  • 11. Data: 2006-08-02 07:47:36
    Temat: Re: odmajem mieszkania - z umową lub bez?
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Hania napisał(a):
    > z mojego mieszkania, za ktore sama place czynsz? ;-) sorki, ale zabawne mi
    > sie wydaje to, co piszesz

    cóż, jeśli trafisz na nieco bardziej zorientowanych w swoich prawach
    lokatorów, to pośmiejesz się w sądzie

    KG

  • 12. Data: 2006-08-02 07:47:40
    Od: "Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kam <#k...@w...pl#> napisał(a):

    > wtargnąć możesz, potem, po przegranej sprawie o naruszenie posiadania,
    > wyprowadzi Cię komornik

    z mojego mieszkania, za ktore sama place czynsz? ;-) sorki, ale zabawne mi
    sie wydaje to, co piszesz

    hania

  • 13. Data: 2006-08-02 07:53:52
    Od: "Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kam <#k...@w...pl#> napisał(a):

    > cóż, jeśli trafisz na nieco bardziej zorientowanych w swoich prawach
    > lokatorów, to pośmiejesz się w sądzie

    mozesz napisać konkretniej?
    Nie chodzi mi ani o przepychanki na grupie, ani o oszwabienie wynajmujących,
    ale też nie chcę zostać oszukana

    hania

  • 14. Data: 2006-08-02 08:14:40
    Od: "Barbara Hańska" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Hania <v...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Jak przyjdą z policją powiem, że pozwoliłam im grzecznościowo posiedzieć
    > tydzień a koczuja miesiąc.
    >
    > Sorki, ale wynajmujący niech podziekują polskiemu prawodawstwu - rozumiem
    ich
    > potencjalne rozzalenie, ale oszwabić się nie dam.
    >
    > Mam tez nadzieję, że moi nie wywiną mi żadnego numeru - wtedy będzie milo
    > przyjemnie kazdej stronie
    >
    > hania

    A nie przyszło ci do głowy, że gdyby to było takie proste to w ogóle nie
    byłoby problemu łamania praw włascicieli? Nikt by nie podpisywał umowy i
    lokatorzy mogliby wtedy włascicielom naskoczyc. Serio wierzysz, ze ty
    pierwsza wpadłas na tak "prosty i genialny" sposób...? Jeśli tak, to
    gratuluję naiwności. Konfrontacja z rzeczywistością może być dla ciebie
    bolesna jeśli trafisz na lokatorów znających prawo.

  • 15. Data: 2006-08-02 08:28:09
    Od: "Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl>

    =?ISO-8859-2?Q?Barbara_Ha=F1ska?= <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    > gratuluję naiwności. Konfrontacja z rzeczywistością może być dla ciebie
    > bolesna jeśli trafisz na lokatorów znających prawo.

    Ja bardzo proszę o konkrety, nad naiwnością zastanawianie się proszę sobie
    przenieść na inną grupę.

    Mi z konkretów wynika, że
    Art. 667. § 1. Bez zgody wynajmującego najemca nie może czynić w rzeczy
    najętej zmian sprzecznych z umową lub z przeznaczeniem rzeczy.

    § 2. Jeżeli najemca używa rzeczy w sposób sprzeczny z umową lub z
    przeznaczeniem rzeczy i mimo upomnienia nie przestaje jej używać w taki
    sposób albo gdy rzecz zaniedbuje do tego stopnia, że zostaje ona narażona na
    utratę lub uszkodzenie, wynajmujący może wypowiedzieć najem bez zachowania
    terminów wypowiedzenia.

    Proszę więc o podanie przepisu/aktu. który mówi, że najmujacego nie moge
    wywalić (sorki, ale o extremalnych syt. piszemy), jeśli nie płaci czynszu,
    robi demolkę itd.

    poza tym:

    Art. 660. Umowa najmu nieruchomości lub pomieszczenia na czas dłuższy niż rok
    powinna być zawarta na piśmie. W razie niezachowania tej formy poczytuje się
    umowę za zawartą na czas nie oznaczony.

    z powyższego wynika, że pisemnej umowy być nie musi. A jak prawo odnosi sie u
    nas do umów ustnych - każdy chyba wie.

    BTW - serio nie mam ochoty na wykorzystywanie kogokolwiek. Zastanawiam się
    tylko, jak sama nie zostać wykorzystana

    pozdr.Hania

  • 16. Data: 2006-08-02 08:39:51
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Hania napisał(a):
> [...]
    > wywalić (sorki, ale o extremalnych syt. piszemy), jeśli nie płaci czynszu,

    Przeczytaj przepisy kodeksu cywilnego o posiadaniu i jego ochronie:
    art.336 - 352 ze szczególnym uwzględnieniem art.342 i 344.
    Najemca jest posiadaczem, nikt, także właściciel, nie może samowolnie
    naruszać posiadania.
    Od rozstrzygania sporów i stosowania przymusu jest (poza nielicznymi
    wyjątkami) państwo i jego organy, w tym przypadku sądy i komornik.
    Więc w opisywanych sytuacjach możesz wypowiedzieć umowę, tyle że to jest
    jedynie podstawą do żądania eksmisji na drodze postępowania sądowego, a
    nie samodzielnego wyrzucania kogokolwiek z lokalu.
    Brak pisemnej umowy niczego w sytuacji prawnej najemców nie zmienia,
    może jedynie utrudnić, ale nie uniemożliwić, udowodnienie pewnych
    okoliczności.
    Przy okazji - oprócz kodeksu cywilnego istotna jest ustawa o ochronie
    niektórych praw lokatorów, radzę uważnie przeczytać.
    Oczywiście w praktyce wygląda to różnie, ale zawsze możesz trafić na
    kogoś świadomego i chcącego wykorzystać przysługujące mu prawa.

    z ciekawości - jak Twoim zdaniem?

    KG

  • 17. Data: 2006-08-02 08:43:39
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 1 Aug 2006 18:36:49 +0000 (UTC), Hania napisał(a):

    > Albo choc zebrac 100 tys podpisow i postarac sie zmienic ustawę?

    Na Twoje 100 tys, będzie 200 tys podpisów tych, którzy nie chcą dać się
    wyrzucić na bruk.

    Henry

  • 18. Data: 2006-08-02 09:44:41
    Od: "Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Henry (k) <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał(a):

    > Na Twoje 100 tys, będzie 200 tys podpisów tych, którzy nie chcą dać się
    > wyrzucić na bruk.

    zawsze zamiast gdybania mozna sprobować.

    zdrowki
    hania

  • 19. Data: 2006-08-02 09:54:50
    Od: "Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kam <#k...@w...pl#> napisał(a):

    > art.336 - 352 ze szczególnym uwzględnieniem art.342 i 344.

    ale ja jego czemadanom zrobic nic nie chce - za to chyba nie jest posiadaczem
    mojego mieszkania ? (sorki za dyletanctwo, w domu dopiero poczytam)

    > Od rozstrzygania sporów i stosowania przymusu jest (poza nielicznymi
    > wyjątkami) państwo i jego organy, w tym przypadku sądy i komornik.

    o jakich niewlicznych myslisz?

    > Przy okazji - oprócz kodeksu cywilnego istotna jest ustawa o ochronie
    > niektórych praw lokatorów, radzę uważnie przeczytać.

    poczytam, dzieki

    > Oczywiście w praktyce wygląda to różnie, ale zawsze możesz trafić na
    > kogoś świadomego i chcącego wykorzystać przysługujące mu prawa.

    czyli wszyscy piszacy tu Panstwo przyznaja, ze wiecej praw ma wynajmujacy, a
    nie odnajmujacy?

    > z ciekawości - jak Twoim zdaniem?

    nie moim zdaniem, a na podst praktyki: ni masz papiru, ni masz prawa - tak to
    odczytuje policja itd.
    Z innej beczki: katowana kobieta zglasza sie na policje celem podjecia
    dzialan przez organ teoretycznie dbajacy o zdrowie i mienie obywateli.
    Pierwsze pytanie: a obdukcje pani ma? Nie? Uuu, no to co, ze są siniaki, nie
    ma obdukcji, nie ma sprawy.

    Życzę piszącym o prawach najemcy bez świstka powrotu do mrocznej polskiej
    rzeczywistości.
    Sobie: by brak świstka najmujący nie wykorzystali w ten sposób, że np
    wymalują mi napisy" love Ziuta" na tapetach i nie pokiereszowali mebli

    Wszystkim zaś - obcowania z normalnymi ludźmi, dla których "słowo jest
    droższe od pieniędzy"

    pozdr.Hania

  • 20. Data: 2006-08-02 10:20:34
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 2 Aug 2006 09:44:41 +0000 (UTC), Hania napisał(a):

    > zawsze zamiast gdybania mozna sprobować.

    Próbuj. Ja nie podpiszę bo mi to nie przeszkadza - ludzie muszą
    gdzieś mieszkać.

    Pozdrawiam,
    Henry