  • 11. Data: 2010-10-27 13:09:28
    Temat: Re: odmowa wydania potwierdzenia zawarcia oc
    Od: dwr <d...@g...-u-s-u-n-n.pl>

    W dniu 2010-10-26 18:00, bagno pisze:
> [...]
    > automatycznie. Tyle tylko, ?e jeszcze nie zap?aci?em.
    >
    > Czy pzu mo?e mi odmówiae wydawania potwierdzenia oc ?
    >
    > Z tego co znalaz?em w internecie to OC powinno dalej obowi?zywaae. A ja nie
    > moge
    > je 1/4 dziae samochodem bo nie mam tej kartki.
    >
    > I przy okazji: czy to jest co? nienormalnego, ?e p?ace przelewem z banku
    > internetowego ?
    > Co ide po te potwierdzenie to patrz? na mnie jak na idiote - przecie?
    > wystaarczy i?ae
    > zap?aciae na poczcie (ble) i ju? jest potwierdzenie gotowe.

    [OT]
    To jest trochę jak z ubezpieczeniem zdrowotnym. Niby już od momentu
    rejestracji w ZUSie obowiązuje a szpitale wymagają opłaconej ostatniej
    składki, która zresztą jest i tak za poprzedni miesiąc a nie bieżący.

    Pewnie trzebaby się sądzić w przypadku odmowy wykonania świadczenia
    przez jakąś publiczną placówkę.

  • 12. Data: 2010-10-27 17:29:35
    Od: "raBar-bar" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Nie. Napisałem wyraźnie "wg mnie", a to zastrzeżenie dlatego, że sam nie
    > sprawdzałem, lecz zasięgnąłem informacji z wiarygodnych źródeł. Są nimi -
    > mój wieloletni, wciąż ten sam pracownik ubezpieczyciela oraz policja.
    > Wyraźnie poinstruował mnie, że należy posiadać przy sobie polisę, policja
    > potwierdziła.
    > Ty natomiast nie podajesz nic.
    > Mógłbym podać tu uzasadnienie dlaczego dowód opłacenia składki nie stanowi
    > wystarczającego dokumentu, ale wobec takiego twojego stanowiska po prostu
    > mi się nie chce.

    art. 85 i 86 Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych.
    Polisa LUB inny dokument potwierdzający zawarcie ubezpieczenia LUB dowód
    opłacenia składki za to ubezpieczenie.

    pozdrawiam
    raB

  • 13. Data: 2010-10-27 17:35:23
    Od: "raBar-bar" <r...@g...pl>

    Użytkownik "bagno" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > automatycznie. Tyle tylko, że jeszcze nie zapłaciłem.
    >
    > Czy pzu może mi odmówić wydawania potwierdzenia oc ?
    >
    > Z tego co znalazłem w internecie to OC powinno dalej obowiązywać. A ja nie
    > mogę
    > jeździć samochodem bo nie mam tej kartki.
    >
    > I przy okazji: czy to jest coś nienormalnego, że płacę przelewem z banku
    > internetowego ?
    > Co ide po te potwierdzenie to patrzą na mnie jak na idiote - przecież
    > wystaarczy iść
    > zapłacić na poczcie (ble) i już jest potwierdzenie gotowe.

    art. 22 ust. 1 Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych - do umów
    ubezpieczenia obowiązkowego, w sprawach nieuregulowanych w ustawie, stosuje
    sie przepisy Kodeksu cywilnego
    art. 28 Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowego - jeśli była opłacona składka
    za poprzedni okres ubezpieczenia i nie zostało złożone wypowiedzenie -
    nastąpiło zawarcie umowy na kolejne 12 m-cy.
    art. 809 Kodeksu cywilnego - ubezpieczyciel zobowiązany jest potwierdzić
    zawarcie umowy dokumentem ubezpieczenia.

    pozdrawiam
    raB

  • 14. Data: 2010-10-27 20:19:21
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > To nie było pytanie, to było stwierdzenie.
    Nie, twierdzenie wymaga dowodu. Bez dowodu to teza.
    Ergo - bez wartości.

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2010-10-27 20:31:08
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "raBar-bar" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > art. 85 i 86 Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych.
    > Polisa LUB inny dokument potwierdzający zawarcie ubezpieczenia LUB dowód
    > opłacenia składki za to ubezpieczenie.
    Dobra, było tak: przez lata miałem kolejne polisy OC i trzymałem je w domu,
    natomiast dokumentem potwierdzającym był pojedynczy kartonik formatu DR z
    niezbędnymi danymi i pieczęcią ZU. Wygodny w użyciu, wkładasz do DR i już.
    (Dowód składki - moze inny niz inny niż pierwszy - nie jest do niczego
    potrzebny, bo rozliczenie miedzy ubezpieczycielem a ubezpieczonym to nie
    sprawa policji - ubezpieczenie jest zawarte na rok i trwa. Nie wiem po co
    opłacać składkę nie mając polisy.)
    Aż tu za którymś razem mój ubezpieczyciel nie daje mi "kartonika". Na moje
    pytanie odpowiada, że teraz muszę wozić ze sobą polisę (2*A4), bo się
    przepisy zmieniły. Przy okazji spytałem o to glinę i potwierdził.
    To wszystko, tyle podałem zastrzegając, że to wg mnie.

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2010-10-27 20:46:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/27/2010 3:31 PM, Jotte wrote:
> [...]
    > się przepisy zmieniły. Przy okazji spytałem o to glinę i potwierdził.
    > To wszystko, tyle podałem zastrzegając, że to wg mnie.

    nikt mi nie robil problemow z wydaniem kartonika. pzu.

  • 17. Data: 2010-10-27 20:53:50
    Od: "raBar-bar" <r...@g...pl>

> [...]
    > przepisy zmieniły. Przy okazji spytałem o to glinę i potwierdził.
    > To wszystko, tyle podałem zastrzegając, że to wg mnie.

    no to pytanie: które przepisy?
    sprawę dokumentów regulują (z tego co wiem) dwie rzeczy: Ustawa o
    ubezpieczeniach obowiązkowych i Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie
    rodzaju i zakresu dokumentu potwierdzającego spełnienie obowiązku zawarcia
    umowy ubezpieczenia obowiązkowego.
    przyznam, że nigdzie nie trafiłam na zapis mówiący że TYLKO polisa A4

    pozdrawiam
    raB

  • 18. Data: 2010-10-27 21:05:32
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > no to pytanie: które przepisy?
    Już nie dopytywałem tak szczegółowo. Ale wiem, że na takim dokumencie musi
    być dokładna nazwa ubezpieczyciela i nr polisy (umowy ubezpieczenia?) oraz
    typ.

> [...]
    > umowy ubezpieczenia obowiązkowego.
    > przyznam, że nigdzie nie trafiłam na zapis mówiący że TYLKO polisa A4
    Ja też nie. Nie znam też przepisu mówiacego, ze polisa musi mieć format A4.
    Kiedyś jak kupiłem któres auto, to polisę miało na takim świstku coś jak
    druczek przelewu (bodaj z nieistniejącego Gryfa). No, ale u mnie akurat taka
    wielkość.

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2010-10-28 13:44:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    bagno wrote:
> [...]
    > wystaarczy iść
    > zapłacić na poczcie (ble) i już jest potwierdzenie gotowe.

    a potwierdzenia przelewu sie nei da wydrukować?

  • 20. Data: 2010-10-28 18:45:25
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-10-28 15:44, Marek Dyjor pisze:

    > a potwierdzenia przelewu sie nei da wydrukować?

    Pewnie nie ma zainstalowanego programiku do PDF-a i nie ma drukarki.

    --
    animka