  • 1. Data: 2010-10-26 16:00:41
    Temat: odmowa wydania potwierdzenia zawarcia oc
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Witam. Mam od kilku lat OC w pzu. Za poprzedni rok miałem wszystko
    opłacone. Minął termin na wypowiedzenie więc umowa się przedłużyła
    automatycznie. Tyle tylko, że jeszcze nie zapłaciłem.

    Czy pzu może mi odmówić wydawania potwierdzenia oc ?

    Z tego co znalazłem w internecie to OC powinno dalej obowiązywać. A ja nie
    mogę
    jeździć samochodem bo nie mam tej kartki.

    I przy okazji: czy to jest coś nienormalnego, że płacę przelewem z banku
    internetowego ?
    Co ide po te potwierdzenie to patrzą na mnie jak na idiote - przecież
    wystaarczy iść
    zapłacić na poczcie (ble) i już jest potwierdzenie gotowe.

  • 2. Data: 2010-10-26 20:54:56
    Temat: Re: odmowa wydania potwierdzenia zawarcia oc
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "bagno" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Mam od kilku lat OC w pzu.
    I to w zasadzie wyjaśnia wszystko...

    > Za poprzedni rok miałem wszystko
    > opłacone. Minął termin na wypowiedzenie więc umowa się przedłużyła
    > automatycznie. Tyle tylko, że jeszcze nie zapłaciłem.
    > Czy pzu może mi odmówić wydawania potwierdzenia oc ?
    Czyli jako strona nie dopełniłeś warunków umowy.
    Poza tym wg mnie nie masz mieć jakiegoś potwierdzenia tylko polisę.
    Nie zapłaciłeś składki i chcesz dokument?

    To w końcu zapłaciłeś składkę czy nie?

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2010-10-26 21:33:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/26/2010 3:54 PM, Jotte wrote:

    > Nie zapłaciłeś składki i chcesz dokument?

    a co w tym dziwnego?
    zawsze dostaje polise do reki przy ubezpieczaniu czegokolwiek z terminem
    platnosci pierwszej raty 14 dni

    dokument mam, polisa dziala, a kasa ciagle na koncie

  • 4. Data: 2010-10-26 22:30:44
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jotte w <news:ia7fag$nqb$1@news.dialog.net.pl>:

    > Użytkownik "bagno" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Poza tym wg mnie nie masz mieć jakiegoś potwierdzenia tylko polisę.

    Bajaj dalej -- w razie kontroli ma okazać potwierdzający zawarcie umowy
    ubezpieczenia obowiązkowego lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2010-10-26 22:35:25
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > Bajaj dalej -- w razie kontroli ma okazać potwierdzający zawarcie umowy
    > ubezpieczenia obowiązkowego lub dowód opłacenia składki za to
    > ubezpieczenie.
    Dokumentem potwierdzającym zawarcie umowy jest polisa. Dowód opłacenia
    składki nie jest wymagany. Co więcej w przypadku kolizji/wypadku to właśnie
    ona jest odpowiednim dokumentem.
    Pytałem o to mądrzejszych od ciebie stąd wolę oczywiście korzystać z ich
    informacji i takie przekazuję.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2010-10-26 22:50:17
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jotte w <news:ia7l70$rck$1@news.dialog.net.pl>:

> [...]

    > ona jest odpowiednim dokumentem.
    > Pytałem o to mądrzejszych od ciebie stąd wolę oczywiście korzystać z ich

    Polemizujesz z ustawą i rozporządzeniem -- ale ty przecież pytałeś
    mądrzejszych od siebie...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2010-10-26 23:02:27
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > Polemizujesz z ustawą i rozporządzeniem
    Nie. Napisałem wyraźnie "wg mnie", a to zastrzeżenie dlatego, że sam nie
    sprawdzałem, lecz zasięgnąłem informacji z wiarygodnych źródeł. Są nimi -
    mój wieloletni, wciąż ten sam pracownik ubezpieczyciela oraz policja.
    Wyraźnie poinstruował mnie, że należy posiadać przy sobie polisę, policja
    potwierdziła.
    Ty natomiast nie podajesz nic.
    Mógłbym podać tu uzasadnienie dlaczego dowód opłacenia składki nie stanowi
    wystarczającego dokumentu, ale wobec takiego twojego stanowiska po prostu mi
    się nie chce.

    > -- ale ty przecież pytałeś
    > mądrzejszych od siebie...
    Nie czytałes uważnie - napisałem: mądrzejszych od ciebie.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2010-10-27 04:56:13
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jotte w <news:ia7mpm$sbi$1@news.dialog.net.pl>:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^
    > Nie.

    To nie było pytanie, to było stwierdzenie.

> [...]
    > mój wieloletni, wciąż ten sam pracownik ubezpieczyciela oraz policja.
    > Wyraźnie poinstruował mnie, że należy posiadać przy sobie polisę, policja

    Aha.

    > Ty natomiast nie podajesz nic.

    Podałem bardzo dużo, ot wystarczy wpisać pokreślony tekst do jakiejś
    wyszukiwarki.

    > Mógłbym podać tu uzasadnienie dlaczego dowód opłacenia składki nie stanowi
    > wystarczającego dokumentu, ale wobec takiego twojego stanowiska po prostu mi
    > się nie chce.

    O polemizowaniu z ustawą już było...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2010-10-27 06:38:05
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "bagno" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > I to w zasadzie wyjaśnia wszystko...

    Mi jakoś nic nie wyjaśnia.

    > Czyli jako strona nie dopełniłeś warunków umowy.
    > Poza tym wg mnie nie masz mieć jakiegoś potwierdzenia tylko polisę.

    Wiadomo chyba co chce mieć. Może i polisę.

    > Nie zapłaciłeś składki i chcesz dokument?

    Tak. Skoro umowa uległa przedłużeniu (a z tego co wyczytałem w różnych miejscach
    to ulega bo poprzednie składki były opłacone) to znaczy, że mam ubezpieczenie
    dalej. A jeżeli mam ubezpieczenie to chce polisę. Coś w tym dziwnego ?

    Piszę o poprzednich latach.

  • 10. Data: 2010-10-27 08:24:38
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 27 Oct 2010 00:30:44 +0200, 'Tom N' napisał(a):

    > Bajaj dalej -- w razie kontroli ma okazać potwierdzający zawarcie umowy
    > ubezpieczenia obowiązkowego lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie.

    Więc ma świstek który przysłali mu pocztą, ale którego nie opłacił.
    Dowodu opłacenia "tego świstka" policja już nie kontroluje od kilku/nastu
    miesięcy.