  • 1. Data: 2007-09-28 00:44:08
    Temat: Niescislosci przedmiotu z opisem na allegro, co robic?
    Od: br4k <b...@b...spamu.o2.pl>

    Witam serdecznie.
    Jakis czas temu kupilem konsole xbox na allegro
    (http://www.allegro.pl/show_item.php?item=246723170)
    .
    Pierwszy problem wystapil jeszcze przed wysylka, gdy sprzedawca oznajmil,
    ze nie moze odzyskac drugiego pada.
    Juz chcialem odpuscic, lecz gdy przesylka doszla okazalo sie, ze wszystkie
    gry, oprocz zamieszczonego na zdjeciu splinter cell'a to pirackie kopie.
    Tak samo z filmami. Sprzedawca strasznie cwaniaczy i wykreca sie, ze to
    byly gratisy, ktore nie obowiazuje zadna gwarancja i uchyla sie od
    odpowiedzialnosci. Z reguly jestem czlowiekiem ugodowym, ale ten Pan
    jednak troche przegial i przydalaby mu sie na przyszlosc nauczka pod
    wzgledem konstruowania opisow. Co moge w takim przypadku zrobic, myslicie,
    ze policja moze sie takim czyms zainteresowac? Czy po prostu wystawic
    negatywa i byc czujniejszym na przyszly raz? Chociaz nie chcialbym tego
    tak zostawiac...

    Z gory dziekuje za odpowiedz, pozdrawiam!

  • 2. Data: 2007-09-28 01:06:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 28.09.2007 br4k <b...@b...spamu.o2.pl> napisał/a:
> [...]
    > wzgledem konstruowania opisow. Co moge w takim przypadku zrobic, myslicie,
    > ze policja moze sie takim czyms zainteresowac? Czy po prostu wystawic

    Policja będzie wniebowzięta.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2007-09-28 01:26:29
    Od: br4k <b...@b...spamu.o2.pl>

    > Policja będzie wniebowzięta.

    Moje pytanie bylo jak najbardziej powazne :)

  • 4. Data: 2007-09-28 03:01:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > Moje pytanie bylo jak najbardziej powazne :)

    Wbrew pozorom moja odpowiedź również. Możesz jeszcze na tym etapie
    poprosić sprzedawcę o dostarczenie legalnych gier lub o zwrot gotówki pod
    groźbą złożenia zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa ale z
    etycznego p. widzenia to powinieneś bez żadnych negocjacji złożyć takie
    zawiadominie.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2007-09-28 06:20:46
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > Moje pytanie bylo jak najbardziej powazne :)

    Alez jego odpowiedz rozniez!
    Policja bedzie szczesliwa, bo dostanie na tacy wszystko. Przybedzie kolejny
    punkt w statyscytce wykrywalnosci przestepstw, komendant dostanie nastepne
    punkty do awansow.
    Nie trzeba sie nachodzic, napracowac, zycie i zdrownie niezagrozone a
    statystyki beda kwitly!!!
    Problem w tym, czy ty naprawde poczujesz sie dzieki temu bezpieczniej na
    ulicach.....
    Pozdrawiam.
    ps. pomysl, czy masz odpowiednie narzedzia na uprzykszenie zycia temu
    sprzedawcy? Czy kwota jest az tak wysoka, ze nalezy angazowac policje?
    Czy nie lepiej urzyc (jesli sa) narzedzi dostepnych a policjie zmusic by
    pilnowala naszego bezpieczenstwa na ulicy a nie siedziala przed
    komputerami...

  • 6. Data: 2007-09-28 08:58:03
    Od: "MT" <s...@d...null>

    Chyba niedoczytales opisu

    "Dodatkowo dla osoby która zdecyduje sie kupić moją konsole jest mase
    niespodzianek tzn.: -kilka gier (PES 5, Colin 2005, DOOM 3,Oddworld
    Munchs,GTA San Andreas a takze widoczny na fotkach Splinter Cell )"

    Licytowales konsole a gierki dostales jako gratisy w opisnie nie ma mowy o
    tym jakie to gry i czy sa oryginalne.
    Wiec na dobra sprawe to twoja wina ze nie czytasz ze zrozumieniem opisow.

  • 7. Data: 2007-09-28 10:02:12
    Od: "Paweł" <l...@i...pl>

    Użytkownik "MT" <s...@d...null> napisał w wiadomości
> [...]
    > tym jakie to gry i czy sa oryginalne.
    > Wiec na dobra sprawe to twoja wina ze nie czytasz ze zrozumieniem opisow.

    zamiast sie cieszyc z gratisow to ty jeszcze na policje chcesz isc, oby jak
    najmniej takich ludzi

  • 8. Data: 2007-09-28 10:37:06
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > etycznego p. widzenia to powinieneś bez żadnych negocjacji złożyć takie

    Czy tylko z etycznego? Jeżeli jest pewien że to są piraty, to chyba także z
    prawnego.

    Gdyby miał podejrzenie o tym że sprzedawca omyłkowo zapakował kopie zapasowe
    zamiast oryginałów, to co innego... ale chyba takich podejrzeń nie ma prawa
    już mieć ;)

    p. m.

  • 9. Data: 2007-09-28 10:40:18
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    MT wrote:

> [...]
    > tym jakie to gry i czy sa oryginalne.
    > Wiec na dobra sprawe to twoja wina ze nie czytasz ze zrozumieniem opisow.

    Jak dla mnie opis mówi wyraźnie że razem z konsolą są sprzedawane w/w gry,
    niezależnie czy zostały nazwane gratisem, niespodzianką czy prezentem od
    św. Mikołaja. I chyba normalne jest że spodziewa się że jest to legalny
    towar.

    Jeżeli kupujesz samochód, który potem stracisz bo okaże się kradziony, to
    co, sprzedawca jest czysty bo nie mówił nic że samochód jest niekradziony?

    p. m.

  • 10. Data: 2007-09-28 10:40:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Sep 2007, MT wrote:
    [...komuś...]
> [...]
    > o tym jakie to gry i czy sa oryginalne.
    > Wiec na dobra sprawe to twoja wina ze nie czytasz ze zrozumieniem opisow.

    To prawda. Co nie zmienia postaci rzeczy, że sprzedawca dopuścił się
    przestępstw, że owe "gratisy" w roli reklamy miały na celu osiągnięcie
    korzyści majątkowej, i że jednemu przestępstwu już nie da się zapobiec
    (powieleniu bez uprawnień) ale skutki drugiego (rozpowszechniania
    tak powielonej treści), skoro chce ZWRÓCIĆ nabytek, najwyraźniej chce
    uchylić ;) - więc pytam, czy ew. propozycja zwrotu towaru z naprawieniem
    wszystkich szkód pod groźbą zawiadomienia Policji, ale BEZ tego
    powiadomienia, jest szantażem czy korzysta z wyłączenia "o ile miał
    na celu zapobieżenie temu przestępstwu" czy jak to tam w KK idzie?
    ;)

    pzdr, Gotfryd