  • 1. Data: 2006-08-01 13:11:55
    Temat: zadatek - okreslona minimalna wysokosc ?
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@e...pl>

    googlalem, ale nie moge znalezc....

    ostatnio obilo mi sie o uszy, ze aby przy zawieraniu np umowy przedwstepnej
    (np na zakup nieruchomosci) oplata rezerwacyjna byla zadatkiem (czyli w
    przypadku zerwania umowy przez sprzedajacego zwrot podwojnej wysokosci) - to
    minimalna wysokosc tej oplaty musi wynosic 10% wartosci transakcji,
    natomiast <10% jest to zaliczka.

    przyznam szczerze ze wczesniej nie slyszalem o takim podziale warunkowanym
    akurat kwota.

    jak rzecz wyglada w praktyce ?

    --
    pozdrawiam
    Cyprian Prochot

  • 2. Data: 2006-08-01 13:48:12
    Temat: Re: zadatek - okreslona minimalna wysokosc ?
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Cyprian Prochot" <c...@e...pl> napisał w
    wiadomości news:eanjur$p61$1@news.onet.pl...
> [...]
    > natomiast <10% jest to zaliczka.
    >
    > przyznam szczerze ze wczesniej nie slyszalem o takim podziale warunkowanym

    zadatek - zaliczka roznia sie funkcja jaka pelnia a ni wyokoscia

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-08-01 14:10:44
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@e...pl>

    Użytkownik "D.H. Oskar" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > zadatek - zaliczka roznia sie funkcja jaka pelnia a ni wyokoscia

    tyle to ja wiem :)
    tyle ze wczoraj uslyszalem przy jakiejs okazji info jak w tytule - i dlatego
    postanowilem uscislic wiedze.

    --
    pozdrawiam
    Cyprian Prochot