  • 1. Data: 2014-01-13 11:53:25
    Temat: Czy stare logo Policji jest zastrzeżone ??
    Od: Paweł <p...@o...pl>

    Czy stare "logo" policji jest zastrzeżone ?? Chodzi mi o ta gwiazde

  • 2. Data: 2014-01-15 11:59:25
    Temat: Re: Czy stare logo Policji jest zastrzeżone ??
    Od: Kacper Now <n...@o...pl>

    Znalezione na forumprawne:

    W myśl rozporządzenia o ustawie o ochronie praw autorskich

    Ustawa określa także szereg rodzajów treści, które nie są przedmiotem
    prawa autorskiego i nie korzystają z ustawowej ochrony:
    idee i pomysły, chyba że są wyrażone oryginalną formą;
    urzędowe dokumenty, materiały, znaki i symbole;
    akty normatywne lub ich urzędowe projekty;
    opublikowane opisy patentowe lub ochronne;
    proste informacje prasowe;
    pomysły i tematy badawcze oraz teorie i fakty naukowe;
    znane powszechnie od dawna formy plastyczne, przestrzenne lub muzyczne;
    elementy utworów pozbawione charakteru twórczego, np.: typowe tabele,
    rysunki, zestawienia pozbawione oryginalnej koncepcji np. alfabetyczne;
    utwory wystawione na stałe na ogólnie dostępnych drogach, ulicach,
    placach lub w ogrodach, jednakże nie do tego samego użytku;
    utwory wystawione w publicznie dostępnych zbiorach, takich jak muzea,
    galerie, sale wystawowe, lecz tylko w katalogach i w wydawnictwach
    publikowanych dla promocji tych utworów, a także w sprawozdaniach o
    aktualnych wydarzeniach w prasie i telewizji, jednakże w granicach
    uzasadnionych celem informacji;
    znaki firmowe użyte w celach informacyjnych.

    Więc wg mnie możesz, oczywiście nie możesz podawać się za policjanta

  • 3. Data: 2014-01-16 11:42:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Jan 2014, Kacper Now wrote:

    > Znalezione na forumprawne:
    >
    > W myśl rozporządzenia o ustawie o ochronie praw autorskich

    Raczej wprost "ustawy".
    Ale problem z pytania raczej stąd, że taki zakaz nadużywania może
    wynikać z INNYCH przepisów.
    Dajmy na to, zakaz używania nazwy "hotel" przez podmiot nieuprawniony
    wcale nie wynika z ustawy o prawach autorskich.
    Do tego:

    > Ustawa określa także szereg rodzajów treści, które nie są przedmiotem prawa
    > autorskiego i nie korzystają z ustawowej ochrony:

    ... akurat znaki towarowe, kojarzące się ze "znakami zastrzeżonymi",
    są odrębnie chronione przez ustawę patentową (taki znak może niezależnie
    mieć ochronę jako "kształt" z prawa autorskiego *oraz* ochronę jako
    "znak" z przepisów o znakach towarowych).
    Przy znaczku "urzędowym" chodziłoby oczywiście o inne przepisy,
    te z kategorii "o hotelu", a wtedy jest trudno, bo nie ma jednego
    zbiorczego aktu prawnego zawierajacego listę wszystkich zastrzeżonych
    nazw i znaków.

    > Więc wg mnie możesz, oczywiście nie możesz podawać się za policjanta

    Jest prawdopodobne, że owo logo przestało być chronione wraz z uchyleniem
    aktu który je ustanawiał, ale trzeba by go znać żeby sprawdzić :)

    pzdr, Gotfryd