  • 21. Data: 2009-02-22 13:25:22
    Temat: Re: Czego nie rozumiesz?
    Od: " sok marchwiowy" <s...@N...gazeta.pl>

    > Użytkownik " sok marchwiowy" <s...@W...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:gnrfgt$q0a$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > A jak będzie kilku właścicieli tego samochodu? Albo przykładowo właściciel
    > będzie chwilowo a Stanach Zjednoczonych i na pewno nie jechał, a nawet nie
    > ma możliwości skontaktowania się z nim?

    Stosujesz argumentacje w stylu " a jak to by wasza matka przechodziła przez
    przejście...... Wisła Wisla, mówi ze jego matka siedzi w samochodzie". Przy
    każdym działaniu należy się liczyć z sytuacjami, których nie dało się
    przewidzieć. Takie sytuacje z reguły stanowią margines nie mający wpływu na
    statystykę. Przy kilku właścicielach jeden z nich wie że sprawa dotyczy jego.
    I powinien sam to załatwić. Jak to nie ma możliwości skontaktowania się z nim.
    Po drugim awizie uznaje się że przesyłka została doręczona. Nawet jak
    właściciel nie wie to urząd wie wie że wie. To trzeba zmienić i wtedy wiele
    spraw samo się rozwiąże. Wtedy jak właściciel wróci ze stanów to zostanie to
    odnotowane przez służbę graniczną i maszyna wyśle do niego powiadomienie.
    Czasy ręcznego adresowania kopert chyba minęły.

  • 22. Data: 2009-02-22 14:01:40
    Temat: Re: nowe na drodze
    Od: " sok marchwiowy" <s...@g...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > zakamuflowana forma podatku, kierowcy nie od dziś są dobrą owcą do
    > strzyżenia. Ponieważ fotoradarów będzie coraz więcej (socjalistyczne
    > społeczeństwa lubią jak się im wszędzie zagląda), istnieje ryzyko, że
    > dużo kierowców (zwłaszcza tych, co szybko jeżdżą) straciłoby prawo
    > jazdy. Rządzący nie mogą jednak dopuścić do tego, obniżyłoby to wpływy z
    > mandatów, a w czasach kryzysu jest to wysoko niewskazane.
    >
    > Ciekawe tylko, co z osobami, które przekroczyły dopuszczalną
    > prędkość zgodnie z prawem - na przykład, aby przepuścić jadący za nim

    Używasz populistycznej argumentacji " to zakamuflowana forma podatku" Podatek
    to przymusowe świadczenie. Jak by był obowiązek posiadania samochodu i
    obowiązek przekraczania prędkości to wtedy mandat by był podatkiem. Mandat to
    nie podatek tylko dobrowolne świadczenie na rzecz państwa. Wcale mandaty nie
    stanowią jakiegoś znaczącego podreperowania kasy. Poszukaj w internecie
    budżetów gmin. Ja kiedyś poszukałem i się bardzo zdziwiłem. To są jakieś
    grosze. Za to podejrzewam że koszty związane z wypadkami to nie są już grosze.
    Twierdze ze polityka polegająca na dotkliwym karaniu finansowym osób nie
    stosujących się do obowiązujących przepisów jest potrzebna. Wpłynie
    bezpośrednio na zmniejszenie liczby wypadków na drogach. Dużo bardziej niż
    durnowaty przepis żeby jeździć w mieście w słoneczny dzień na światłach
    mijania. Fotoradarów ma być coś około tysiąca. Jak ustawią 5 tysięcy skrzynek
    z markerami fotoradarów to żadne cymbał radio i antyradar nie pomogą, bo na
    większych drogach będzie taka skrzynka co 5 kilometrów. I nikt nie będzie
    wiedział czy sygnał jaki emituje to marker czy działający fotoradar.

  • 23. Data: 2009-02-22 15:51:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    sok marchwiowy wrote:
    > Każdy samochód ma właściciela. Jak namierzą samochód jadący zbyt szybko to
    > właściciel dostanie mandat. Jak to nie on jechał i przyprowadzi tego co jechał
    > to podrą mandat wystawiony na właściciela i wystawią na tego co go
    > przyprowadził. Proste jak budowa cepa. To w zasadzie nie będzie mandat tylko
    > opłata za dodatkowe usługi nie będące w darmowym pakiecie zwanym kodeks
    > drogowy. Do jakiejś prędkości w tej chwili nie ma żadnych opłat, za
    > przejechanie na zielonym też nie ma, zatrzymanie się i przepuszczenie pieszego
    > też jest darmowe. I tak zostanie.

    Nie podoba mi się idei karania osoby, która wykroczenia nie popełniła,
    tylko dlatego, że ktoś nie potrafi lub nie chce mu się znaleźć sprawcy.

  • 24. Data: 2009-02-22 16:48:44
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sun, 22 Feb 2009 09:51:31 -0600, witek napisał(a):

    > Nie podoba mi się idei karania osoby, która wykroczenia nie popełniła,
    > tylko dlatego, że ktoś nie potrafi lub nie chce mu się znaleźć sprawcy.

    A mi się podoba ta idea - kierowca powinien "pomóc" znaleźć sprawcę
    albo odpowiedzieć za to że nie kontroluje tego co się dzieje z jego
    samochodem.
    Takie rozwiązanie jest pożyteczne społecznie.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 25. Data: 2009-02-22 17:05:59
    Od: " sok marchwiowy" <s...@N...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Nie podoba mi się idei karania osoby, która wykroczenia nie popełniła,
    > tylko dlatego, że ktoś nie potrafi lub nie chce mu się znaleźć sprawcy.

    Nie rozmawiamy o gustach tylko o tym co się będzie działo. Kierowcy będą mieli
    dwa wyjścia. Albo się podporządkować albo przestać jeździć. Nie ma przymusu
    posiadania samochodu. Ja się podporządkuję bo jestem aspołeczny i nie stać
    mnie na dodatkowe dobrowolne opłaty. Ci co im się wydaje że ich stać
    podporządkują się trochę później.

  • 26. Data: 2009-02-22 17:17:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    sok marchwiowy wrote:

> [...]
    > posiadania samochodu. Ja się podporządkuję bo jestem aspołeczny i nie stać
    > mnie na dodatkowe dobrowolne opłaty. Ci co im się wydaje że ich stać

    Ale to jeszcze nie jest prawo. i pytanie czy będzie zgodne z prawem, bo
    mam poważne wątpliwości.

  • 27. Data: 2009-02-22 17:39:44
    Od: " sok marchwiowy" <s...@N...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Ale to jeszcze nie jest prawo. i pytanie czy będzie zgodne z prawem, bo
    > mam poważne wątpliwości.
    Jak więcej niż połowa podniesie na "za" łapki i wdusi przycisk odpowiedni to
    będzie to prawem. Jak to technicznie rozwiążą nie moja sprawa, chociaż cyrk i
    małpy moje. Na razie niezgodne z prawem jest zapieprzanie ile fabryka dała.
    Ktoś w końcu musi to zmienić bo koszty społeczne są zbyt wysokie. Jedyna
    sensowna droga to jeszcze bardziej skrócić łańcuch. Myślisz że jakby nie było
    wypadków, niepotrzebnych nikomu kalek i nowych nagrobków to ktokolwiek by
    wprowadzał ograniczenia prędkości, nakazy, zakazy i mandaty. Nikt by palcem
    nie ruszył bo by nie wiedział ze trzeba. Argument że mandaty to jakieś super
    wysokie wpływy dla państwa jest błędny. Cała infrastruktura związana z taką
    działalnością jest bardzo droga. To jak jest droga i potrzebna to niech zarabia.

  • 28. Data: 2009-02-22 18:37:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gnrfgt$q0a$1@inews.gazeta.pl sok marchwiowy
    <s...@W...gazeta.pl> pisze:

> [...]
    > właściciel dostanie mandat. Jak to nie on jechał i przyprowadzi tego co
    > jechał to podrą mandat wystawiony na właściciela i wystawią na tego co go
    Przyprowadzi???
    Fakt, taki pomysł się z cepem kojarzy.

    --
    Jotte

  • 29. Data: 2009-02-22 18:50:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    sok marchwiowy wrote:
> [...]
    > działalnością jest bardzo droga. To jak jest droga i potrzebna to niech zarabia.

    jestem za karaniem sprawców, nie za karaniem właścicieli pojazdów.

  • 30. Data: 2009-02-22 19:15:53
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gnrls3$mi8$1@inews.gazeta.pl sok marchwiowy
    <s...@g...pl> pisze:

    > Twierdze ze polityka
    > polegająca na dotkliwym karaniu finansowym osób nie stosujących się do
    > obowiązujących przepisów jest potrzebna. Wpłynie bezpośrednio na
    > zmniejszenie liczby wypadków na drogach.
    Twierdzić możesz co dusza zapragnie, gorzej z dowodami.
    Ale sam napisałeś - osób niestosujących się do przepisów.
    A nie z automatu właścicieli aut. Radar nie zrobił fotografii umozliwiajacej
    rtozpoznanie kierującego? Trudno, drogówka nie ma dowodu, trzeba się było
    postarać. Niby czemu dowodzić ma niewinności właściciel, czy grupa
    współwłaścicieli?
    Jeśli zdjęcie fotoradaru pokaże np. tylko 3 pierwsze znaki n-ru
    rejestracyjnego to należy wezwać wszystkich właścicieli auta danej marki i
    koloru mających taką sekwencję znaków i przywalić mandaty wszystkim, co nie
    udowodnią, że to nie oni?
    To ja już wolę mając zamiar szybko jechać unieczytelnić tablice i za to
    dostać mandat, pewnie mniej dolegliwy i szansa na złapanie mniejsza..
    A gdzie dotkliwe kary dla odpowiedzialnych za stan dróg, dla wiecznie
    zaskoczonych drogowców.
    Trzepie mnie jak słyszę wygłaszane przez różnych bałwanów debilne zdanie
    często (nad)używane z braku jakiegokolwiek sensownego wyjaśnienia:
    "przyczyną wypadku było niedostosowanie prędkości do warunkó jazdy".
    A gdzie - niedostosowanie jakości drogi do wymaganych standardów i potrzeb
    użytkowników?

    --
    Jotte