla mnie b.ważna - grozi
    mi " bezdomność"
    Maciek

  • 2. Data: 2002-10-15 20:48:35
    Temat: Re: Niepłacenie czynszu?
    Od: "Anonim Aboracensis z Yorku" <a...@w...pl>

    mowa jest tutaj o niedoplacie do czynszu... nalezy ujscic "niedoplate" i
    bedzie ok, co do eksmisji , to nie jest taka prosta sprawa... raczej to pani
    nie grozi :>

  • 3. Data: 2002-10-17 06:04:05
    Od: "beny76" <b...@w...pl>

> [...]
    > Zaległości powstały jedynie z tytułu niezapłacenia różnicy wynikającej z
    > ostatniej decyzjiZGM o podwyżce czynszu.

    Jezeli zaleglosc wynosi trzykrotnosc czynszu, ZGM musi Tobie dac upomnienie
    i wyznaczyc ostateczny (miesieczny)
    termin zaplacenia zaleglosci, dopiero po tym moze wypowiedziec umowe. Jezeli
    nie zaplaciles, co im sie nalezy to maja takie prawo.

    zgodnie z art. 11 ust.2 pkt. 2 ustawy o ochronie praw lokatorow,
    mieszkaniowym zasobie gminy i zmianie Kodeksu cywilnego Dz.. U. nr 71
    z roku 2001 poz. 733.

    Pozniej sprawa musi trafic do sadu, ktory ma wydac wyrok w sprawie.

    > I jeszcze w razie czego - podobno nie można dokonać eksmisji w " okresie
    > grzewczym".

    Art. 16 ww. ustawy: Wyroków sądowych nakazujących opróżnienie lokalu nie
    wykonuje się w okresie
    od 1 listopada do 31 marca roku następnego włącznie, jeżeli osobie
    eksmitowanej nie wskazano lokalu,
    do którego ma nastąpić przekwaterowanie.

    beny76 - b...@w...pl