  • 11. Data: 2009-02-20 21:02:20
    Temat: Re: nowe na drodze
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marcin Koszewski pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przekroczyć predkość aby przepuścić kogos kto jedzie z tyłu? Wytłumasz mi
    > prosze o co chodzi?

    Ojej, takich sytuacji może być multum, na przykład przyspieszamy, aby
    wyprzedzić pojazd na dwupasmowej i po zjeździe na prawy pas umożliwić
    pojazdowi uprzywilejowanemu z tyłu na wyprzedzenie nas. Albo: jedziemy
    jezdnią 30km/h (takie ograniczenie po remoncie sprzed miesiąca), a za
    nami wlecze się karetka i nie ma możliwości wyprzedzenia.

> [...]
    > Sądzę, iż 1400 zł za pojedyńcze przekroczenie prędkości (o 50 km/h w
    > obszarze zabudowanym przez wielokrotnego "pirata") jest w stanie ostudzić
    > nawet tych "majętnych". Ci "bardzo majetni" mają własnych kierowców. Jak na
    > trasie typu Wawa-Gdańsk będzie można załapać kilka takich prezentów to
    > ludzie zwolnią.
    > Takie system (drastycznych kar finansowych: pierwsze przewinienie do 1300
    > Euro, nastepne do 3900 Euro) wprowadzono niedawno we Francji. Tam jeżdzono
    > taka jak w Polsce. I tam zadziałało: w mieście można na tempomacie ustawic

    Jestem zdecydowanie przeciwny. Nie w kraju, gdzie ograniczenia
    prędkości są zbyt duże, a mandaty mają na celu dojenie kierowców, a nie
    politykę bezpieczeństwa na drodze.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2009-02-20 22:31:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A co ma być?
    > Przecież decyzje administracyjne ich dotyczą tak jak "fizycznych".
    > Jak SA dostaje decyzję o prawie do zabudowy (albo odmowę) to dostaje.
    > Przecież osoba prawna ma "zdolność" do czynności administracyjnych...

    Pewnie, ze to proste. Taki bank, któy daje samochody w lasing, to dopiero
    będzie miał jazdę :-)

    > A tu się nie wtykam.
    > Ale dlaczego miałbyś móc zostać ukarany za samowolę budowlaną,
    > a nie móc być ukarany za przekroczenie prędkości?

    Bo za wykroczenie / przestępstwo karze się sprawcę.

  • 13. Data: 2009-02-20 23:44:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > Jak SA dostaje decyzję o prawie do zabudowy (albo odmowę) to dostaje.
    > Przecież osoba prawna ma "zdolność" do czynności administracyjnych...

    Ale to musiałoby być przekształcone z wykroczenie karanego grzywną na
    czynność administracyjną obciążoną opłatą.

    > A tu się nie wtykam.
    > Ale dlaczego miałbyś móc zostać ukarany za samowolę budowlaną,
    > a nie móc być ukarany za przekroczenie prędkości?

    Za samowolę budowlaną - ale czyją?

    Hipotetyczna sytuacja... Masz jakiś swój prywatny las. Kilkanaście
    hektarów. Dbasz o niego, ale przecież nie będziesz codziennie sprawdzał
    każdego zakamarka. Nagle jakiś inspektor nadzoru budowlanego podczas
    swojej wyprawy kłuso.... ahem... grzybiarskiej ;) natrafia na polankę,
    na której ktoś sobie jaką chatkę pobudował. Nic wielkiego, ale budowla
    bez zgłoszenia jest. I co - jako właściciel lasu odpowiesz?

    Albo gorzej - ktoś sobie zakamuflowane poletko konopi indyjskich zasiał.
    Idziesz siedzieć za produkcję?

  • 14. Data: 2009-02-21 00:18:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Koshy wrote:
    > W przypadku nie wskazania przez Właściciela/Posiadacza kierującego lub
    > wskazania jako Kierującego cudzoziemca lub osoby czasowo przebywającej na
    > terytorium Polski karą administracyjną zostanie obciążony
    > Właściciel/Posiadacz. Kierujący będzie musiał się przyznać: w razie odmowy
    > karany będzie Właściciel/Posiadacz.

    To chyba jakiś wnuk Stalina pisał.
    Ciekawe jak to sie ostoi przed TK

    > Z innych ciekawostek: za zapłacenie kary administracyjnej w terminie 14 dni
    > od wszczęcia postępowania (w praktyce w ciągu kilku dni od otrzymania
    > informacji o przekroecziu przepisów ruchu drogowego) bonus w wysokości 20 %
    > kary.

    bonus mi sie zawsze kojarzył z czymś do dodania. Czyli co jak zapłacisz
    szybko to zapłacisz 20% więcej :)

    Za opóźnienie ponad 14 dni od terminu płatności w zapłacie kary

    a reszta to mi się akurat podoba.

  • 15. Data: 2009-02-21 00:19:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:
    > Ciekawe tylko, co z osobami, które przekroczyły dopuszczalną prędkość
    > zgodnie z prawem - na przykład, aby przepuścić jadący za nim pojazd
    > uprzywilejowany.

    pewnie będą mogli dochodzić odszkodowania od właściciela (bo przeciez
    nie kierującego wg ostanich nowości) pojazdu uprzywilejowanego.

  • 16. Data: 2009-02-21 00:24:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Andrzej Kłos" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Po pierwsze ciekawe, co z osobami prawnymi będącymi właścicielami /
    > posiadaczami pojazdów.

    nawet gorzej.
    taka ustawa aż prosi się o rejestrowanie samochodów na słupy spod budki
    z piwem.

> [...]
    > obowiązywać do pierwszej osoby, która zaskarży ją do międzynarodowego
    > trybunału, po czym Polska zapłaci olbrzymie odszkodowania i sytuacja

    i jeszcze odda to co zdążyła ściągnąć.
    autor tej ustawy powinien do budżetu państwa wpłacić najpierw sporą
    zaliczkę.

  • 17. Data: 2009-02-22 12:13:17
    Temat: Czego nie rozumiesz?
    Od: " sok marchwiowy" <s...@W...gazeta.pl>

    Andrzej Kłos <a...@w...pl> napisał(a):

    > wklejam kawałek z artykułu:
    >
    > http://www.policyjni.pl/Policyjni/1,91152,6300452,Wy
    zsze_kary_za_predkosc__ale_
> [...]
    > którego trzeba ustalić, kto prowadził samochód, który przekroczył prędkość.
    >
    > Jak mówił rzecznik prasowy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego
    > Alvin Gajadhur, dane właściciela pojazdu będą ustalane w Centralnej
    > Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Do właściciela będzie wysyłane
    > zawiadomienie o przekroczeniu dozwolonej prędkości."
    >
    > i pytanie, czy to swobodna twórczość dziennikarska, czy też rzeczywiście
    > karę za przekroczoną prędkość będzie dostawał właściciel a nie kierowca?
    > (właściciel a nie sprawca)? Czy jak pożyczę komuś siekierę to już mam

    Każdy samochód ma właściciela. Jak namierzą samochód jadący zbyt szybko to
    właściciel dostanie mandat. Jak to nie on jechał i przyprowadzi tego co jechał
    to podrą mandat wystawiony na właściciela i wystawią na tego co go
    przyprowadził. Proste jak budowa cepa. To w zasadzie nie będzie mandat tylko
    opłata za dodatkowe usługi nie będące w darmowym pakiecie zwanym kodeks
    drogowy. Do jakiejś prędkości w tej chwili nie ma żadnych opłat, za
    przejechanie na zielonym też nie ma, zatrzymanie się i przepuszczenie pieszego
    też jest darmowe. I tak zostanie.

  • 18. Data: 2009-02-22 12:42:44
    Temat: Re: Czego nie rozumiesz?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " sok marchwiowy" <s...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:gnrfgt$q0a$1@inews.gazeta.pl...

    A jak będzie kilku właścicieli tego samochodu? Albo przykładowo właściciel
    będzie chwilowo a Stanach Zjednoczonych i na pewno nie jechał, a nawet nie
    ma możliwości skontaktowania się z nim?

  • 19. Data: 2009-02-22 12:51:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@W...gazeta.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

> [...]
    > przyprowadzi tego co jechał to podrą mandat wystawiony na właściciela
    > i wystawią na tego co go przyprowadził. Proste jak budowa cepa.

    a jak to sie ma do obowiazku udowodnienia winy?

    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."
    Henry Louis Mencken

  • 20. Data: 2009-02-22 13:09:12
    Od: " sok marchwiowy" <s...@N...gazeta.pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(a):

    > Osobnik posiadający mail s...@W...gazeta.pl napisał(a) w poprzedni
    > m odcinku co następuje:

    > a jak to sie ma do obowiazku udowodnienia winy?

    Nikt nie wie jak będzie wyglądało powiadomienie. Może tam będzie napisane że
    uprzejmie informują iż posiadają zdjęcie itd. W związku z czym proszą o
    dokonanie opłaty za usługi ponadnormatywne lub wskazanie osoby do której mają
    się zwrócić z prośbą o uiszczenie opłaty. Oczywiście na dole małymi literkami
    informacja że składanie niezgodnych z prawdą .... .