  • 71. Data: 2007-10-05 15:08:40
    Temat: Re: o oprogramowaniu komputerowym
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Sowiecki Agent
    .pl> writes:

    [...]

    > (dlatego chca wprowadzic wymog udowodnienia ze sie uzyskalo soft
    > posiadany na kompie legalnie)

    Można wiedzieć kto chce?

  • 72. Data: 2007-10-05 15:11:48
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Sowiecki Agent
    .pl> writes:

    > nadinterpretujesz. gdyby licencja jako taka decydowala
    > o odpowiedzialnosci karnej

    W tym przypadku decyduje.

    > to w przypadku zapisu "co ydzien musisz wejsc na stol i zatanczyc"
    > przy jego niespelnieniu popelnilbys przesepstwo.

    Bez przesady, taką klauzulę by sądownie uchylono.

    > Podobnie wprzypadku zapisow w produktach microft sugerujaych ze
    > musisz posiadac kilka rzeczy (paragony itp)

    Mógłbyś przytoczyć takie zapisy? Bo IMO również nadają się
    do uchylenia.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 73. Data: 2007-10-05 15:17:25
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Sowiecki Agent
    .pl> writes:

    [...]

    > Przyklad delphi 7 obala te teorie. Wedlug licencji nie mozesz
    > odsprzedac kupionego programu, ale zgodnie z kk mozesz odsprzedac
    > swoj legalnie uzyskany program, nie popelnisz przesepstwa.

    Może i tak, ale odsprzedanie programu to zbycie autorskich praw
    majątkowych do programu, które się wcześniej nabyło.

    W przypadku zakupu oprogramowania 'pudełkowego' nie kupuje się
    programu, tylko uzyskuje się jego kopię plus prawo do nawiązania umowy
    licencyjnej z właścicielem autorskich praw majątkowych do programu.
    Umowa kupna-sprzedaży obejmuje wówczas pudełko, nośnik z programem
    plus wartość prawną, jaką jest prawo do nawiązania umowy licencyjnej.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 74. Data: 2007-10-05 15:40:32
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    .pl> writes:

    > W tym przypadku decyduje.

    > Bez przesady, taką klauzulę by sądownie uchylono.

    > Mógłbyś przytoczyć takie zapisy? Bo IMO również nadają się
    > do uchylenia.

    byly cytowane na grupie nie chce mi sie szukac.

    --
    IDZ NA WYBORY! Albo ONI zagłosują ZA CIEBIE!
    http://pl.youtube.com/watch?v=KHoe8S_HF7s

  • 75. Data: 2007-10-05 15:41:41
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    .pl> writes:

    > [...]
    >
    > Można wiedzieć kto chce?

    oszolomy (jedyna sluszna partia)

  • 76. Data: 2007-10-05 16:44:44
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Sowiecki Agent <p...@t...gazeta

    .pl> writes:

    > oszolomy (jedyna sluszna partia)

    A jakiś link do wypowiedzi konkretnego polityka, programu wyborczego,
    inicjatywy ustawodawczej?

  • 77. Data: 2007-10-05 21:43:24
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 05-10-2007 o 17:11:48 "Piotr Dembiński" <p...@g...pl> napisał(a):

    > Mógłbyś przytoczyć takie zapisy? Bo IMO również nadają się
    > do uchylenia.

    Tak z pamieci - bylo cos o tym, ze o legalnosci systemu [wzgledem prawa
    autorskiego - o czym nie wspomniala licencja] swiadcza przynajmniej dwie z
    trzech wymienionych cech:
    1. naklejka licencyjna umieszczona na obudowie komputera lub laptopa
    2. faktura lub paragon za produkt
    3. oryginalny nosnik z systemem

    Byl tez fragment mowiacy, ze przy niespelnieniu powyzszego warunku (2 z 3)
    kazdy przypadek bedzie analizowany indywidualnie.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 78. Data: 2007-10-07 07:09:52
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    .pl> writes:

    > [...]
    >
    > Może i tak, ale odsprzedanie programu to zbycie autorskich praw
    > majątkowych do programu, które się wcześniej nabyło.

    ale 'licencja' na to nie zezwala . i co? :)

  • 79. Data: 2007-10-07 07:11:46
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    .pl> writes:

    > W tym przypadku decyduje.

    to moze byc umowa ustna, moze wynikac z kontekstu, moze byc informacja w
    pliku. (podobnie jak z wykazaniem ze program jest legalny na przykladzie
    softu microsoftu, moze byc przelew) Stwierdeznie ze legalnosc zalezy od
    waunkow licencji jest naduzyciem.

  • 80. Data: 2007-10-07 08:58:32
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 07-10-2007 o 09:11:46 Sowiecki Agent
    .pl> napisał(a):

    > to moze byc umowa ustna, moze wynikac z kontekstu, moze byc informacja w
    > pliku. (podobnie jak z wykazaniem ze program jest legalny na przykladzie
    > softu microsoftu, moze byc przelew)

    Czyli warunki umowy... potocznie - licencja.

    > Stwierdeznie ze legalnosc zalezy od waunkow licencji jest naduzyciem.

    Owszem. Pojecie legalnosci jest zupelnie nietrafione. Uzytkowanie zgodnie
    z warunkami umowy ("legalnosc") zalezy od warunkow umowy ("licencja").

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.