    From: " sok marchwiowy" <s...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czego nie rozumiesz?
    Date: Sun, 22 Feb 2009 12:13:17 +0000 (UTC)

    Andrzej Kłos <a...@w...pl> napisał(a):

    > wklejam kawałek z artykułu:
    >
    > http://www.policyjni.pl/Policyjni/1,91152,6300452,Wy
    zsze_kary_za_predkosc__ale_
> [...]
    > którego trzeba ustalić, kto prowadził samochód, który przekroczył prędkość.
    >
    > Jak mówił rzecznik prasowy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego
    > Alvin Gajadhur, dane właściciela pojazdu będą ustalane w Centralnej
    > Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Do właściciela będzie wysyłane
    > zawiadomienie o przekroczeniu dozwolonej prędkości."
    >
    > i pytanie, czy to swobodna twórczość dziennikarska, czy też rzeczywiście
    > karę za przekroczoną prędkość będzie dostawał właściciel a nie kierowca?
    > (właściciel a nie sprawca)? Czy jak pożyczę komuś siekierę to już mam

    Każdy samochód ma właściciela. Jak namierzą samochód jadący zbyt szybko to
    właściciel dostanie mandat. Jak to nie on jechał i przyprowadzi tego co jechał
    to podrą mandat wystawiony na właściciela i wystawią na tego co go
    przyprowadził. Proste jak budowa cepa. To w zasadzie nie będzie mandat tylko
    opłata za dodatkowe usługi nie będące w darmowym pakiecie zwanym kodeks
    drogowy. Do jakiejś prędkości w tej chwili nie ma żadnych opłat, za
    przejechanie na zielonym też nie ma, zatrzymanie się i przepuszczenie pieszego
    też jest darmowe. I tak zostanie.