  • 1. Data: 2014-01-15 20:39:09
    Temat: monitorng w sklepiku - podsluciwanie
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    jest sobie sklepik
    wlasciciel zalozyl kamerki
    w sklepie jak i na zapleczu

    pracownikow podglada, o czym poinformowal

    pracownikow podsluchuje, o czym nie poinformowale, ale szybko wyszlo, na jaw

    podsluchuje tez klientow, nie tylko ich rozmowy z pracownikami, ale ogolnie

    czlowieczek jest bardzo szczesliwy, ze tak moze wszystkich podsluchiwac
    i podgladac

    jednak pracownikom troche to sie nie podoba.

    jak to jest z tymi podsluchami w takich miejscach?

    a konkretnie - jakie paragrafy na wlasciciela sklepiku za podsluchiwanie?

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 2. Data: 2014-01-16 05:48:13
    Temat: Re: monitorng w sklepiku - podsluciwanie
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2014-01-15 20:39, hikikomorisan pisze:
> [...]
    >
    > jak to jest z tymi podsluchami w takich miejscach?
    >
    > a konkretnie - jakie paragrafy na wlasciciela sklepiku za podsluchiwanie?

    Jeśli udowodni, ze dzięki temu uniknął strat nic mu nie zrobisz bo to
    wtedy nie podsłuch czy podgląd tylko monitoring wizyjny i akustyczny - i
    tyle

    --
    sjs

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 3. Data: 2014-01-16 08:56:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.01.2014 05:48, stary komuch SJS pisze:

    > Jeśli udowodni, ze dzięki temu uniknął strat nic mu nie zrobisz bo to
    > wtedy nie podsłuch czy podgląd tylko monitoring wizyjny i akustyczny - i
    > tyle

    Siudalski, co ty znowu pieprzysz, stary komuchu?

    Podaj podstawę prawną takiego twierdzenia!

  • 4. Data: 2014-01-16 08:59:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.01.2014 20:39, hikikomorisan pisze:

    > jednak pracownikom troche to sie nie podoba.
    >
    > jak to jest z tymi podsluchami w takich miejscach?
    >
    > a konkretnie - jakie paragrafy na wlasciciela sklepiku za podsluchiwanie?

    Jeśli faktycznie nie poinformował o podsłuchu to na początek: art. 267
    par. 3.

  • 5. Data: 2014-01-16 10:41:35
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 16.01.2014 08:59, Andrzej Lawa wrote:

    > Jeśli faktycznie nie poinformował o podsłuchu to na początek: art. 267
    > par. 3.

    Poinformowal ze "sa kamery" nic nie bylo, ze oprocz obrazu jest dzwiek.

    Znalazlem, ze nawet jak poinformowal
    to bez zgody pracownikow ma Art. 267 Kodeksu karnego

    http://www.infor.pl/prawo/praca/pracownik/99016,Czy-
    pracodawca-moze-podsluchiwac-rozmowy-pracownika.html

    Zgoda imho tez jakby byla powinna byc na pismie? Lub inaczej
    uwieczniona. Choc nagranie audio z podsluchu chyba byloby na krawedzi
    legalu ;)

    Bo nagrane przed wyrazeniem i w trakcie wyrazania zgody ;)

  • 6. Data: 2014-01-16 10:45:02
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 16.01.2014 08:56, Andrzej Lawa wrote:

    > Siudalski, co ty znowu pieprzysz, stary komuchu?
    >
    > Podaj podstawę prawną takiego twierdzenia!

    on pewnie o tym:

    Nie wyklucza się jednak dopuszczenia podsłuchu, ale tylko w 2 sytuacjach
    tj.:

    pracodawca podejrzewa pracownika o popełnienie poważnego przestępstwa,

    w związku z podjęciem czynności zmierzających do sprawdzenia uzyskanych
    wcześniej wiarygodnych informacji o przestępstwie oraz ustalenia
    sprawców i uzyskania dowodów.

    ale:

    a/ podejrzenie powaznego przestepstwa (kradziez powyzej 500 zł? to juz
    nie wykroczenie, ale czy powazne przestepstwo?

    b/ uzyskanie dowodow do a/ juz popelnionego

  • 7. Data: 2014-01-16 10:59:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.01.2014 10:45, hikikomorisan pisze:

    > on pewnie o tym:
    >
    > Nie wyklucza się jednak dopuszczenia podsłuchu, ale tylko w 2 sytuacjach
    > tj.:
    >
    > pracodawca podejrzewa pracownika o popełnienie poważnego przestępstwa,

    Podstawa?

    > w związku z podjęciem czynności zmierzających do sprawdzenia uzyskanych
    > wcześniej wiarygodnych informacji o przestępstwie oraz ustalenia
    > sprawców i uzyskania dowodów.

    Od kiedy jakikolwiek pracodawca ma uprawnienia, do których nawet policja
    potrzebuje specjalnego upoważnienia?

  • 8. Data: 2014-01-16 11:46:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Jan 2014, hikikomorisan wrote:

    > Zgoda imho tez jakby byla powinna byc na pismie? Lub inaczej uwieczniona.
    > Choc nagranie audio z podsluchu chyba byloby na krawedzi legalu ;)
    >
    > Bo nagrane przed wyrazeniem i w trakcie wyrazania zgody ;)

    Moment, moment.
    Jeśli pracodawca nagrał moment, w którym pracownik *jemu* wyraża zgodę
    na podsłuch, to w tym momencie nagrywa *swoją* rozmowę.
    To nie jest podsłuch!
    Przypomnisz, który z panów: Michnik czy Rywin, poszedł siedzieć,
    i dlaczego nie za podsłuch?

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2014-01-16 16:43:53
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2014-01-15 20:39, hikikomorisan pisze:
    > jest sobie sklepik
    > wlasciciel zalozyl kamerki
    > w sklepie jak i na zapleczu

    A ja od innej strony chcialbym zapytac.
    Otoz ktos ma sklepik, to jest jego sklepik, jego dzialalnosc etc.
    Zatrudnia pracownika, ktory w tym sklepiku ma pracowac i zajmowac sie
    TYLKO praca (oczywiscie pomijam korzystanie z WC, umywalki, jedzenie
    sniadania etc - to sa sprawy oczywiste).
    Co w takim razie jest hmm... niemoralnego, ze taki wlasciciel montuje
    monitoring audio/video (oczywiscie nie w toalecie) :))
    Przeciez na terenie jego sklepu nie powinny sie odbywac zadne rzeczy
    niezwiazane z tym sklepikiem, zadne prywatne pogaduchy telefoniczne
    pracownikow, pisanie bloga, wierszy, pamietnikow, ogladanie filmow w
    sieci, granie w karty etc...

    Luzno sie zastanawiam - nie mam sklepiu ani w takowym nie pracuje...

    --
    jarek

  • 10. Data: 2014-01-16 17:34:00
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 16.01.2014 10:59, Andrzej Lawa wrote:

    > Podstawa?

    > Od kiedy jakikolwiek pracodawca ma uprawnienia, do których nawet policja
    > potrzebuje specjalnego upoważnienia?

    Przypuszczam, ze to powyzsze, jako interpretacja (link byl osobno) to
    tylko okolicznosc lagodzaca, tzn zmniejszajaca kare.

    I byc moze tylko w kooperccji z policja.