  • 51. Data: 2014-01-18 21:06:14
    Temat: Re: monitorng w sklepiku - podsluciwanie
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 18.01.2014 20:50, SJS wrote:

    > Naucz się odróżniać podsłuch, podgląd od monitoringu
    > Polecam lekturę norm PN EN 50132-1 i -7

    Nie interesuja mnie normy techniczne tylko wy

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 52. Data: 2014-01-18 21:07:16
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 18.01.2014 21:06, hikikomorisan wrote:

    > Nie interesuja mnie normy techniczne tylko wy

    ...kladnia prawna tego, ze ktos za uzyciem czegokolwiek podsluchuje
    kogos bez jego wiedzy

  • 53. Data: 2014-01-18 23:44:55
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2014-01-18 21:07, hikikomorisan pisze:

    > ...kladnia prawna tego, ze ktos za uzyciem czegokolwiek podsluchuje
    > kogos bez jego wiedzy
    czyli trzeba zapytać złodzieja czy pozwoli się sfilmować lub nagrać?
    Bzdurzysz waćpan

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 54. Data: 2014-01-19 00:41:22
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 18.01.2014 23:44, SJS wrote:

    > czyli trzeba zapytać złodzieja czy pozwoli się sfilmować lub nagrać?
    > Bzdurzysz waćpan

    Gdybys czytal ze zrozumieniem o czym jest dyskusja, to nie robilbys z
    siebie durnia.

    A dyskuja jest o tym, czy legalne jest podsluchiwanie pracownikow przez
    pracodawce i kiedy jest to przestepstwo a kiedy nie.

  • 55. Data: 2014-01-19 09:57:05
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-01-19 00:41, Użytkownik hikikomorisan napisał:

> [...]
    >
    > A dyskuja jest o tym, czy legalne jest podsluchiwanie pracownikow przez
    > pracodawce i kiedy jest to przestepstwo a kiedy nie.

    Jesteś pewny że o tym ?
    Ja mam wrażenie że bardziej czy nagrywanie obrazu z dźwiękiem
    jest jeszcze monitoringiem czy już nie jest.

    Pozdrawia,

  • 56. Data: 2014-01-19 10:10:51
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 19.01.2014 09:57, RadoslawF wrote:

    > Jesteś pewny że o tym ?

    sam zalozylem watek, wiec jestem pewien.

    > Ja mam wrażenie że bardziej czy nagrywanie obrazu z dźwiękiem
    > jest jeszcze monitoringiem czy już nie jest.

    i czy wolno podsluchiwac.... ;)

  • 57. Data: 2014-01-19 12:33:13
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Sat, 18 Jan 2014 18:25:59 +0100, SJS napisał(a):

    > Jestem od 26 lat biegłym sądowym z systemów ochrony
    To jako biegły odpowiedz, bo to umknęło w toku dyskusji, czy właściciel
    sklepu może sobie nagrywać (bez informowania mnie o tym) to, co mówię do
    ekspedientki czy do kolegi, z którym wybrałem się do sklepiku po piwo (czy
    mleko - zeby nie zaciemniać obrazu zakupem towaru reglamentowanego)

    --
    pozdro
    poreba

  • 58. Data: 2014-01-19 19:49:53
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2014-01-19 12:33, poreba pisze:

> [...]
    > ekspedientki czy do kolegi, z którym wybrałem się do sklepiku po piwo (czy
    > mleko - zeby nie zaciemniać obrazu zakupem towaru reglamentowanego)

    Aby system CCTV czy nagrywania dźwięku można było odróżnić od podsłuchu
    i podglądu muszą byc spełnione pewne wymagania
    1. musi być zagrożenie które można zlikwidować lub zmniejszyć montując
    kamery czy mikrofony - aby uniknąć procesów i wątpliwości dobrze aby to
    było spisane a jeszcze lepiej aby wynikało np z audytu,
    2. kamery i mikrofony /często występują łącznie nawet z głośnikami/ mają
    być rozmieszczone w miejscach wynikających z zagrożenia
    3. nagrania mogą być wykorzystywane tylko zgodnie z celem w jakim
    zostały zamontowane /żadne ośmieszanie, udostępnianie itp/
    4. nie sprzęt ani to czy jest widoczny czy ukryty nie decyduje o tym czy
    jest to monitoring czy podsłuch tylko kolejność zagrożenie>zmniejszenie
    zagrożenia>powiązanie z zagrożeniem> wykorzystywanie zgodnie z założeniami
    Kilka lat temu miałem pytanie sądu na ten temat,
    Stan zastany:
    - było włamanie na ścianie 200 m zrobiono dziurę około 1 m wynieśli towar,
    - zamontowano ukryte kamery z mikrofonami ale jedną w miejscu włamania,
    jedną w szatni, jedną w pomieszczeniu ochrony i jedną w księgowości
    - włamanie mogło nastapić w dowolnym kolejnym miejscy na niepilnowanej
    ścianie a wybrani tylko jeden punkt - wniosek - bez sensu,
    - vice interesował się chłopcami - w szatni nie było żadnego zagrożenia
    - bez sensu więc zamontowano kamerę,
    - nie było żadnego zagrożenia w księgowości ale drugi vice miał swoją
    panią w księgowości i był o nią bardzo zazdrosny,- kamera bez sensu,
    - nadzór nad ochrona mógł by mieć sens gdyby istniało niebezpieczeństwo
    napadu ale tam nie był ona co napadać a straty ponoszono z włamań a nie
    przez bramę więc kamera bez sensu
    Moja opinia brzmiała:
    Rozmieszczenie kamer i mikrofonów nie ma żadnego związku z istniejącym
    zagrożeniami.
    To nie jest system monitoringu!
    Pokazałem przykład odwrotny ale chyba dobrze ilustruje jak wygląda
    granica między monitoringiem a podsłuchem.
    --
    Jeśli pracodawca jest w stanie uzasadnić względami ochrony mienia czy
    ludzi lub bezpieczeństwa firmy itp montaż kamer to jest to monitoring.

    --
    sjs

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 59. Data: 2014-01-19 23:32:54
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 19.01.2014 19:49, SJS wrote:

    > Tu podałem podstawy techniczne ale z taka praktyka się właśnie spotykałem.

    Nie neguje. Pochwalam analize. Ale...

    ...na chwile obecna podsluch to podsluch. Podsluchiwanie zatem czy
    pracownikow czy kientow jest nielegalne.

    Podstawy techniczne to nie prawo. To czy cos jest nizem kuchennym, czy
    siekiera nie zmienia faktu, ze zastosowanie takiego narzedzia na kims i
    pozbawienei zycia bedzie morderstwem.

    Tak wiec - wykorzystanie monitoringu wedle definicji technicznej do
    podsluchiwania sprawia, ze monitoring jest urzadzeniemm podsluchowym,
    znaczy osoba podsluchujaca dokonuje przestepstwa.

    > http://ochrona.siudalski.pl
    > Za "chwilę" pojawi się "Ustawa o monitoringu" i się zacznie....

    Stad tez ciekawie jest teraz, bo bedziemy mogli porownac przed i po.

    > .. konsultowana a jakże ze środowiskiem tyle wybierano rady wybiórczo.
    > Napisałem na ten temat wiele stron.
    > 'Jeśli uzyskam zezwolenie opublikuję "litanię" zastrzeżeń.

    Nie mam nic przeciwko, by to co opisales jako podstawy techniczne
    zyskalo status regulacji prawnych. Nie gniewaj sie, ze poki co to
    zkrytykuje. Bo poki nie jest prawem - no nie jest prawem. Nawet jak ma
    rece i nogi merytorycnie.

  • 60. Data: 2014-01-20 00:23:58
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Sun, 19 Jan 2014 19:49:53 +0100, SJS napisał(a):

    > Aby system CCTV czy nagrywania dźwięku można było odróżnić od podsłuchu
    > i podglądu muszą byc spełnione pewne wymagania
    Czyli jeżeli istnieje jakieś _realne_ zagrożenie ze strony sąsiada (dla
    mnie, dla jego bliskich, hodowanych przez niego zwirząt etc. etc.) Twoim
    zdaniem nie popełnię czynu karalnego istalując w jego mieszkaniu ukryty
    przed nim monitoring wizyjny i głosowy a Twoje zdanie - jako bieglego -
    mnie przed karą uchroni? Zakładam, że moja instalacja spełni okreslone
    przez Ciebie warunki techniczne i celowe.

    --
    pozdro
    poreba