  • 81. Data: 2007-10-07 14:13:52
    Temat: Re: o oprogramowaniu komputerowym
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Sowiecki Agent

    .pl> writes:

    > ale 'licencja' na to nie zezwala . i co? :)

    Ciekawostka. Czym w takim razie jest według ciebie licencja?

  • 82. Data: 2007-10-07 14:14:48
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Sowiecki Agent
    .pl> writes:

    [...]

    > Stwierdeznie ze legalnosc zalezy od waunkow licencji jest
    > naduzyciem.

    Legalność oprogramowania?

  • 83. Data: 2007-10-07 14:19:52
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Sowiecki Agent wrote:

    > nadinterpretujesz.

    Ok, to może taka sytuacja: wyobraźmy sobie, że napisałem jakiś program
    (powiedzmy grę). Nagrałem gotowy program na CD, po czym przyszedł do
    mnie kolega i płytkę sobie przywłaszczył (ukradł). Popełnił przestępstwo
    z 278 par. 2? Przecież uzyskał od osoby uprawnionej.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 84. Data: 2007-10-07 14:29:41
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> writes:

> [...]
    > przyszedł do mnie kolega i płytkę sobie przywłaszczył
    > (ukradł). Popełnił przestępstwo z 278 par. 2? Przecież uzyskał

    Cytuję:

    § 2. Tej samej karze podlega, kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje
    cudzy program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 85. Data: 2007-10-07 21:26:30
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 07-10-2007 o 16:19:52 Piotr Kubiak <p...@m...liamg>
    napisał(a):

> [...]
    > mnie kolega i płytkę sobie przywłaszczył (ukradł). Popełnił przestępstwo
    > z 278 par. 2? Przecież uzyskał od osoby uprawnionej.

    Ja bym to zupelnie inaczej rozumial. Po pierwsze, mniej wazne, cytujac za
    drugim Piotrem "bez zgody osoby uprawnionej" a nie "od osoby
    nieuprawnionej". Drugie, znacznie wazniejsze, byloby to przestepstwo z
    par. 1, gdyz mamy do czynienia z rzecza ruchoma - nosnikiem.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.